Tenkte å starte sommerferien med en bikepacking-tur neste helg. Tar toget opp til Rena på fredagskvelden, overnatter der før jeg på lørdagen sykler QR-Birken til Lillehammer + en etappe ned til Gjøvik. På søndagen sykler jeg grusruta fra Gjøvik til Oslo som ble publisert i Landevei i fjor.

Ta gjerne en titt på ruta her.

Har aldri syklet Birken før, men har sett på løypekartet publisert på deres sider. Har jeg fått lagt opp ruta riktig? Hvordan er det med dette gåpartiet underveis, er det overkommelig med fullastet sykkel?

Mellom Lillehammer og Gjøvik har jeg forsøkt å legge opp en effektiv rute med minst mulig biltrafikk. Er det fornuftig å ta østsiden av Mjøsa ned til Moelv? Tenker forøvrig å overnatte i eller i nærheten av Gjøvik (fortsatt usikker på om jeg tar med hengekøye eller går for kredittkort-packing). Noen som har tips til overnattingssteder både innendørs eller i friluft?

Selve ruta Gjøvik – Oslo er som sagt modellert etter ruta fra Landevei, så den bør være grei, men setter pris på å høre andres erfaringer med turen. ICON_SMILE