Hei!
Har hatt problemer med 11-46 kassett på GRX 812 bakgir. Har prøvd både SunRace CSMX8- og XT8000-kassett, men ingen av dem virker optimalt.
SunRace kasetten er den som har fungert best. Den klarer jeg å få til å gire 95 prosent, men den blir liggende for langt ut på det tredje tyngste giret.
XT-kasetten får jeg til å gire helt perfekt i stativet, men når jeg tar den med ut kan jeg kjenne vibrasjoner/dunk/klunk igjennom pedalene på noen av de tyngste girene(for hver omdreining).
Bruker en goatlink 11 på bakgiret. Denne har jeg tatt både på og av, og jeg vil nok frikjenne denne da det ikke gjorde mye til eller fra å fjerne den.
Har også måttet bruke en 1mm spacer da hverken av kassettene sitter ordentlig på noen av hjul-settene mine, selv om jeg strammer låse-ringen godt.
Uten spaceren har jeg klart å få SunRace-kassetten til å gire helt fint, men da naturlig nok med en ulyd grunnet løs kassett.
Har allerede hatt sykkelen inne hos en av de store sjappene i byen jeg bor. Mekanikeren dems føler jeg egentlig ga opp å få det bra, men han mente at det ble 100% hvis jeg kjøpte en ny kassett av dem til 1000 spenn...
Noen som har prøvd 11-46 kassett med GRX?
Kan dette skyldes kjedelinje eller noe sånt? Har skjønt at folk har ganske forskjellig opplevelser med å gå større enn hva Shimano sier.
Takk for tips!