Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Trening i rittperiode

Trening i rittperiode #2669042 18/06/2021 09:35
Bobby Peru Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Vuderer ritt hver helg i august, Kongerittet, BMC rittet, Grenserittet light og Birken. Kommer til å kjøre ett form for formtoppingsprogram i forkant av rittene ca 2 måneder med ca 10 timer trening pr uke fordelt på 2 intervalløkter, resten rolig. Grunnlaget er ikke all verden i år, i underkant av 200 mil før jeg starter oppkjøringen.

Hva anbefales av trening i rittukene for en på mitt nivå?

Jack of all trades; Master of none
Re: Trening i rittperiode [Re: Bobby Peru] #2669045 18/06/2021 09:40
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
Jeg kan i hvert fall si hvordan jeg gjør slike perioder, og det er ganske enkelt - en kortintervalløkt tirsdag eller onsdag, rolig resten med en veldig kort vekkeøkt dagen før rittet. Sjelden økter > 1 time noe som gir lavere en del mindre volum enn ellers.

It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Re: Trening i rittperiode [Re: Bobby Peru] #2669083 18/06/2021 12:42
S
Sixtus Offline
Entusiast
Entusiast
S
Enig med eOpseth. Hvis du kommer inn i rittperioden med toppet form bør fokuset i størst mulig grad være å hente seg inn og samle overskudd til neste ritt. Ingen poeng med lange og seige terskeløkter f.eks. Korte og harde drag for å bevare max-kapasiteten er vel nøkkelen.

Re: Trening i rittperiode [Re: Bobby Peru] #2669338 21/06/2021 08:19
NjuK Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Bobby Peru
Vuderer ritt hver helg i august, Kongerittet, BMC rittet, Grenserittet light og Birken. Kommer til å kjøre ett form for formtoppingsprogram i forkant av rittene ca 2 måneder med ca 10 timer trening pr uke fordelt på 2 intervalløkter, resten rolig. Grunnlaget er ikke all verden i år, i underkant av 200 mil før jeg starter oppkjøringen.

Hva anbefales av trening i rittukene for en på mitt nivå?

Mandag:Fri (Hente seg inn etter forrige uke)
Tirsdag:Rolig langtur
Onsdag:Hardøkt
Torsdag:Rest økt
Fredag:Vekkeøkt
Lørdag:Ritt
Søndag:Rest økt

Har ikke noe teori, men dette har funket for meg.

Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.

Moderator  support