Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hytte med både primært ski, men også sykkelterreng

Hytte med både primært ski, men også sykkelterreng #2669205 19/06/2021 20:44
M
michu Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
M
Bor i Oslo og ønsker oss fælt hytte, men helst innen en radius på et par timer. Vurderer primært Blefjell, Vegglifjell (kanskje litt langt) eller Norefjell. Ønsker altså primært mye og flott skiterreng, men også sykling på sommer. Bortskjemt med Nordmarka og uendelig med valgmuligheter, men ønsker nå noe som har litt mer "vidde"-følelse og gjerne litt utsikt. Noen som har inngående peiling på disse stedene - spesielt hva angår skiløyper og prepping, men også (grus) sykling - alternativt andre forslag til steder?

Re: Hytte med både primært ski, men også sykkelterreng [Re: michu] #2669251 20/06/2021 18:09
S
Skoje Offline
Ivrig
Ivrig
S
Skispor/prepping på Blefjell er helt kanon, og med 3-5 steder hvor man kan stoppe og få kjøpt seg vaffel, kanelsnurr ("Blesnurr")+++ så kan du gå mil etter mil etter mil.
Med grussykkel så er det veldig gode muligheter over Blefjell/i dalstrøkene på begge sider av Blefjell.
Jeg kan dele stravalink til skiturer og grusturer på PM om ønskelig.

Re: Hytte med både primært ski, men også sykkelterreng [Re: michu] #2669278 20/06/2021 20:10
M
michu Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
M
@skoje -- Tusen takk - henger løypenettet på Blefjell sammen med Veggli-fjell etc slik at man kan gå "langt" og lenger enn langt i spor?

Re: Hytte med både primært ski, men også sykkelterreng [Re: michu] #2669279 20/06/2021 20:17
P
Plankepetter Offline
Veteran
Veteran
P
Nei. Skiløypene henger ikke sammen.
Mangler nok 25 km

Re: Hytte med både primært ski, men også sykkelterreng [Re: michu] #2669297 21/06/2021 05:37
Jomar Henriksen Offline
Ringrev
Ringrev
Svigers har hytte på Gol og det er kjekt. Kjør opp til Bagn og så ta fjellvegen vestover. Der er det mange hytter på omlag 900moh. Ikke vidde, men ok løypenettverk og greie stier. Høyden gjør at en får litt fjellfølelse, men det er sjukt mange grusveger.

Vi har hytte på Lesja/Dombås (bor i Trh) men sliter litt med at nasjonalparken er stengt for sykling og løypenettverk. Villmarksfølelsen er off the chart. Drømmer litt om hytte i Folldal for å få kortere kjøreveg + løypenett.

Der det er mye vidde er det ofte nasjonalpark, og da er stisykling (ofte) verboten.

Lenke for å få inntrykk av terreng rundt Gol.
https://www.finn.no/realestate/leisuresale/ad.html?finnkode=222415020

PS: Den oppkjørselen fra Bagn har fått ny asfalt og må være en litt skjult gobit for reserfolk.
https://www.strava.com/segments/9390520

Timing has a lot to do with the outcome of a rain dance.
Re: Hytte med både primært ski, men også sykkelterreng [Re: michu] #2669305 21/06/2021 06:09
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Det er kun like over to timer å kjøre til Vegglifjell i vanlig trafikk.
Norefjell er 90 min hvis du kjører kl. 5 om morgenen lørdag. Kjører du kl. 17 fredag blir det like gjerne 3-4. Så der er det viktig at man er forberedt på å alltid kjøre lure tidspunkter, som hjem sent søndag kveld. Samme med Gol.

Vegglifjell har bedre skimuligheter i høyfjellet enn Blefjell, utenfor løyper og i staket spor. Og det er jo inngang til Hardangervidda. Andel løyper og løypekvalitet litt lavere i fjellet er nokså likt. Ikke uendelige muligheter, men flotte løyper i flott terreng. På Vegglifjell har man påkobling - preppet løype - til løypenettet i Skirvedalen på Tinnsiden også. Ikke så vanlig å kjøre ned der for å gå runder og gå opp igjen, så vet ikke hvor mye jeg skal reklamere for akkurat det ICON_WINK

Grusveier på Vegglifjell blir jo opp og ned over fjellet og fram og tilbake masse lange hyttefeltveier. Ikke akkurat Nordmarkarunder. Og det går ikke grusveier oppå på «vidda», bare akkurat høyeste punkt på fjellovergangen.
På landevei/blandevei er det gode muligheter:

https://www.landevei.no/sykkelturer...e-fjellovergang-og-morsomste-rettstrekke

Men Blefjell har heller ikke lange runder av grus (vi sammenlikner jo litt med Nordmarka her nå), blir også mest veinett opp og ned og mellom områder nede i lavfjellet og i dalen. Altså ikke på selve fjellet. Om det er bra nok, må du nesten avgjøre selv - du ser jo veiene på kart.
På Golsfjellet, som nevnes, har man ganske gode strekker på grusveier (på og rundt Panoramaveien) med reell fjellfølelse.

Redigert av anonym22; 21/06/2021 06:37.
Re: Hytte med både primært ski, men også sykkelterreng [Re: michu] #2669308 21/06/2021 06:27
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
Kanskje litt utenfor. Vi har hytte i Funkelia (Kongsberg skisenter) med ski in&out. Dette er kun 2km fra sentrum Kongsberg, og det er 13km lysløype som starter i bunnen av skisenteret. Fra Sarpsborg til hytta bruker vi ganske nøyaktig 2 timer, og med den nye E134 er det veldig enkel adkomst.

Barnebakken sklir vi ned til start. Videre kan man gå 5-6 km oppover og opp på fjellet videre mot Knutehytta og innover.
Utfordringen er at det er relativt kupert, så man skal være litt glad i sånt. Ønsker man annen type langrenn er det 10 min med bil til Skistadion på Heistadmoen, og drøssevis med andre lysløyper rundt sentrum. Ønsker du å gå på Ble er det 20 min med bil unna.

Sammenliknet med Ble og Vegglifjell er området rundt sentrum et Eldorado for sykling, og vi trives egentlig best der sommerstid. Digg å trille innom byen for afterbike, rusle ned til en restaurant etc, sykle med kidsa til ett av flere badevann, osv. Vi sykler ofte "gravel" over Fagerfjell og Ble, da fra sentrum opp Lurdalen på asfalt, og kan så velge mellom 5-6 forskjellige klatringer opp på fjellet, tvers over toppene, og ned til Jondalen. Typisk 7-15 mil. Ellers er det drøssevis av flotte grusturer mer eller mindre fra hyttedøra. Stisyklingsmulighetene mener jeg er blant de bedre i landet, det er ekstremt variert, og et voldsomt nettverk av stier etter gruvedriften. Bra miljø også.

Personlig ville jeg ikke valgt en hytte på Ble. Det er fin grus å sykle på, og masse langrennsløyper, super utsikt, men sommerstid er det jo stort sett myr overalt. Jeg fikser ikke mygg ICON_LAUGH

Re: Hytte med både primært ski, men også sykkelterreng [Re: michu] #2669396 21/06/2021 12:26
Tgabriel Offline
Besatt
Besatt
Legger du på 30 minutter på kravet til reisetid, er Synnfjell et alternativ. 2,5 timer fra Sinsenkrysset. Reiseveien ligger utenfor de aller mest trafikkerte veiene, så tidsbruken er mindre usikker enn for dem som kjører til/fra Gol, Hemsedal og Valdres.

350 km med preparerte løyper å velge i for både skøyting og klassisk. Bra utvalg av lite trafikkerte grus- og asfaltveier for sykling. Ikke noe stieldorado, men noen "gullbelagte" spor finnes likevel på mtbmap.

Mange hytter i flere prisklasser å velge i, er det også.

Re: Hytte med både primært ski, men også sykkelterreng [Re: michu] #2669421 21/06/2021 14:49
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Bor du i Oslo er trøbbelet ut av byen torsdag og fredag kveld og hjem søndag enten du skal vestover eller østover. Vi har hytte på Haglebu og det tar aldri over 3 timer fra Nesodden uansett når på døgnet jeg reiser, da med tunellen v Drøbak, Drammen, Hokksund, Åmot osv. Jeg synes ikke Norefjell området (Norefjell, Høgevarde, Djupsjøen, Tempelseter, Haglebu osv) har i nærheten av så mange flotte grus og stier som på Øyerfjellet, Skeikampen etc. Det vi har er ordentlig fjelltopper og villere natur fremfor vidder i tregrensa. I helgen syklet vi Oslo - Haglebu - Synnfjell - Oslo på grus og jeg må si de fineste områdene med lange gruspartier var platået mellom Valdres og Etnedal samt opp over Lenningen til Synnfjell og de lave åsene vest for Mjøsa.

Skulle jeg valgt ny hytte basert på langrenn, alpint og sykkel (grus og stisykkel) ville jeg reist lengre og tenkt Sjusjøen, Nordseter, Hafjell eller Gausdal. Ble/Vegglifjell, Golsfjellet og Valdres ser også forlokkende ut men der har jeg ikke så mye erfaring, men det er langt til Beitostølen...

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Hytte med både primært ski, men også sykkelterreng [Re: EmilZipp] #2669452 21/06/2021 20:03
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Å være avhengig av Oslo-Drammen/Drammen-Oslo er langtfra samme krise som å være avhengig av Sandvika-Steinsletta.
Ut av Oslo fredag kl. 15-16 er sjelden en god idé. Men når man først bor i Oslo, så hjelper ikke Drøbakstunnelen? ICON_WINK
Det er jo synd på oss.

Re: Hytte med både primært ski, men også sykkelterreng [Re: michu] #2669466 21/06/2021 21:44
Hen9ng Offline
Entusiast
Entusiast
Synnfjell får også støtte herfra! Anbefales på det varmeste, så sant man ikke er avhengig av alpinanlegg med masse bakker.

Re: Hytte med både primært ski, men også sykkelterreng [Re: michu] #2669470 21/06/2021 23:12
L
Lunix Offline
Entusiast
Entusiast
L
Norefjell funker bra for oss. Viktig for oss med brukbart alpinanlegg så vi får med tenåringene. Har vel ikke allverden med grusveier å sykle på oppe på fjellet, men det kommer en sykkelvei mellom skisenteret og Tempelseter. Langrenn er veldig bra og stisykling er OK. Nesbyen er heller ikke for langt unna for dagsturer. Sykling på grusvei er blitt kun transport her i huset, men ser jo at om det hadde vært ett hovedkriterie hadde vi kanskje valgt annet sted. For lenge siden, når Birken var et mål pleide jeg å sykle til hytta som trening. Det tror jeg ikke jeg hadde giddet om det hadde vært noen mil til.
Det hender vi kikker bort på Gaustatoppen og ønsker oss ett større og tøffere fjell, men da blir det lenger reisevei.

Om vinteren unngår vi å kjøre Fredag ettermiddag om vi kan. Vi har jo så kort vei at vi kan tillate oss å dra kl 21 og være fremme til 23 også på de verste dagene. Samme hjem igjen på søndager.
Viktigst for oss er at hytta fungerer som ett samlingssted, som alle har lyst å dra til.
Prisene er blitt litt sprø, jeg hadde nok ikke tatt meg råd til å kjøpe hytta vår i dag.

-------------------------------
NOTS
Re: Hytte med både primært ski, men også sykkelterreng [Re: anonym22] #2669477 22/06/2021 05:48
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: anonymous22
Å være avhengig av Oslo-Drammen/Drammen-Oslo er langtfra samme krise som å være avhengig av Sandvika-Steinsletta.

Det blir spennende å se hvordan trafikken funker når den nye veien over/gjennom Sollihøgda er på plass i 2025. Da er det Sundvollen som blir «siste flaskehals før Oslo».

Re: Hytte med både primært ski, men også sykkelterreng [Re: michu] #2669494 22/06/2021 07:32
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Forresten Norefjell rundt er en kalas tur med noen høydemetre. Rosinen i pølsa er den kuperte grusveien på vestsiden av Krøderen og Østlandets seigeste bakke på grus, opp fra Stavn, så suse ned til Eggedal på asfalt og opp til Bøseter som dessert !

https://www.strava.com/activities/3831763715

Re: Hytte med både primært ski, men også sykkelterreng [Re: michu] #2669507 22/06/2021 07:45
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: anonymous22

Vegglifjell har bedre skimuligheter i høyfjellet enn Blefjell, utenfor løyper og i staket spor. Og det er jo inngang til Hardangervidda. Andel løyper og løypekvalitet litt lavere i fjellet er nokså likt. Ikke uendelige muligheter, men flotte løyper i flott terreng.

Første setning her ble kanskje litt misvisende, siden Vegglifjell har 13 km superb runde, kjørt med preppemaskin (samme som i alpinbakken) i høyfjellet. Mente å si at man i tillegg kan gå langt i staket løype inn til Lufsjå, og også gå opp på flere topper i området på 13-1400 meter.
Slik ser det ut i rundløypa inne i fjellet:

[Linket bilde]

Sitat: michu
Noen som har inngående peiling på disse stedene

Oppvokst i Kongsberg, slekt i Kongsberg, slekt i Veggli, alltid hatt hytte på Vegglifjell, vært mye på hytter på Blefjell og generelt vært en del også på Blefjell siden det er så nærme Kongsberg.

Vesentlig for valg av sted vil jeg si er om man har barn som bor hjemme eller skal få barn. Og hvor ofte man skal på hytta. Man bruker opp små områder fortere hvis man er uten barn, 30 helger på hytta og er på tur 8 timer hver dag ICON_WINK . Og da er det også lettere å kjøre på lure tidspunkter og ha hyttekontor osv.

Redigert av anonym22; 22/06/2021 07:47.
Re: Hytte med både primært ski, men også sykkelterreng [Re: michu] #2669585 22/06/2021 10:56
Gullars Offline
Ivrig
Ivrig
Generelt så er det krevende å komme seg raskt på hytta når den ligger enten ved RV7, E16 eller E6.
E6 er vel blitt mye bedre etter utbygging, men det er jo veldig mange som skal den veien på fredag og søndag, så litt propp er det vel fortsatt.

Vi har hytte i Nesbyen og kjøretid fra dør til dør er 2t 50min uten trafikk.

Proppen for vår del (kjører fra Ås) er først Oslo trafikken fra sentrum til Sandvika, deretter der tofelten går over til et felt på vei opp til Sollihøgda, over Sollihøgda til Sundvolden og deretter Steinsletta frem til den idiotisk plasserte rundkjøringen ved "eplehagen" på Hønefoss.
Deretter er det stort sett greit, dvs. sjelden kø på Rv7 som begynner etter Hønefoss, men ofte kø på E16.

Mistenker at utbygginga på Sollihøgda bare flytter proppen, dessverre.

Vurderte hytte på Blefjell, men synes det ble for lavt nede (tror det var ca 700moh der vi titta) og litt i skogen følelse.
Samme runde på Sjusjøen, hvor det ble enten for liten hytte og tomt eller for dyrt.
Rauland i Telemark som ble for langt å kjøre og den hytta vi så på lå i et tett hyttefelt nesten uten tomt.

Vi havna i Nesbyen pga pris, høyde over havet, kjøretid og ski og sykkelmuligheter, ikke nødvendigvis i prioritert rekkefølge.
Bonus for vår del var at vi er halvveis til hjemstedet mitt slik at det er enklere for familien der å ta en tur.

De fleste som sykler terreng har hørt om Nesbyen så der trengs det ikke så veldig mye intro, men grussyklinga i Hallingdal er slett ikke feil den heller.
Mjølkevegen og flere andre er beskrevet i Landevei.

Jeg har sykla Nesbyen - Geilo noen ganger på landevei og det er en flott tur på veier med lite trafikk, kupert med vel 2000 høydemeter på ca 12mil, men fin tur.

Ål, Gol, Hemsedal, Høgevarde og Turufjell bygger jo ut sykkelstier i stort mon så om sykling er viktig så tror jeg det er lite som slår Hallingdal.

Kjørelengde kan du da velge med rundt 2t til Norefjell og ca. 4t til Geilo, trafikken er og blir en variabel.

De fleste plassene det bygges hytter hvor det er snø om vinteren så blir det kjørt løyper til langrenn og utenfor løypene så setter kun fantasien grenser.

AG

40+ and still climbing......
Re: Hytte med både primært ski, men også sykkelterreng [Re: Gullars] #2669593 22/06/2021 11:28
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Sitat: Gullars

E6 er vel blitt mye bedre etter utbygging, men det er jo veldig mange som skal den veien på fredag og søndag, så litt propp er det vel fortsatt.

Har slekt på Lillehammer og hytte vi bruker på Gausdal Vestfjell, så kjører her noen ganger i året - i all hovedsak utenom kjipe kjøretider, vel å merke.

E6 med fire felt har nå kommet til Moelv (https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/wee8e1/siste-del-av-e6-mellom-kolomoen-og-moelv-aapnet)
Neste steg Moelv-Øyer er planlagt ferdig 2025 (https://www.nyeveier.no/prosjekter/e6-innlandet/e6-moelv-oyer/fakta-om-e6-moelv-oyer/)
Så for hytteplaner blir jo dette bra om få år! ICON_SMILE

P.t. er det slik at fra Moelv til Lillehammer (og retur) blir det nesten alltid 77 km/t langs Mjøsa pga. den ene bilisten. Autovern i midten.

De siste ti år har det vært av og på med veiarbeid som har gjort at R4 er mye bedre å kjøre. Blir nok slik i deler av neste fase også, fram til de er ferdige til Mjøsbrua. Godt over kr 200 i bompenger, så greit å slippe å betale det for å kjøre 50 km/t i veiarbeid ICON_WINK

Vurderte hytte på Blefjell, men synes det ble for lavt nede (tror det var ca 700moh der vi titta) og litt i skogen følelse.

Viktig poeng. Blefjell har et lite høyfjellsplatå som er veldig fint for tur hele året, men hyttene ligger i stor grad godt nedi skogen - masse nyere hyttefelt med dyre tomter på 700 moh., som du skriver.

På Vegglifjell er det opptil flere nyere hyttefelt på 900-950 moh.

Re: Hytte med både primært ski, men også sykkelterreng [Re: anonym22] #2669603 22/06/2021 12:18
Gullars Offline
Ivrig
Ivrig
Glemmer alltid bompenger, men det er en vesentlig faktor, det blir fort penger av sånt.
Kjørt firmabil i 8år, så da er det fort gjort å glemme.

Vi var i Brumunddal (å testa NM løyper) forrige helg og noen helger før det. Opp dit er det veldig greit etter at man har passert Skedsmokorset eller deromkring på en fredag. Det er jo 4 felt og 100-110 helt opp dit og litt til.

Vegglifjell vurderte vi også, men kom oss aldri dit før vi hadde kjøpt i Nesbyen
Mener å huske at det var lite ferdige hytter/tomter med vann og strøm i vårt prisleie, men det kan ha endra seg.

AG

Re: Hytte med både primært ski, men også sykkelterreng [Re: Gullars] #2669615 22/06/2021 13:00
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A

Mener å huske at det var lite ferdige hytter/tomter med vann og strøm i vårt prisleie, men det kan ha endra seg.

AG

Kommer stadig nye tomter/hytter. For masse penger. Blir fort både 4 og 5 mill. for nye. Men er noen nye felt nå hvor det planlegges litt rimeligere/mindre, men vi snakker jo likevel over 3,7 mill. da:
https://vegglifjellgrend.no/

Denne bruktgodbiten fra i fjor vet jeg ikke hva ble solgt for, men der sklir man til heisen etter ett stavtak: https://www.finn.no/realestate/leisuresale/ad.html?finnkode=203342185
(som også betyr at man sklir til langrennsløypa)

Redigert av anonym22; 22/06/2021 13:14.
Re: Hytte med både primært ski, men også sykkelterreng [Re: michu] #2669644 22/06/2021 18:24
E
erik e Offline
Avhengig
Avhengig
E
Lygna.

Re: Hytte med både primært ski, men også sykkelterreng [Re: michu] #2669705 23/06/2021 07:33
Gullars Offline
Ivrig
Ivrig
Vi kom unna godt under 3MNOK på ny hytte på 90m2 med nesten 2mål flat tomt på 900moh.
Da har vi vann, strøm og felles avløpsanlegg og kort vei i bil til alt og gangavstand til mye.

Ikke sikkert det passer for alle, men jeg er godt fornøyd.

AG

Re: Hytte med både primært ski, men også sykkelterreng [Re: michu] #2669709 23/06/2021 07:59
Stefan77 Offline
Besatt
Besatt
Hva må man legge til av ting/kost hvis man kjøper et «nøkkelferdig» prosjekt på tomt fra disse hytteleverandørene ?

- Stefan
Re: Hytte med både primært ski, men også sykkelterreng [Re: michu] #2669717 23/06/2021 08:16
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Vi hadde hytte i Uvdal i ti år, vanvittig flott skianlegg uten kø og ofte kalas urørt puddersnø til langt på dag med toppstasjon på 1.209 moh. En uoppdaget perle. Men vi lå østvendt nede i slalombakken og man ble ikke akkurat bortskjemt av kveldssol selv om vi hadde en av de aller mest "solrike" tomtene helt ytterst på platået ca 725 moh. Vi var på flere visninger på toppen på andre siden hvor hyttene ligger helt opp til 1.100 moh. Jeg savner det flotte stinettet på toppen, enkel tilgang til Hardangervidda osv. Da vi først bestemte oss, vurderte vi at å unngå Oslo som før (tunellen mellom Drøbak og Hurum er gull), ligge høyt og solrikt, langrenn og fjellsko rett fra døra og gjerne et alpinanlegg. Nå ligger vi 960 moh på Haglebu, øverst i feltet, skiløypa 50 meter og multemyr / bart fjell 150 meter fra døra og selv om vi ikke hører eller ser alpinbakken sklir vi inn og ut. Alpinbakken er riktignok ikke mye å juble for, men greit nok for noen timer innimellom. Tomtene er store og har "masse luft" i mellom. Jeg har vært aktiv og bidratt til klopper og annet over et par våte partier rett bortenfor oss. Etterhvert har jeg funnet en del fine stier for sykling også (jeg begynte med stisykling etter at vi flyttet til Haglebu i 2011. Det eneste som mangler er egentlig et nettverk av grusveier. Men vi har flotte fjelltopper (den høyeste er 1.278), vill natur, innimellom reinsdyr noen hundre meter fra hyttedøra og Østlandets hardeste bakke på grus i nabolaget og jeg sykler til/fra hytta på grus og asfalt. Det er i praksis mulighet for sykkelstier og små stille veier det meste av turen. De er flinke med langrennsløyper og den fineste turen er fra oss - Tempelseter - Høgevarde - Gråfjell og hjem. 5,5 til og 1.750 høydemetre. Riktignok preparerer de vanligvis først fra fredager i stille vinteruker.

På listen vår over aktuelle steder var (fortatt Uvdal), Veggli, Norefjell/Djupsjøen og deromkring, Nesbyen, Tempelseter og Haglebu. Vi droppet Blefjell pga høyde over havet.

Re: Hytte med både primært ski, men også sykkelterreng [Re: Stefan77] #2669726 23/06/2021 08:34
Gullars Offline
Ivrig
Ivrig
Det kommer vel an på grad av nøkkelferdig ;o)

Vi kjøpte tomt av grunneier med vann, kloakk og strøm til grensen og brukte lokal entreprenør til grunnarbeid og betong.

Hytta er fra Saltdalshytta.

Skrekkblandet fryd etter kontraktsinngåelse på tomta og hytta men positivt overrasket både med entreprenøren og hytteleveranse.

Basert på det vi leste på forhånd om å bygge hytte så hadde vi forventet mer ukjente kostnader og gruff.

Alt ble ferdig når det skulle og med tilfredsstillende kvalitet.
Noe fiks på hytte etterhvert men det ble løst ganske elegant av Saltdalshytta.

Det som var mest "skummelt" var jo grunn og betong mest pga muntlig tilbud og lite formelt samt lite kunnskap på vår side ang kostnadsnivå og det tekniske.

Man er jo amatør mot noen som driver med dette hver dag. Kostnaden til grunn og betong ble endel rimeligere enn det som ble anslått per m2 av hytteleverandør som rettesnor dvs. ca 100.000.

Mulig vi hadde flaks.

En nabo kjøpte hytte av annen hytteleverandør og har hatt et lite H....... etterpå pga feil og mangler.
Badet er for eks gjort om igjen mange ganger og hytta dekka av støv etc hver gang.
Det har vel løst seg nå og han er fornøyd, men det har han jobba for.

Moralen er vel at god magefølelse, sunn fornuft og et åpent spørrende sinn hjelper.

AG

Re: Hytte med både primært ski, men også sykkelterreng [Re: erik e] #2671180 02/07/2021 18:56
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F
Sitat: erik e
Lygna.

hvordan er det på Lygna og Lygnasæter sommerstider mtp sykling ?

Syklister er også guds utvalgte folk

Moderator  support