Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 4 1 2 3 4

Den grønne sykkel i Bergen går i svart på FB

Re: Den grønne sykkel i Bergen går i svart på FB [Re: Tex] #2670810 30/06/2021 11:19
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Tex
Sitat: GeirK
. Det er når dette våset blir stående uimotsagt og tilfeldige forbipasserende tror det har kredibilitet, at det blir farlig.

Ikke enig.
Det er når våset blir referert i pressen og en litt snodig sykkelreparatør gis en stemme og gjøres til en samfunssadebatant, at det også gis en form for kredibilitet.

Er enig i at man skal ikke blåse opp hva han skriver til mer enn det er. Men det å avskrive han som gal/snodig eller bare en "sykkelreperatør" er den ultimate nedverdigelse. Det er en umyndiggjøring av en person som tydeligvis er smart nok til å starte sitt eget foretak å drive det lønnsomt over tid.

Bare fordi han tar feil så behøver ikke det bety at han er gal. Gitt historien hans så gjetter jeg på at han har vært veldig klar over "stormen" som fulgte hans annonse. Blir heller ikke overrasket om dette var en del av planen hans.

Et annet spørsmål er hvor stor omsetning skal en bedrift ha får man skal ta det de skriver på alvor?
s

Re: Den grønne sykkel i Bergen går i svart på FB [Re: Dexter] #2670814 30/06/2021 11:37
Tex Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Dexter

Men det å avskrive han som gal/snodig eller bare en "sykkelreperatør" er den ultimate nedverdigelse. Det er en umyndiggjøring av en person som tydeligvis er smart nok til å starte sitt eget foretak å drive det lønnsomt over tid.
Bare fordi han tar feil så behøver ikke det bety at han er gal. Gitt historien hans så gjetter jeg på at han har vært veldig klar over "stormen" som fulgte hans annonse. Blir heller ikke overrasket om dette var en del av planen hans.
Et annet spørsmål er hvor stor omsetning skal en bedrift ha får man skal ta det de skriver på alvor?
s

Vi kan ikke være så fintfølende at det nå er galt å skrive at en fyr fremstår som snodig, basert på hvordan han agerer og skriver på nett.
Å kalle ham en sykkelreparatør trodde jeg var en nøyaktig beskrivelse av en som lever av å reparere sykler.
Relevansen er at han ikke uttaler seg om vaksinesikkerhet på grunnlag av den kunnskapen han har gjennom sitt yrke. Det er ikke noe nedverdigende ved å påpeke dette. Det er bare mer interessant hva en ansatt i f.eks. FHI mener om vaksiner, enn en som har som jobb å skru på sykler. Akkurat som det kan være mer interessant å vite hva en sykkelreparatør mener om holdbarheten på en sykkeldel, fremfor synet fra en FHI-ansatt. I dette ligger det heller ingen nedvurdering av den FHI-ansatte.

Omsetningen i bedriften har heller ingen betydning for meg, heller. Elon Musks syn på vaksiner er ca. like uinteressant.

Re: Den grønne sykkel i Bergen går i svart på FB [Re: Dexter] #2670819 30/06/2021 12:25
neonstz Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Dexter

Er enig i at man skal ikke blåse opp hva han skriver til mer enn det er. Men det å avskrive han som gal/snodig eller bare en "sykkelreperatør" er den ultimate nedverdigelse. Det er en umyndiggjøring av en person som tydeligvis er smart nok til å starte sitt eget foretak å drive det lønnsomt over tid.

Vel, han har gått konkurs 4 ganger...

Geir Bjerke - sitte, stå, gå
Re: Den grønne sykkel i Bergen går i svart på FB [Re: mtbmaniac] #2671848 07/07/2021 21:13
Papegøyal Offline
Troll
Troll
Jeg syns dette er veldig spennende. Hva er det egentlig som har skjedd oppi topplokket på Tonny for å spenne bein på bedriften sin på denne måten? Skal jeg lese annonsen hans som et forsøk på å finne likesinnede han kan ha det hyggelig med på jobb? Eller har han så sterke antipatier mot vaksinering at han er villig til å potensielt ofre bedriften sin for å få fram dette poenget? Han har jo lykkes med å få fram budskapet til mange, i så fall. Jeg tipper hans engasjement og spesielle sympatier har fratatt ham litt pragmatiske skylapper og at han har vært litt korttenkt. Enig med mtbmaniac at det er en personlig (semi)tragedie, men ikke verre enn at han kan bounce tilbake fra dette, og kanskje lære noe the hard way.

I don't have goals. I have a perspective on what I could do well.
Re: Den grønne sykkel i Bergen går i svart på FB [Re: Mr.Jacobsen] #2725962 19/12/2022 17:54
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Side 4 av 4 1 2 3 4

Moderator  support