Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Tips til kjøpt av Dirt Jumper

Tips til kjøpt av Dirt Jumper #2670175 26/06/2021 19:30
O
Olav11 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
O
Hei!

Jeg sykler sti med en fulldempet sykkel, men har lyst til å forbedre blant annet hoppteknikk, og har derfor tenkt å kjøpe en dirt jumper. Det er noen muligheter for pumptracks og dirt jumps i nærområdet mitt.

Siden jeg som nevnt mest sykler sti, har jeg ikke lyst til å bruke så mye penger på en slik sykkel. Jeg har prøvd å lese meg litt opp på området, og det fremstår for meg som om de fleste dirt jumperne har mer eller mindre samme geometri, og at det er komponentene (og særlig demperen) som utgjør den største forskjell i pris.

Jeg kommer ikke til å sykle på de største hoppene eller bruke sykkelen hardest på noen som helst måte. Men jeg vil ha en sykkel som er lett å lære seg god hoppe -og pumpeteknikk på. Ville dere gått for en ny "billig" sykkel, eller en godt brukt en med litt dyrere komponenter? Hva er et must å ha, og hva bør man se etter hvis man kjøper en dirt jumper brukt?

Takk!

Re: Tips til kjøpt av Dirt Jumper [Re: Olav11] #2670373 28/06/2021 09:15
vids Offline
Ivrig
Ivrig
Hvis du ikke skal høkke kjempehopp som du bånner, så trenger du jo ikke dempergaffel for å kjøre pump-track. Ingen bmx har det f.eks. Så jeg kjøpte en brukt dirt-sykkel med ødelagt dempegaffel og satte på stiv gaffel. Det lille jeg har brukt den så funker det topp i pump-track i alle fall.

..Megatower v2..
::Vidar::

Moderator  support