Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 5 1 2 3 4 5

Ibis Exie - fulldemper XC-rakett

Re: Ibis Exie - fulldemper XC-rakett [Re: simenf] #2675481 12/08/2021 07:56
simenf Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Litt på siden: Det blir spennende om Ibis også vil eksperimentere med termoplastisk karbon slik som Guerilla Gravity gjør. Dette er mer egnet for terrengsykling enn vanlig termoset karbon pga økt robusthet (mindre bindinger i "epoxyen" gjør at lasten fordeles bedre over flere fibre).

SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen

Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
Re: Ibis Exie - fulldemper XC-rakett [Re: simenf] #2675485 12/08/2021 08:09
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: simenf
Litt på siden: Det blir spennende om Ibis også vil eksperimentere med termoplastisk karbon slik som Guerilla Gravity gjør. Dette er mer egnet for terrengsykling enn vanlig termoset karbon pga økt robusthet (mindre bindinger i "epoxyen" gjør at lasten fordeles bedre over flere fibre).

Revel Wheels gjør jo også dette på felgene.

Litt morsomt, dette med "termoplastisk" karbon. Gamle GT LTS hadde dette. Magura lager bremsehendelkropper i dette (fiberarmert sprøytestøp).

Fordelen med plast som bindemiddel er at man har en større mulighet for gjenbruk. Kverne opp og smelte om til støpte produkter. Revel Wheels lager dekkspaker av garantifelger og brekkasje fra test.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Ibis Exie - fulldemper XC-rakett [Re: simenf] #2675487 12/08/2021 08:18
simenf Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Nå har termoplastisk karbon blitt veldig hot i flyindustrien pga veldig mye bedre bindemidler de siste årene (kan absolutt ikke sammenliknes med GT LTS fra midten av 90-tallet: http://classiccycleus.com/home/1998-gt-sts-ds/), og da regner jeg med at dette blir omfavnet i stor skala av sykkelindustrien om kort tid. Det er også lettere (mindre tetthet) enn termoset karbon. Win-win.

SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen

Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
Re: Ibis Exie - fulldemper XC-rakett [Re: simenf] #2675488 12/08/2021 08:18
Trond Vidar Offline
I want to ride my bicycle
Her er det klassiske "dette veier sykkelen"-bildet, typ uten pedaler, flaskeholder, multiverktøy på ramma osv. Det eneste jeg ikke gadd å skru av var festet til bolt'en.

Dekk:
Ground Control 2.3 foran - 749 gr
Maxxis Rekon Race 2.4 WT Exo bak - 780gram

10.5kg

[Linket bilde]

Vedlegg
Exie weight build.jpg (1.78 MB, 1195 nedlastinger)
Redigert av Trond Vidar; 12/08/2021 08:35.

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: Ibis Exie - fulldemper XC-rakett [Re: Trond Vidar] #2675499 12/08/2021 08:45
L
lml Offline
-----
-----
L
Kan du TV si noe om egenskapene til Exie er som Ibis sier de skal være : "The Exie is a World-Cup capable cross-country race bike".
Har den de spissede rundbaneegenskaper som beskrevet av Ibis?
Tenker litt på sammenligning mot feks Scott Spark og Specialized Epic som den da konkurrere mot, bør den vurderes hvis det er disse egenskapene du er ute etter og ikke sti egenskapene?

Re: Ibis Exie - fulldemper XC-rakett [Re: lml] #2675522 12/08/2021 10:04
Trond Vidar Offline
Sitat: lml
Kan du TV si noe om egenskapene til Exie er som Ibis sier de skal være : "The Exie is a World-Cup capable cross-country race bike".
Har den de spissede rundbaneegenskaper som beskrevet av Ibis?
Tenker litt på sammenligning mot feks Scott Spark og Specialized Epic som den da konkurrere mot, bør den vurderes hvis det er disse egenskapene du er ute etter og ikke sti egenskapene?

Godt spørsmål!

Jeg kan jo starte med å si at jeg ikke er en rundbanesyklist, selv om jeg syntes det er gøy. Jeg er med på en og annen bollecup, og syntes det er veldig stas - men er svært langt fra å gjøre det spesielt bra. Jeg trår godt med watt, men drar også med meg noen kilo på hver runde (85+). Denne sykkelen responderer sikkert helt anderledes under meg enn f.eks under Ole Christian, Magnus eller andre råspreke og lettere syklister enn meg selv. Bare for å få det ut av veien.

Selv har jeg sykla rundbaneritt (som mosjonist) på Epic S-works, Turner Czar, Yeti SB100, Stiv singlespeed og Niner Jet9, Eriksen titan-26er osv (sikkert flere også).

På toppen av det så har jeg testa innmari mange sykler gjennom de siste 20 årene gjennom terrengsykkel.no-engasjementet, og har klare preferanser for hva jeg liker. Det preger jo alle inntrykk hva slags personlige preferanser en har, og det gjelder alle som sier noe om hvordan en sykkel oppfører seg.

Min personlige preferanse er raske sykler med relativt "lite" vandring. Altså 100-120mm vandring bak, 120foran. Jeg er ikke interessert i å sko sykkelen etter behov som oppstår kanskje 5-6 minutter i løpet av en vanlig tur. Alle mine "primærsykler" har hatt 100mm vandring bak - men om noen av syklene hadde hatt 110/115 osv så hadde ikke det vært en hindring.

For å få relativt lite vandring til å fungere godt så er jeg fan av et lenket oppheng, altså ikke flex-stays som mange sykler kommer med nå om dagen. Det er sikkert mange som stortrives på det, men jeg er dempernisse nok til å henge meg opp i akkurat det. Min hypotese er at flex-stays helt sikkert har en sweet-spot på ryttervekt hvor flexen fungerer svært bra. Er du utafor sweetspoten så tror jeg den oppfører seg litt anderledes - og vil påvirke retur og kompresjon på en litt dårlig måte. Litt som følelsen av å kjøre bakdemperen med 15% sag vs 20%, 30 vs 35 osv.

(jeg har en "stor sykkel" også, med 160/155mm vandring når jeg vil få utløp for den feelingen - og knekke noen bein)

som et eksempel så fikk jeg helt noia av brainen på min s-works, og byttet den ut med en avalanche-tunet vanlig demper. Sykkelen ble mye bedre, til mitt bruk. Jeg sykla fortere, hadde mer kontroll og ikke minst mere gøy.

Men mitt bruk er ikke å vinne rundbaneritt. Jeg vil føle meg rask og flink på sti hvor jeg har like store muligheter for oppovercrux som nedovercrux. DW-link er megagode på grep når du klatrer, og det trenger du også på rundbanerittene som blir mer og mer tekniske. Den er mindre påvirket av brems nedover, men på så lite vandring tror jeg ikke det spiller noen rolle i praksis (bortsett fra brain da, som lever sitt eget liv). Den klatrer ekstremt bra i tekniske terreng når du står oppreist.

jeg har bare 3 turer på sykkelen, men skal ut i østmarka i dag på en lengre tur - og har satt på kjente dekk (ground control og fast trak), og gleder meg til å få kjørt mer på den.

Mine førsteinntrykk er forsatt at den er hønnsolid. Det Jos skrev over stemmer. Den føles jammen bombesikker. Den føles litt mindre leken enn min Yeti SB100, men den har jeg 2 år på og kjenner inn og ut, jeg har fortsatt ikke turt å presse Exien hardt (jeg har kjørt med "defekte" reservepedaler hvor jeg har klikket ut ekstremt lett). Rett-linje nedover føles dødsbra.

Så tilbake til spørsmålet om rundbane? Helt sikkert super. Det eneste jeg er sikker på er at du MÅ ha remote-lockouten den kommer med, hvis du skal være konkurransedyktig. Jeg ser mange skriver at den er supereffektiv, og det er den - men det er noe eget å kunne låse helt i rundbanesetting.

Her er geo-sammenligning mellom kandidatene du nevnte.

sammenligning

[Linket bilde]

Vedlegg
Screenshot 2021-08-12 at 11.28.46.png (296.43 KB, 180 nedlastinger)
Screenshot 2021-08-12 at 15.56.08.png (252.22 KB, 952 nedlastinger)
Redigert av Trond Vidar; 12/08/2021 13:58. Rediger grunn: Feil Scott Spark til rundbane? Her er riktig tror jeg

Re: Ibis Exie - fulldemper XC-rakett [Re: Trond Vidar] #2675531 12/08/2021 10:51
L
lml Offline
-----
-----
L
Takk for raskt og utfyllende svar.
Håper du holder oss oppdatert når du har fått flere timer på sykkelen.

Re: Ibis Exie - fulldemper XC-rakett [Re: simenf] #2675676 13/08/2021 09:08
Trond Vidar Offline
Jeg hadde en lengre tur i går innover i Nordmarka. Denne gangen med pedaler som fungerer! Jeg hadde glemt hvorfor reservepedalene mine nettopp var det, fjærene på de var jo ødelagt. Unclip bonanza! Det preget de første turene.

Nå fikk jeg meg en skikkelig tur, og på kjente dekk. Denne sykkelen er jo helt rå til mitt bruk. Med trygge pedaler og dekk jeg stoler på så våkna sykkelen skikkelig til liv. Leken, lett og stiv. Lettkjørt. Ekstremt kapabel. Superfornøyd.

Noen modifikasjoner ble gjort før gårsdagens tur:

På med Fast Trak Grid T7 i 2.35 bak, og et ferskt GC 2.35 Control foran. Megakombo.
[Linket bilde]

Ut med Volum-spaceren/Token i bakdemperen for mer lineær følelse. Jeg fikk ikke ut all vandring ut av bakdemperen på de første turene. Det slo meg at denne sykkelen er "California-tunet" i mangel av et bedre ord. Se denne filmen hvor Hans selv er på tur med en fyr. Relativt smoothe greier, med kule smådropp osv. Så du vil at den skal rampe opp litt på slutten for slikt. Min (vår?) hverdag: Røtter og stein overalt! Jeg vil gjerne bruke all vandringen på traction over slikt terreng. Så, ut med spaceren, og noen ekstra PSI i demperen bak! Det fungerte rett og slett dødsbra! Fikk ut all vandringen.
[Linket bilde]

Så siste dølle setback. Dual-lockouten til Fox er laget av risgrøt. Jeg dunket kneet i styret på et oppovercrux, ikke spesielt hardt. Den knakk tvert av. Såpass lett at jeg tenker at det kommer til å skje ganske ofte med min stil. Crap. Dyrt ere også. Veil 700-800,-
[Linket bilde]

Like blid da
[Linket bilde]

Redigert av Trond Vidar; 13/08/2021 18:57. Rediger grunn: bilder

Re: Ibis Exie - fulldemper XC-rakett [Re: simenf] #2675679 13/08/2021 09:34
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hmm.. Not so fantastic plastic altså? Kan man bytte til en remote hendel i litt mer holdbar kvalitet eller bør det være Fox sin?

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Ibis Exie - fulldemper XC-rakett [Re: simenf] #2675680 13/08/2021 09:48
Trond Vidar Offline
Ingen anelse. Dette er min første remote. Tar gjerne innspill. Det skulle lite til.

Re: Ibis Exie - fulldemper XC-rakett [Re: simenf] #2675685 13/08/2021 10:18
Gullars Offline
Ivrig
Ivrig
Om du finner en Scott remote som passer demperne så kan jeg gi den en stemme.
Den er solid og fungerer godt, problemet er vel at den er 3 stegs??

Eldste datteren tryna og kverka remoten med kneet for en stund siden.
Pga vanskelig å få få tak i deler så tok jeg en annen Scott remote som var ledig og plukka de i deler.

Alle deler passer om hverandre pg alt som beveger seg er metall.
Alle skruer skrues i metall.

Det eneste som var nødvendig var litt tålmodighet og godt lys så fikk jeg pusla sammen en fungerende remote av gamle deler.

AG

40+ and still climbing......
Re: Ibis Exie - fulldemper XC-rakett [Re: Trond Vidar] #2675698 13/08/2021 11:43
D
DBrodshaug Offline
Ringrev
Ringrev
D
Sitat: Trond Vidar
Ingen anelse. Dette er min første remote. Tar gjerne innspill. Det skulle lite til.

Min BMC med fox dempere kom med DT Swiss sin remote, denne er av metall og sitter på oversiden, så den tar du ikke med kneet, men ergonomi blir jo dårligere. Ellers har vel Scott noe twinlock greier..

Re: Ibis Exie - fulldemper XC-rakett [Re: Trond Vidar] #2675699 13/08/2021 11:52
T
Tollef Offline
Ringrev
Ringrev
T
Har sett litt på dette tidligere:

Jeg synes RS sin twistlock ser bra ut, men vet ikke om den selges for å låse begge demperne selv om noen proffer har den:
[Linket bilde fra ep1.pinkbike.org]

DT har også en variant som jeg liker utseendet på:
[Linket bilde fra s14761.pcdn.co]

Mitt utgangspunkt når jeg har sett på dette har vært å beholde best mulig ergonomi på setepinnehendel som blir brukt 99% av klikkene, og å finne et kompromiss til lockout. Synes det virker rotete med 3-delt remote som Spark 2022 og Orbea, men mulig man venner seg til det og at man aldri trykker feil.

Re: Ibis Exie - fulldemper XC-rakett [Re: Trond Vidar] #2675707 13/08/2021 12:45
M
magnusc Offline
Ivrig
Ivrig
M

Annen kuriosa (Til deg Magnus): Divine SL custom pinne med 125mm drop klokka inn på 447gr for pinnen

Jeg gikk for den vanlige Divine 125mm til min Blur. Med titanbolter så tror jeg min 30.9 mm er ca samme vekt din 31.6mm. Men ser at SL-versjonen har demping når pinnen ikke er helt oppe eller helt nede. Høres jo ganske kjekt ut når man på flatt humpete underlag sitter på sete. Jeg hadde litt slik (utilsiktet?) demping i Reviven min og det funket bra.

Jeg har litt samme følelse med min Blur som du har med Exie. Virker veldig solid og bra bygd. Personlig vil jeg gi mye av skylden til nye SID Ultimate 120mm med 35mm innerben. Jeg hadde noen turer først med 100mm SL-gaffelen før jeg testet 120mm. SL-gaffelen var et hakk opp i både stivhet og demping i forhold til 32mm Step Cast, men 120mm gaffelen er i en helt annen liga. Det er som å sykle med en Pike-gaffel. Utrolig mye mer trygt og komfortabelt. Det skal godt gjøres å ta ut alt potensialet på denne gaffelen med lettrullende rittdekk. Jeg regner med at din feite Fox gir litt samme resultat på Exie.

Så siste dølle setback. Dual-lockouten til Fox er laget av risgrøt. Jeg dunket kneet i styret på et oppovercrux, ikke spesielt hardt. Den knakk tvert av. Såpass lett at jeg tenker at det kommer til å skje ganske ofte med min stil. Crap. Dyrt ere også. Veil 700-800,-

Så lenge det kun er remoten som tar kvelden ville jeg ikke vært alt for bekymret. Krysser fingerene for at Fox endelig har laget en «top cap» på gaffelen som faktisk funker og ikke henger seg opp etter et halv års tid.
Jeg bruker Twistloc fra RockShox og synes ergonomien er gull fordi senkepinne-bryteren kan da være akkurat der jeg vil ha den. Eneste kjipe erfaring så langt er at på våte og sølete/gjørmete ritt som Furusjøen rundt og Offroad Valdres så har det kommet sand og vann inn i Twistloc-en, som har gjort den ikke vil sette seg i låst posisjon. Mulig dette kan være forårsaket av at jeg bruker Esi-grip istedenfor lockon grepet til Twistloc og at det da kommer vann inn mellom Esi-grepet og Twistloc. I den lengste oppoverbakken så holdt jeg inne lockouten. Når vann og søle er tørket så funker den igjen, så litt usikker på hva som skjer. Både Twistloc og RockShox sin vanlige har utgang for 2 kabler. Om Fox og RockShox har samme lenge på «cable-pull» vet jeg ikke så usikker på om de vil funke med Fox.

Ser du har byttet ut XTR med AXS yes Noe du hadde liggende eller var det ikke nok bling i XTR? ICON_COOL

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Ibis Exie - fulldemper XC-rakett [Re: simenf] #2675722 13/08/2021 15:47
Trond Vidar Offline
Takk for innspill på remote folkens. Jeg får google litt jeg også, og se hva som finnes.

@magnussc. Jeg hadde AXS på Yetien, og måtte bare prøve det ICON_LAUGH

Re: Ibis Exie - fulldemper XC-rakett [Re: simenf] #2675732 13/08/2021 17:27
Trond Vidar Offline
Ny Remote bestilt! Hemmelig hva det blir ICON_CRAZY, håper det funker

devilsmile

Redigert av Trond Vidar; 13/08/2021 17:28.

Re: Ibis Exie - fulldemper XC-rakett [Re: simenf] #2675831 14/08/2021 20:38
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Gratulerer med en knallfin sykkel.

Jeg har "hatt på følelsen" at noe sånt var på vei, men ikke når det kom så jeg venta ikke, men bygde Intense i mai. Jeg er heldigvis ikke i angremodus, men jø og fyse så fin den er. Og så lett. Men ikke tøysete.

Din ramme veier 2100 uten aksling, min Intense Sniper T 2680 med aksling. 2600 uten. Det er 500 gram. Begge er med avanserte multilinkoppheng. hhv. DW-link og JS-Tuned. Det er "vanlig" at en størrelse større ramme gir ca 300 gram. Og så har Ibis på snedig vis tryllet bort 200 til med karbonopplegg, mindre vandring og litt mindre demper. Det er ikke tøysete og burde holde for din mer direkte kjørestil.

Håper jeg får tafset på den om ikke så lenge.

Hemmelig remote som passer til den sykkelen er vel Live Valve!

LarsB

Re: Ibis Exie - fulldemper XC-rakett [Re: larsb] #2675843 15/08/2021 06:42
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: larsb

LarsB

Det ser ut til at det kommer noe trådløst fra SRAM snart. FCC har godkjent trådløs bakdemper, gaffel og kranksensor...

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Ibis Exie - fulldemper XC-rakett [Re: simenf] #2675880 15/08/2021 12:45
Trond Vidar Offline
Så fancy er det heldigvis ikke. Det er manuelle greier. Men jeg må si at jeg angret litt på valget da jeg fant Bontrager Droplock Remote etterpå. Den så innmari fin ut.

Re: Ibis Exie - fulldemper XC-rakett [Re: baronKanon] #2675883 15/08/2021 13:44
N
Ndreas Offline
Ivrig
Ivrig
N
Sitat: baronKanon

LarsB

Det ser ut til at det kommer noe trådløst fra SRAM snart. FCC har godkjent trådløs bakdemper, gaffel og kranksensor...

Hva tror du kranksensor vil kunne brukes til?

Re: Ibis Exie - fulldemper XC-rakett [Re: simenf] #2675896 15/08/2021 16:59
Trond Vidar Offline
Jeg ville gjettet på bla moment, som sikkert kan brukes med elsykler til noe lurt. Og helt sikkert noe rundt watt.

Re: Ibis Exie - fulldemper XC-rakett [Re: Trond Vidar] #2675900 15/08/2021 17:15
M
magnusc Offline
Ivrig
Ivrig
M
Så fancy er det heldigvis ikke. Det er manuelle greier. Men jeg må si at jeg angret litt på valget da jeg fant Bontrager Droplock Remote etterpå. Den så innmari fin ut.

Den Bontrager-remoten så fin ut. Litt stor så mulig knærne kan få kjørt seg, men liker ideen om at samme hendel låser og åpner demperne. Scott sin nye har jo 3 hendler, mens Bontrager har fikset samme funksjon med 2.

Video av remoten her: https://videos.mtb-news.de/53401/bontrager_droplock_remote

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Ibis Exie - fulldemper XC-rakett [Re: Ndreas] #2675924 15/08/2021 19:59
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: Ndreas

LarsB

Hva tror du kranksensor vil kunne brukes til?

Den vil brukes som rotasjonssensor og fortelle demperne om de bør strammes eller ei for automatisk modus

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Ibis Exie - fulldemper XC-rakett [Re: Trond Vidar] #2675925 15/08/2021 20:03
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Jeg ville gjettet på bla moment, som sikkert kan brukes med elsykler til noe lurt. Og helt sikkert noe rundt watt.

Tviler. Den er helt egen, og vil ikke kunne måle moment på noen kranker uten å vite noe om materialegenskaper (dvs vridningsstivhet) i krankakslingen. Og for å kunne måle dette, må den være festet skikkelig i kranken. Du får jo ikke Stages effektmåler som "klistrelapp" på en krank, men som en egen krankarm som er tilpasset og har sensor festet skikkelig. Slik pedalsensoren er avbildet, så stikkes den inn i krankakslingen.

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Ibis Exie - fulldemper XC-rakett [Re: baronKanon] #2675945 16/08/2021 06:52
Trond Vidar Offline

Tviler. Den er helt egen, og vil ikke kunne måle moment på noen kranker uten å vite noe om materialegenskaper (dvs vridningsstivhet) i krankakslingen. Og for å kunne måle dette, må den være festet skikkelig i kranken. Du får jo ikke Stages effektmåler som "klistrelapp" på en krank, men som en egen krankarm som er tilpasset og har sensor festet skikkelig. Slik pedalsensoren er avbildet, så stikkes den inn i krankakslingen.

Sant nok. Godt jeg ikke er ingeniør ICON_GRIN

Re: Ibis Exie - fulldemper XC-rakett [Re: magnusc] #2675946 16/08/2021 06:56
Trond Vidar Offline
Sitat: magnusc

Den Bontrager-remoten så fin ut. Litt stor så mulig knærne kan få kjørt seg, men liker ideen om at samme hendel låser og åpner demperne. Scott sin nye har jo 3 hendler, mens Bontrager har fikset samme funksjon med 2.

Video av remoten her: https://videos.mtb-news.de/53401/bontrager_droplock_remote

Enig. Kanskje litt stor, men den virker skikkelig ryddig om ikke annet.

Re: Ibis Exie - fulldemper XC-rakett [Re: Trond Vidar] #2675958 16/08/2021 08:05
Gullars Offline
Ivrig
Ivrig
Drop lock remoten til Bontrager er fin sånn rent funksjonsmessig, men den er som noen kommenterer litt stor og klumpete.
Generelt god feeling i spaken og bedre med 2 spaker enn 3...

Datteren har denne på en Trek E - Caliber som jeg bytta litt deler på i helga.

Fikk da testa å tre kabel påny og det var klønete.
Endte med å sprette hele greia, som forsåvidt var greit, men små skruer er lett å miste samt mye plastikk.
Det fungerer etterpå og.......

AG

Redigert av Gullars; 16/08/2021 08:06.

40+ and still climbing......
Re: Ibis Exie - fulldemper XC-rakett [Re: Gullars] #2675972 16/08/2021 09:11
Trond Vidar Offline
Sitat: Gullars
Drop lock remoten til Bontrager er fin sånn rent funksjonsmessig, men den er som noen kommenterer litt stor og klumpete.
Generelt god feeling i spaken og bedre med 2 spaker enn 3...

Datteren har denne på en Trek E - Caliber som jeg bytta litt deler på i helga.

Fikk da testa å tre kabel påny og det var klønete.
Endte med å sprette hele greia, som forsåvidt var greit, men små skruer er lett å miste samt mye plastikk.
Det fungerer etterpå og.......

AG

Takk! Good to know ICON_SMILE

Re: Ibis Exie - fulldemper XC-rakett [Re: simenf] #2675973 16/08/2021 09:28
Trond Vidar Offline
Noen som har testet squidlock fra Orbea? Den er 3-pos, men det kan man kanskje mekke seg rundt? https://www.orbea.com/no-en/gear/accessories/cat/oc-squidlock-dropper-remote

Re: Ibis Exie - fulldemper XC-rakett [Re: simenf] #2675975 16/08/2021 09:42
K
kid loco Offline
Entusiast
Entusiast
K
Jeg har ettermontert squidlock på min Orbea Oiz. Bruker bare to posisjoner, helt låst som "default", og åpne dempere i trinn to. Det skjer ikke noe mer i trinn tre etter min mening. Tror ikke gaffel og demper har tre posisjoner, som Scott Spark. Jeg mangler litt kompetanse på dette området, har slått meg til ro med åpen og låst som mulighet. Synes det er utrolig irriterende med låst som default, kommer stadig vekk i skade for å låse demperne ved hektisk sykling og bruk av senkepinnen.

Men, squidlocken er solid bygget, og det blir ryddig oppsett med demper og senkepinne på en enhet. Den fungerer helt perfekt til min bikeyoke pinne.

Gratulerer med fet sykkel forresten, jeg er misunnelig:-)

"anybody who rides a bike is a friend of mine"
-gary fisher-
Side 4 av 5 1 2 3 4 5

Moderator  support