Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sti- (og grus)tur på sentrale Østlandet

Sti- (og grus)tur på sentrale Østlandet #2673710 30/07/2021 07:39
V
VegardAarvåg Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
V
Har tre sykkelglade gutar (på 14, 10 og 9 - alle aktive rittsyklistar) og vi er lystne på ein dagstur til helga for å sykle noko anna enn det vi har heime. Tanken om både Fredrikstad og Ringerike har slått meg, men tek gladelig imot turforslag sånn halvannan-ish time med køyring frå Tønsberg. Lettsykla (i ein øva niåring sin målestokk) sti og kanskje ispedd noko grus, kanskje knappe tre timar sykling og gjerne ein heil rundtur eg kan navigere etter er jo lettvint...

Køyr forslag ICON_WINK

Re: Sti- (og grus)tur på sentrale Østlandet [Re: VegardAarvåg] #2673800 31/07/2021 09:56
Altabjorn Offline
Ivrig
Ivrig
En mulighet er å ta enkelttur opp heisen i Aron i Drammen og så følge blå/gule eller grønn/gule mot Gravingen og det samme derfra og ned mot dalen igjen. Til slutt grusvei med lett fall tilbake til Aron. Helt klart best når det er tørt, dog. I våte perioder er det en del partier som blir bløte og seige, særlig med småfolk i følget. Ellers skal Elverum ha mye episk og enkel flyt på barnålsstier, men det blir kanskje litt langt. Østmarka i Oslo har mye flyt, men man må også belage seg på en del småtekniske partier som fort vil være i overkant for en niåring.

Re: Sti- (og grus)tur på sentrale Østlandet [Re: VegardAarvåg] #2673802 31/07/2021 10:41
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Rundbaneløypa i Ytre Enebakk fra Driv-plassen. Delvis bygde stier som kan minne noe om Trysil, sammen med stiene markert i grønt og blått i boligområdet overfor Ytre Enebakk. 9-åringen må kanskje gå av noen steder. Litt mye vegetasjon nå midt på sommeren. Ikke nok sti til 2-3-timer tur, men kan kombineres med masse grus. Kan lage ruteforslag på Strava om du sender PM.

Ellers har jeg sett at folk skriver at deler av den nye "Maridalsrunden" kan sykles av barn, men ikke prøvd selv.

Moderator  support