Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hjelp til å finne sykkel

Hjelp til å finne sykkel #2671714 07/07/2021 07:35
L
leopard34 Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
L
Hei!

Har en mann på 2 meter og ca 140 kg, som trenger en sykkel. Tanken er at den skal kunne brukes til turer i skogen/fjellet, og litt i byen om nødvendig.
Jeg har googla en god del, uten å bli så mye klokere på hva jeg bør se etter. Både det at han skal kunne sitte så behagelig som mulig med tanke på høyden, men og at sykkelen skal kunne tåle et par turer.

Hvor begynner jeg? Er det noen som har forslag?

Re: Hjelp til å finne sykkel [Re: leopard34] #2671775 07/07/2021 12:08
T
Tormod.. Offline
Entusiast
Entusiast
T
Det kommer nok litt an på budsjett, men mener min Trek Fuel EX 9.8 fulldemper tåler 136 kilo, og de senere versjonene har mer luftvolum i bakdemperen så tror han vil trives på en sånn. Jeg er strålende fornøyd. Vektgrensen er og satt med tanke på at en hoppe og sprette, så den tåler mer om du ikke gjør det i begynnelsen. Trek Fuel kommer i forskjellige utstyrsnivå, så du kan få de billigere enn 9.8 og, f.eks. Fuel EX 8. Har forøvrig selv skiftet til DT-Swiss-felger etter hvert da de har nav som tåler mer, men jeg har kjørt mye stygt i tillegg til å være omtrent på hans høyde. Er fordel med karbonramme på oss som er tunge dersom en velger fulldemper, da ramme-lagrene varer lenger ettersom rammen ikke vrir seg så mye som på en alu-sykkel.

https://www.trekbikes.com/no/no_NO/sykler/terrengsykler/stisykler/fuel-ex/c/B332/

Dersom han bare skal sykle grusveier på fjellet vil jo en uten bakdemper være bedre, men det er jo ikke like gøy :-)

Redigert av Tormod..; 07/07/2021 12:13.

Moderator  support