Gratulerer med
Domane SL6 eTap 
Har skrevet noen ord om Unaas AS-20, inkludert mål og vekt,
i denne tråden. Siden den gang, har hjulene flyttet seg over til annen sykkel og er blitt brukt hyppig sommer som vinter i flere år. Må være de mest solide hjulene jeg har hatt, og om jeg har hatt behov for service, har jeg fått det umiddelbart i Marstrandgata. Så vidt jeg vet, er dagens versjon tilnærmet lik min.
Racing 400 DB, fra Campagnolos datterselskap Fulcrum, er en versjon av
Racing 4 DB. 400 kan i det ytre skiller seg fra 4 ettersom den designes for den sykkelen den måtte være originalt oppsatt på. Farger kan dermed variere. Men til forskjell fra enkelte andre merker, skal denne tilpassede versjonen teknisk være den samme som Fulcrum selger løst. Det er med andre ord ikke en OEM-versjon av lavere kvalitet eller høyere vekt. Dette er gode hjul, men du bør uansett være oppmerksom på vekten, om det er viktig for deg. Forskjellige forhandlere oppgir vekt fra 1650 til 1690 gram, men Fulcrum oppgir at siste versjon er 1710 gram. I så fall er det et lite hopp fra AS-20, som jeg selv har målt til 1520 gram, og som Unaas i siste versjon oppgir til 1580 gram, og ikke så langt fra dine originale, om du har Bontrager Paradigm Comp 25, som oppgis til 1785 gram.
Britisk-designede Hunt er også anerkjente og populære kvalitetshjul. Stadig flere eiere på forumet. Forhandles i Norge av utmerkede
Sykkelkomponenter. Her finner du hjul designet for forskjellig bruk og med forskjellig indre felgbredde. Verdt å gå bredt om du tenker mer enn 25 mm dekkbredde.
Finnes mange alternativer, men jeg synes at du har en god liste allerede.
Hva gjelder SRAM XD-R-boss, vet jeg dessverre ikke. Men det gjør forhandlerne.
Jeg bor i Marka, og min løsning er å sette opp slangeløse dekk på 28-32 mm på lette hjul med brede felger, og kose meg med dem på alle slags veier, om det så er asfalt, grus eller skogsvei. Med Domane, kan jeg forstå at du vil ha to hjulsett for å utnytte den massive dekklaringen, men ikke la mangelen på ekstra hjulsett hindre deg i å ta turer overalt du måtte ha lyst!