Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Rask hybrid/"fitness" for turer med barna.

Rask hybrid/"fitness" for turer med barna. #2669750 23/06/2021 10:02
M
Minus Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
M
Hei,

når er eldstemann blitt så stor at vi snart kan dra på sykkeltur sammen. Passer dårlig med racer da, synes jeg, og har fått en unnskyldning for å kjøpe en sykkel til! Den vil også bli brukt til butikktur, henting og levering i bhg, gjerne med vogn og barnestol (ikke nødvendigvis samtidig).

Ønsker tips til ~10k sykler. Synes ikke markedet virker så stort for sykler som Canyon Roadlite, noe som overrasker meg litt, da det virker som svært fornufte sykler.

Har ikke spesielt mange definerte krav, men kunne selvsagt tenkt meg hydrauliske bremser, 1x gear og skjermfester.

Edit: Jeg fant ikke noe spesiell kategori for denne tråden, og følte blandevei passet best. Flytt gjerne om den er helt malplassert.

Redigert av Minus; 23/06/2021 10:03.
Re: Rask hybrid/"fitness" for turer med barna. [Re: Minus] #2669820 23/06/2021 20:08
S
soeder Offline
Entusiast
Entusiast
S
Synes Roadlite (5 og 6) ser fornuftig priset ut, dagens marked tatt i betraktning. Uten at jeg helt vet hva totalen blir. For å trekke vogn er nok Roadlite 5 (Apex 1x) bedre egnet.

Giant fastroad og BMC alpenchallenge vet jeg også er populær i segmentet, men kjenner ikke til hvordan specs de har nå.

Noen innspill finner du her:
https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2593313

Personlig synes jeg og ikke det spiller noen rolle om styre har bukk eller er flatt når man trekker barnevogn da.

Redigert av soeder; 23/06/2021 20:09.
Re: Rask hybrid/"fitness" for turer med barna. [Re: Minus] #2669857 24/06/2021 07:33
M
Minus Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
M
Tanken er bredere styre for god kontroll i lav hastighet også, samt at jeg ikke ønsker kombipedaler på raceren, OG N+1 🙂 (og lettere å 'slenge' fra seg en rimeligere sykkel om man skal hjelpe en som har falt og slått seg osv). Mange argumenter taler for enda en sykkel ser jeg.

En stiv mtb med lettrullende dekk kan jo kanskje også være et greit alternativ?

Moderator  support, Valentino