Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Overlay for interessepunkter på Norgeskart?

Overlay for interessepunkter på Norgeskart? #2673652 29/07/2021 09:05
B
bjornas Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
B
Jeg har en haug av interessepunkter (POIer) i GPX-format jeg gjerne skulle "importere" i en kartapplikasjon som bruker Norgeskarts rasterkart som bakgrunnskartlag. (Planlegging av kjentmannspostjakt.)

Det er ikke noe problem å gjøre det i Norgeskart for Android. Der importerer man bare GPX-filen, og POIene legger seg da "permanent" i kartet, med alle beskrivelser etc jeg har laget på forhånd.

Jeg får im ikke til å gjøre det samme i Norgeskart for PC. Det nærmeste jeg kommer, er å lage en "høydevisning" og importere GPX-filen der. Da får man im bare med selve punktet; ikke den beskrivende teksten. Og punktene slettes straks man går ut av kartet, eller velger en annen funksjon, som f.eks. måling på kartet.

Er det noen annen måte å få dette til på? Jeg vet selvfølgelig om Google Maps osv., men jeg liker ikke bakgrunnskartlaget.

Re: Overlay for interessepunkter på Norgeskart? [Re: bjornas] #2673653 29/07/2021 09:11
neonstz Offline
Ringrev
Ringrev
https://mtbmap.no/ lar deg velge Norgeskart-kartet og kan vise GPX-filer. Jeg har bare brukt det for å se på sporlogger, men du kan jo prøve.

Geir Bjerke - sitte, stå, gå
Re: Overlay for interessepunkter på Norgeskart? [Re: bjornas] #2673657 29/07/2021 09:28
B
bjornas Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
B
He, he, så vanskelig var det altså. Jeg kjent ikke til MTBmap (skammelig, som bruker av dette forumet....).

Akkurat hva jeg trengte. Tusen takk!

(Liker riktignok raster-bakgrunnen bedre enn standardmodusen i Norgeskart, men det får være....)

Re: Overlay for interessepunkter på Norgeskart? [Re: bjornas] #2673695 29/07/2021 20:56
Mr_Sann Offline
Entusiast
Entusiast
Har du sjekket ut Appen Gaia GPS?
Har ett fint Web grensesnitt og app til Apple og Android.
Jeg bruker den til alt av sykkel, ski og fotturer og legger inn POIer, spor og bilder.
Liker du den så gi beskjed så skal du få importfil for Norgeskart Raster og MTBmap ICON_WINK

Martin Sann - nots 121

Moderator  support