Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Teltplasser rundt Nittedal, nært vei.

Teltplasser rundt Nittedal, nært vei. #2667663 09/06/2021 19:38
Awesnes Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Har byttet ut mitt 25 år gamle no-name-telt kjøpt for konfirmasjonspengene mine med et nytt Helsporttelt. Tenkte å ta med familien ut på testtur nå i helgen.

Men er det noen som har noen gode tips på hvor jeg bør dra? Bor i Nittedal, så noe ikke alt for langt unna (type 30-45 minutter unna). Det må være i nærheten av vei, og gjerne i nærheten av et vann. Og gjerne et sted man kan være relativt alene.

Har prøvd å google, finner mange forslag til fine plasser, men det er ofte noen kilometer å gå fra vei/parkeringsplass. I og med at det blir første telttur som familie samt en valp så er det greit å ha en kjapp retrettvei hvis det skulle bli helt krise...

Har sett litt på området rundt Mylla, vet ikke hvordan det er med kjøring innover der? Kan man kjøre hvor man vil på grusveiene innover der eller er det bommer? Er det bare å parkere langs veien hvis man skulle finne et passende sted?

Noe nærmere, langs Harestuavannet?

Hvis du ikke har lyst å dele plasser offentlig, send meg gjerne en PM...

Re: Teltplasser rundt Nittedal, nært vei. [Re: Awesnes] #2668025 11/06/2021 11:32
Awesnes Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Ingen teltere her?

Re: Teltplasser rundt Nittedal, nært vei. [Re: Awesnes] #2668094 11/06/2021 18:57
E
eirikbk Offline
Ivrig
Ivrig
E
Joda!
Ørfiske er jo veldig populært. Noen få km fra Sørli. Mange plasser på vestsiden og nordover. Men ofte mye folk. Veldig populært blant barnefamilier.

Hvis du vil kjøre bil inn til et vann: Storøyungen på Romeriksåsene. Kjør inn fra Eltonåsen. Flere vann i nærheten der. Og så kan man også kjøre innover fra Åsen, som ligger noe lenger nord.

Re: Teltplasser rundt Nittedal, nært vei. [Re: eirikbk] #2668102 11/06/2021 19:52
Awesnes Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Ørfiske kjenner jeg godt, men skulle gjerne ha litt nærmere bilen i og med at det er første tur. Har sett litt på Store Skillingen, kjenner du til det vannet?

Ser det er en del teltplasser der, men jeg har et relativt stort telt, så trenger jo litt plass.

Teltplasser

Re: Teltplasser rundt Nittedal, nært vei. [Re: Awesnes] #2668253 13/06/2021 17:52
E
eirikbk Offline
Ivrig
Ivrig
E
Nå er jo helgen slutt, så dere har sikkert endt et sted. Har vært utenfor mobildekning selv.
Har ikke vært på Store Skillingen, men vet om flere som har det med små barn, så det er nok kurant.
Har vært litt lunken til stedet, dels fordi det ligger nærme RV4 og potensielt bakgrunnsstøy fra biler, og dels fordi OFA har beskrevet at vannet ofte er besøkt av festende ungdom. Men godt mulig dette var et problem for noen år siden.

Ellers kan jeg jo anbefale å kjøpe/låne en/to elsykler. Da kommer man seg veldig greit innover med barn og bagasje og det er enklere å finne leirplass om utpekt sted er opptatt.

Men Romeriksåsene fra østsiden med bil har mange muligheter. Man kan jo også kjøre rundt til Tverrsjøstallen ved Jevnaker. Flere vann man kan kjøre nærme der.

Re: Teltplasser rundt Nittedal, nært vei. [Re: Awesnes] #2668431 14/06/2021 17:02
K
Kjetil307 Offline
Ringrev
Ringrev
K
Det som er litt utfordrende om dagen er at i litt bynære områder bør en kanskje minst 4-5 km ut i terrenget om festen skal være langt nok unna med små barn.Måtte ta telling i fjor på Kjulstjern å legge på et pr km,da festen var litt høylytt på Kjulstjern for barn å familietur.

Re: Teltplasser rundt Nittedal, nært vei. [Re: Awesnes] #2668442 14/06/2021 19:11
Awesnes Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Jepp, vi endte opp ved Mylla. Etter å ha kjørt litt rundt i området ,gikk jeg et stykke langs (bom)veien på sydsiden og fant et fint sted, nær vannet hvor det var bra å bade. Ikke perfekt med tanke på teltoppsett grunnet mye stein i bakken, men fikk festet pluggene med hjelp av halvstore steiner. Lite folk langs vannet, men tror det ikke er så mange gode steder for telting langs vannet heller.

Teltet var forøverig et Helsport Trek 5 camp, virker som et veldig bra telt med god plass til oss fire i familien samt en medium hund.

Moderator  support