Fjørå Singletrack Camp 2021 26-29.august (helgen uten andre signifikante sykkelarrangement)
Fjørå - Valldal - Sunnmøre
Det gledes, også i 2021 holder vi tradisjonen vedlike og inviterer til stisyklingskalas i indre Storfjorden på sunnmøre. Vi holder stier og guider, du bringer sykkel og smil til denne festen.
Arrangementet vil som tidligere ha fokus på sykling, for det meste nedover (regn dog med en del dytting oppover først)! Stiene har etterhvert blitt til klassikere og ikke uten grunn. Det handler om kremsykling i idylliske omgivelser.
Vi bor samme sted som alltid, på Muri Hytteutleige (og camping). Bofasiliteter fra telt til flotte hytter tilgjengelig. Deltagere må selv ta kontakt med Muri og booke overnatting.
Det er satt tak på maks 50 deltagere siden vi setter fokus på å gi alle en hyggelig opplevelse, både på stien og sosialt på kvelden.
Vi stiller med guider, så vi tar med alle på tur, både nye og faste gjester. Turopplegget tilpasses til enhver tid gjeldende smittevernsregler, men vi lover at alle skal få sykle fete stier i trygge grupper. Mer info om dette kommer når det nærmer seg og en ser hvordan situasjonen utvikler seg.
Påmelding kommer søndag 04.07 kl. 18 Vi som er her inne får et par dagers forsprang på påmelding før jeg legger ut dette fantastiske arrangementet på sosiale medier.
Jeg vet, er påmeldt selv. Kanskje jeg hadde vurdert det om det ikke var samme helg
Det har fra tid til annen dukket opp syklister som har syklet grusritt på vei til Fjørå på fredag ... Turen mellom Rena og Lillehammer er den samme begge dagene.
I fjor var første gang el var representert, og de to det gjaldt ble tatt godt i mot. Men det var noen veldig billige elsikkerhet til salgs oppover. Så godt som alle turene krever trilling/bæring av sykler opp (type ikke mulig å sykle), så da er jo spørsmålet on du gidder å bære på 8 kg ekstra🤪 Etter at du har kommet opp er det stort sett nedover…
I fjor var første gang el var representert, og de to det gjaldt ble tatt godt i mot. Men det var noen veldig billige elsikkerhet til salgs oppover. Så godt som alle turene krever trilling/bæring av sykler opp (type ikke mulig å sykle), så da er jo spørsmålet on du gidder å bære på 8 kg ekstra🤪 Etter at du har kommet opp er det stort sett nedover…
Takk for nøkternt svar, lenge siden jeg var der 2013? Det er klart lett å huske det til at man kan sykle mer oppover på el men du har nok rett med dytting Jeg har også alliert meg med en av de tyngre solide utgavene så vi snakker vel fort 12kg ekstra på ryggen, har ikke turt å veie den det holder med at jeg vet den runder 25kg..
Påmelding kommer søndag 04.07 kl. 18 Vi som er her inne får et par dagers forsprang på påmelding før jeg legger ut dette fantastiske arrangementet på sosiale medier.
Litt forsinket med påmeldingsskjema (pga en sykkeltur ) men det kommer i løpet av kvelden
Du er påmeldt når du får en bekreftelse fra oss, samt betalt deltakeravgiften på 50 kr/pers.
Vi setter tak på 40 (*) deltakere, så det er ingenting å vente på Jeg lar påmeldingen ligge kun her på terrengsykkelforumet noen dager før jeg annonserer det på andre sosiale medier. Når det skjer blir det erfaringsmessig fort fullt, så det er ikke noe å vente på om du har planer om å ta bli med på årets bratteste og hyggeligste stisykkel-camp
(*) Det er anbefalt max 40 deltakere i dagens "Trinn3" covid19-restriksjoner, så vi forholder oss inntil videre til denne begrensningen.
Det nærmer seg tiden da jeg starter å reklamere litt for Fjørå Singletrack Camp på andre sosiale medier enn dette forumet. Dvs. at om du vil sikre deg plass så kan det være lurt å melde seg på nå
Da har jeg åpnet for påmelding på slike moderne sosiale medier. Status er at 23 av 40 plasser er tatt bare fra forumet her, så da gjelder seg å forte seg litt om du liker å svette litt med å dytte sykkel opp noen timer for å nyte Norges nest (*) beste utsikt før du raser ned de beste stiene som finnes.
(*) Siden jeg er fra Molde så vil jeg aldri innrømme at det finnes bedre utsikt enn den som åpenbarte seg hver morgen fra gutterommet
Jeg har et ledig anneks til hytte 2 om noen trenger overnatting.
Garpen og jeg deler hytta som annekset ligger i tilknytning til og dere får tilgang til alt i hovedhytta. Vi spiser gjerne frokost sammen om dere vil, og serverer røverhistorier døgnet rundt Annekset har en køyeseng for 2, men av erfaring(*) vet jeg at det går an å rigge dobbeltseng med madrasser på gulvet.
(*) Erfaringen er ikke med Garpen
Send meg en PM, evt sms: nitti nittisju tretti tjueto
Jeg letter sjelden, men greier å bunnyhoppe over en sammenrullet avis på en god dag. Det var god grunn til å få "stoke" med fantastisk vær og tørre stier på Vestlandet i år!