Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Mulig å sortere Strava heatmap på måneder?

Mulig å sortere Strava heatmap på måneder? #2671695 06/07/2021 20:52
Larsemannen Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Har fått oss hytte i område vi ikke er veldig kjente i mtp. stisykling og har gått på et par smeller. Har brukt Strava heatmap for å finne nye ruter, men endt opp i myrhull fordi sporet har vært basert på sykling i skiløyper vinterstid og absolutt ikke egnet sommerstid... Skulle derfor gjerne filtrert så jeg hadde fått sykkel heatmap for kun mai-september f.eks.

Re: Mulig å sortere Strava heatmap på måneder? [Re: Larsemannen] #2671696 06/07/2021 20:56
anderfo Online
Besatt
Besatt
I øyeblikket tror jeg ikke det er mulig. Men jeg har noen andre tips:
* Mange steder tror jeg det er best å bruke mtbmap.no og/eller trailguide.net.
* Hvis disse er "dårlig utbygd" i dette området, kan du bruke strava heatmap og kombinere dette med skisporet.no for å finne ut hvilke spor som trolig er skispor (langrenn) og hvilke som er fra sykkel.
* Evt. kan du kombinere strava "ride" heatmap og strava "winter" heatmap, differansen mellom disse vil sannsynligvis hovedsakelig være sykkel...

Re: Mulig å sortere Strava heatmap på måneder? [Re: Larsemannen] #2671716 07/07/2021 07:39
Larsemannen Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Mtbmap og Trailguide var gode forslag jeg rett og slett har glemt å sjekke ut da det har blitt så smidig å lage ruter med Heatmap at jeg var litt for fokusert på det... Det er Skei det er snakk om og vi har hatt hytte her siden i vinter så skiløypene kjenner jeg godt, men resultatet er at jeg er reservert for å følge spor der det er skiløype på vinteren selv om det gjerne kan være fine stier langs skiløypene også og dermed kan gå glipp av fine runder. Kan se om det er mulig å vaske sporene mot Mtbmap og Trailguide og prøve å komme gjennom med ønske/forslag til Strava ICON_SMILE

Re: Mulig å sortere Strava heatmap på måneder? [Re: Larsemannen] #2671725 07/07/2021 08:23
espenta Online
Ringrev
Ringrev
På Skei ser det ut til at MTBmap.no inneholder det meste, mtp at de fleste stier er tagget med mtb:scale (vanskelighetsgrad) og class:bicycle:mtb (anbefalt (gul glow eller gjennomsiktig)).

Husk at du kan få inn MTBmap i Strava ved å bruke Chrome-utvidelsen "strava-map-switcher": https://chrome.google.com/webstore/detail/strava-map-switcher/djcheclpmmkcdkjcenfamalobdenmici

Re: Mulig å sortere Strava heatmap på måneder? [Re: Larsemannen] #2671734 07/07/2021 09:00
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
Savner også det trådstarter ber om. Heatmaps basert på x mnd bakover i tid, og tildels også klassifisering av stier på de forskjellige kartappene gir ikke alltid gode indikasjoner på tingenes tilstand akkurat nå. Har erfart at stier er borte, hogget eller gjengrodd selv om de finnes på heatmaps eller i kart-apper. Ved å kunne plukke datoer ser man jo også hva som er top of the pops akkurat nå. Er for lat til å gå inn diverse steder for å se etter rapporter, ofte går en tur innom mange stier og det blir rimelig tidkrevende loking.

Enda mer nerding hadde vært om man også kunne filtrere på sykkeltype, i det minste MTB, Gravel og Road. Har prøvd å mappe opp turer som passer grusriggen, men ender ofte med å kjøre rekon med stisykkel først. På samme måte - om man ser etter gode stipartier vil de ikke fremstå som hyppig brukt vs E6-ruter bærmen velger like ved, selv om de brukes hyppig av stinisser.

Strava-heatmaps har blitt et rimelig bra verktøy til turplanlegging åkke som.

Re: Mulig å sortere Strava heatmap på måneder? [Re: espenta] #2672112 10/07/2021 08:44
Larsemannen Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Sitat: espenta
På Skei ser det ut til at MTBmap.no inneholder det meste, mtp at de fleste stier er tagget med mtb:scale (vanskelighetsgrad) og class:bicycle:mtb (anbefalt (gul glow eller gjennomsiktig)).

Husk at du kan få inn MTBmap i Strava ved å bruke Chrome-utvidelsen "strava-map-switcher": https://chrome.google.com/webstore/detail/strava-map-switcher/djcheclpmmkcdkjcenfamalobdenmici

Mange takk! Denne hjalp mye ICON_SMILE

Moderator  support