Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hvilket front/ rammemonterte sete?

Hvilket front/ rammemonterte sete? #2668853 17/06/2021 09:15
C
Cerberus Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
C
Har både sykkelvogn og bakmontert sete, men de har sine begrensninger med fremkommelighet og er lite egnet for fulldemperen. Ser for meg både toåringen og fireåringen vil ha glede av å kunne være med på litt mer spennende sykling.

Feva star peker seg ut både på pris og enkelhet. Noen andre som bør vurderes? Har hørt om utfordringer med å få Thule yepp til å passe med ramme og gaffelkrone.

Re: Hvilket front/ rammemonterte sete? [Re: Cerberus] #2668913 17/06/2021 13:01
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Fireåring på Feva kan fort medføre hakk i haka på mamma eller pappa litt avhengig av str på begge. Har kjørt med vår datter på Feva et par år, men rett etter fire år, ble det problemer med at jeg fikk hjelmen hennes i haka. 2-åring er helt king kong. Du har også Kids ride shotgun og MacRide, men begge de to koster 2-3 gangern av Feva. Jeg mener at Feva er godt nok, både til teknisk stisykling (til et visst nivå, selvfølgelig) og til enkel grussykling. Husk bare å stramme opp gaffelen litt først ICON_SMILE Eneste "negative" er at jeg gjerne ser at vi må stramme litt på remmene underveis på Feva, men det venner man seg til. Åpner for en fantastisk opplevelse med arvingen, så anbefales!

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Hvilket front/ rammemonterte sete? [Re: Cerberus] #2669030 18/06/2021 08:29
anderfo Online
Besatt
Besatt
Har også god erfaring med Feva opp til cirka 3 år.

Men det er avhengig av ramme/geometri; på noen sykler gikk det finfint og på andre sykler gikk det dårlig pga plassproblemer dvs. kort ramme, ikke plass til meg foran eget sete, og vansker med å komme enkelt av og på uten å legge sykkelen mye over på sida.

På elsykkelen min funka det dårlig - måtte finne en fortauskant e.l. å støtte meg på for å komme meg av og på sykkelen, vente på rødt lys o.l.. Altså litt risikabelt hvis jeg sykler enkel sti og kommer til en motbakke eller noe annet som viser seg å være litt for vanskelig å komme opp.

Det var betydelig enklere på stisykkel med senkepinne. Der er behovet for å stå foran eget sete betydelig mindre; når jeg senker setet klarer jeg f.eks. å slenge foten over for å gå på, eller å stoppe opp på et lite crux uten å velte. Så jeg har etter hvert endt med å kun bruke Feva ifbm. stisykkelen. Da funker den utmerket på både vei og enkle stier.

Vær obs på hvor ungen har hendene sine så de ikke blir klemt av f.eks. girhendel. Best å lage et slags håndtak for ungen så det ikke blir naturlig for ungen å stappe fingrene inn mellom styre og girhendel. Akkurat dette er vel uavhengig av hvilken seteløsning for velger.

Re: Hvilket front/ rammemonterte sete? [Re: anderfo] #2669033 18/06/2021 08:36
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: anderfo

Vær obs på hvor ungen har hendene sine så de ikke blir klemt av f.eks. girhendel. Best å lage et slags håndtak for ungen så det ikke blir naturlig for ungen å stappe fingrene inn mellom styre og girhendel. Akkurat dette er vel uavhengig av hvilken seteløsning for velger.

Min datter fikk JOSA styreteip på innsiden av bremsehendlene, og da gikk alt fint.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Hvilket front/ rammemonterte sete? [Re: Cerberus] #2669034 18/06/2021 08:46
espenta Online
Ringrev
Ringrev
Veldig fornøyd med MacRide. Kjapt å montere og demontere, så har blitt mye brukt til barnehagehenting. 6-åringen kan fortsatt sitte på i nødstilfeller, 4-åringen går helt fint.

Moderator  support