It's raining and I'm training, fritt etter Tom Barras som lager produkter som er NFTO som jeg har fått sansen for i det siste har fått meg til å tenke på skjermsett til landeveissykkelen.
Offisielt så kan den jeg har i dag ta 32mm bedre dekk, men det går sikkert med litt til. Det har gjort at det ønsket om en ny sykkel med krøllestyre og bred dekklaring tiltenkt sykling på vinter og til å fra jobb nedprioritert. Jeg kommer likevel å sitte på rulla så trenger ikke lure meg selv og vil jeg absolutt ut så blir det hardtailen.
Men siden jeg nå har det som oppleves som ett hav av klaring med 32mm så lurer jeg på benytte sykkelen litt lenger utover høsten og gjerne ta den frem tidligere enn før. Dette samt at det på Vestlandet så har fellesferien fått navnet fellesregnet så kan skjermsett være lurt da jeg er lei avklipte brusflasker og assavere
Hva er top of the pops i dag? Er det SKS Raceblade som er tingen? Har det kommet noe nytt og revolusjonerende til markedet?
Det eneste jeg ser som kan være utfordring er utformingen der baktriangelet går inn mot overrøret samt nederst med krankhuset med det kan nok files til.
Noen som har nyere Giant og har testet med skjermer bak?
-BSK
Re: Top of the pops, skjermsett og landeveisykkel 2021
[Re: ziggy68]
#267250814/07/202115:40
If you are out riding in bad weather, it means you are a badass. Period.
Fair-weather riding is a luxury reserved for Sunday afternoons and wide boulevards. Those who ride in foul weather – be it cold, wet, or inordinately hot – are members of a special club of riders who, on the morning of a big ride, pull back the curtain to check the weather and, upon seeing rain falling from the skies, allow a wry smile to spread across their face. This is a rider who loves the work.
Men altså, hvilke skjermer?
Så vidt jeg kan se, har ikke Giant egne skjermer som egner seg for TCR.
Som Parkert skriver, peker klassiske SKS Raceblade seg ut, gitt utformingen av setestagene på siste TCR. Kanskje er det rett og sett fasit. Men vær oppmerksom på at den finnes i flere versjoner.
Jeg brukte disse selv for flere år siden på en krossykkel. Fungerte for min del fint, selv om jeg kunne ønske meg at de var enda enklere å kjapt ta av og på uten justering for å unngå subb. Kanskje var det bare jeg som ikke hadde tålmodighet til å lære meg teknikken. Med en kompakt ramme med krappe vinkler som TCR vil du kunne oppleve tåoverlapp ved f.eks. tett manøvrering i byen.
Tenkte å nevne Crud MK3 Roadracer, som du ser i denne videoen, som et alternativ som skal være kjappere av og på. Bakskjermen monteres i to deler, men jeg er usikker på om den fungerer på dine setestag. Muligens kan du bruke den bakre delen av bakskjermen alene (?).
Jeg har 21 TCR pro 0 med raceblade. Fungerer fint, men har foreløpig ikke testet med noe annet enn 25mm dekk.
Har du dette montert fremme også? Har du vurdert noe mellom setestag og kjedestag? Raceblade er vel fortsatt oppgitt til å passe opptil 25mm brede dekk?
Måtte panikkkjøpe noen Pro One i 30 mm(25mm fikk min lokale LBS inn antageligvis i sept/okt og 28mm i mars 2022...) i går da jeg ser at bakdekket (Cadex Race) allerede er utslitt og det ble satt på i slutten av April.. Gode dekk men denne kevlaren for holdbarhet har jeg ikke sett noe til og det er jo premiumpris også. Derfor tror jeg muligens jeg må gå for XL utgave.
Sitat: Sepeda
MAASSE GOD INFO (TAKK!)
Har sett litt på Speedrocker og Crud. Crud ser kjekke ut men er litt skeptisk til hvor godt det passer samt det selges ikke over disk her jeg bor og jeg liker å ta å kjenne på ting(det er vel gjerne det man skulle slutte med under pandemien, menmen). Speedrocker tror jeg også kan bli litt massive. Stod med Raceblade i nevene i går men LBS får inn XL i midten av august så får ta en ny tur innom å sjekke da. Skal i mens sjekke ut Topeak
-BSK
#267259816/07/202109:44
Skjermene leveres i forskjellige bredder. Jeg aner ikke hvilke jeg har, men de virker brede nok til 30mm dekk (EDIT: Jeg har disse: https://www.sks-germany.com/en/products/raceblade-pro-xl/) Om det ikke er rom nok mellom setestag og dekk (i høyden), så kan du montere skjermen slik at den stopper før dette området.
Jeg har brukt helikoptertape på ramma der skjermene festes (setestag) og der selve skjermen kan komme borti ramma. Jeg har ikke hatt problemer med subb eller at skjermene flytter seg under sykling. Lengste tur til nå er dog 40 km.
For øvrig har jeg også erfart at Cadex-dekkene har elendig holdbarhet. Mitt bakdekk sitter enda på etter 16-1700 km, men trådveven er kommet til syne flere steder.
Redigert av Parkert; 16/07/202110:39. Rediger grunn: Bilde embed
#268716431/10/202117:00