Har en Scott Spark 710 plus, 2017 modell. Gikk over sykkelen før en tur å så en sprekk i underøret, kan ikke huske å ha sett den tidligere. Har heller ikke hatt noen fall på sykkelen i det siste. Er det game over for rammen nå? Og kan dette være en reklamasjon? Legger ved bilder, er kanskje litt vanskelig å bedømme.
Kan det være at det bare er sprikk i lakken? Men for å finne ut av det må det vel kjøres røntgen, eller pusse bort lakken. Har ingenting å tape på å prøve seg på en reklamasjon
Jeg skal prøve å høre med butikken. Eventuelt Ramo om de har en ordning for karbonrammer. Det er ikke godt å si, om det bare er en sprekk i lakken. Særlig ikke på ett bilde, så skjønner den. Hvis det er nytteløst med butikken får jeg prøve å ta den til en som reparerer karbonrammer. Er ikke helt komfortabel med å bruke sykkelen når den har en sprekk der.
Tviler sterkt på at det der kun er en sprekk i lakken, mitt tips er at sykkelen er blitt kjørt for hardt, dvs hardere enn det den er dimensjonert for. Trådstarter kan ventuelt avkrefte det... En reklamasjon vil kun dekke produksjonsfeil, ikke bruker feil.
Scott bør vel ha enn eller annen oversikt over rammebrudd, hvor de oppstår og hvorfor.
Hva slags tilbud du får fra Ramo når det gjelder skader på en fire år gammel sykkel er jeg usikker på
Fordelen til trådstarter er jo at Scott / Ramo må bevise at det er brukerfeil. Det er jo ikke så lett, med mindre TS har filmer på Instagram fra store hucks.
Jeg har egentlig ikke brukt sykkelen mye eller kjørt hardt. Sykler mest naturlig flytsti i nærområde å da er det begrenset hvor grovt det blir. Ikke noen tøffing på hopp heller så det er vanlig bruk vil jeg si, ikke noe heisbasert galskap de kan ta meg på instagrammen. Jeg har ikke store forhåpninger på at det løser seg fra butikkens side egentlig. Skal høre med dem, problemet er jo at ting tar tid og ny sykkel er omtrent ikke å oppdrive.
Fikk levert rammen til Otto Jeager, å det var en en brist i karbonet. Han hadde reparert endel tilsvarende skader på Scott sykler. Det var ingen reklamasjon dessverre. Otto fikset den så den er god som ny, ble veldig bra resultat med en forenklet finish. Utrolig bra service det må jeg si.
Bra det løste seg! Scott lager veldig fine og lette karbonsykler. Det er ikke unormalt at det på lette sykler oppstår brist og brudd. Heldigvis kan karbonrammer med slike skader ofte fikses. Bra vi har folk som holder håndverket vedlike.