En potensiell svakhet ved den integrerte løsningen til Supersix (og Systemsix?) er at hvor langt du kan dreie styret begrenses av en tapp i gaffelen som støter mot styrerøret innvendig i rammen. Det åpner dessverre for innvendig belastning av styrerøret. Lignende løsning finner man på f.eks. Cervelo S5.
![[Linket bilde]](https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=download&Number=120601&filename=Luescher Supersix.jpg)
Forhåpentligvis fungerer det helt fint for det absolutte flertall av eiere, men enkelte problemer rapporteres, som omtalt av Luescher Teknik om
Supersix og
S5.
Kanskje skyldes disse skadene de spesifikke eksemplarene, produksjonssvikt eller uvettig bruk, jeg vet ikke.
Men det er en underlig følelse å dreie styret på Supersix og kjenne hvordan det metallisk butter mot innvendig. Ikke at man svinger slik på veien, men kanskje når man manøvrerer i tett trafikk eller håndterer sykkelen ved transport eller mekking.
![[Linket bilde]](https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=download&Number=120600&filename=C20_SuperSixEVO_Routing.jpg)
Det forundrer meg også en smule at Cannondale har valgt å ha en åpning rett ned i styrerøret ikke bare for kabler, men også for regn, støv og uhumskheter fra veibanen.
Men altså - det er en superkul sykkel, jeg sier ikke noe annet!