Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Bilist skryt!

Bilist skryt! #2672525 14/07/2021 20:18
ekken Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Var ute på en tur her en dag og ble passert av 3 biler på Svelvik veien retning Drammen. Tok igjen bilene rett etter Norgips (for de som er kjent).
Til min overraskelse fikk jeg tommel opp fra bakerste bil, og han holdt en jevn fart slik at jeg kunne ligge rett bak bilen beskyttet for vinden ICON_SMILE etter noen km vinket han adjø og akselererte avgårde.

Dette gjorde en ensom og slitsom tur på ikke så veldig spennende veier uendelig mye bedre. Dette er noe jeg skal prøve og "pay forward" dersom jeg havner i samme situasjon og det lar seg gjøre:)

Konklusjon: ikke alle bilister er dustemikler:)

Re: Bilist skryt! [Re: ekken] #2672544 15/07/2021 09:46
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sikkert syklist selv. ICON_SMILE

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Bilist skryt! [Re: ekken] #2672560 15/07/2021 12:14
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sympatisk tråd!

Opplever heldigvis ofte hyggelige og hensynsfulle bilister.

En liten anekdote:

Syklet i Marka en varm og tørr dag, og fikk en bil bak meg på flaten et godt stykke før en lang, bratt og svingete nedstigning.

Men bilen blir liggende bak meg, holder avstand og gir ikke tegn til å ville kjøre forbi, selv om det er både god plass og god sikt.

Så jeg trekker inn til siden og viser at han gjerne kan kjøre forbi.

Hvorpå føreren ruller ned vinduet og svarer at neida, han vil ikke kjøre forbi meg, for da vil han jo virvle opp støv foran meg nedover hele bakken.

Så da fikk jeg rulle nedover i tindrende sol uten et støvfnugg i øynene ICON_SMILE

Og før jeg glemmer det - en takk til Løvenskiolds sjåfører som titt og ofte hjelper syklister som havner i grøfta.

Moderator  support, Valentino