Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Strava - sammenligne PRer

Strava - sammenligne PRer #2672614 16/07/2021 14:03
F
Flamini Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
F
er det mulig å sammenligne alle mine beste tider mot en annen strava brukers beste tider,
dvs laste opp alle felles segment slik at jeg kan sammenligne tidene samtidig og ikke bare sjekke ett og ett segment ?

Syklister er også guds utvalgte folk
Re: Strava - sammenligne PRer [Re: Flamini] #2672677 17/07/2021 16:34
John_Harald Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Flamini
er det mulig å sammenligne alle mine beste tider mot en annen strava brukers beste tider,
dvs laste opp alle felles segment slik at jeg kan sammenligne tidene samtidig og ikke bare sjekke ett og ett segment ?

Dataene ligger jo i databasen, men ikke som jeg vet om. Du kan kanskje kopiere alle infoen fra alle segmentene, overføre det til Excel og bruke pivottabeller.

Re: Strava - sammenligne PRer [Re: Flamini] #2672702 18/07/2021 08:00
S
Syklus Offline
Avhengig
Avhengig
S
Strava API er nok den mest fleksible måten å laste ned store datasett og sammenligne dem. Men det gir deg, enkelt fortalt, bare tilgang til dine egne data og ikke andre brukeres data. For å gjøre noe i nærheten av det du vil må du nok ha tilgang til både din egen og den andre personens autentiseringsinfo.

Jeg tror uansett ikke API'et har noen metode for å hente "alle PR'er for alle segmenter jeg noen gang har syklet", det vil vanligvis bli utrolig mye data... så man må nok begrense det på en måte, f.eks bestemme seg for et visst sett av segmenter man vil sammenligne.

Re: Strava - sammenligne PRer [Re: Flamini] #2672723 18/07/2021 12:32
Trond Vidar Offline
I want to ride my bicycle
I want to ride my bicycle
Jeg ville koblet på veloviewer. Under activities kan du filtrere på segment osv, og laste ned som csv og noen andre formater. Så gjøre det samme med kompisen.

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: Strava - sammenligne PRer [Re: Flamini] #2673501 27/07/2021 14:05
O
oracle Offline
Entusiast
Entusiast
O
Veloviewer hadde funksjonalitet for det før, men mener å huske at det forsvant i forbindelse med at Strava endret rettningslinjene for hva det er "lov" å bruke API-et til.

Som Trond Vidar sier har Veloviewer gode muligheter for å eksportere informasjonen man trenger hvis ikke har kunnskapet til å lage noe som jobber rett mot API-et selv. Men det koster penger, er vel ca en hundrelapp i året og man må betale for Strava.

Moderator  support