Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hamarøy, hvilken sykkel tar jeg med?

Hamarøy, hvilken sykkel tar jeg med? #2667086 07/06/2021 07:16
T
tseval Online OP
Medlem
OP Online
Medlem
T
Jeg skal til Hamarøy på hyttetur en ukes tid i sommer. Jeg tenker at jeg skal dra med meg en sykkel oppover, men spørsmålet er om det skal være stisykkel, grusracer eller landevei. Forslag til fine turer innen alle disse disiplinene tas altså imot med stor interesse :-)

Jeg har vært der oppe med landeveissykkel før og kjørt noen fine turer, men stier og grusveier er jeg veldig ukjent med.

Re: Hamarøy, hvilken sykkel tar jeg med? [Re: tseval] #2667144 07/06/2021 10:08
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det er ikke mange av stiene der oppe som er kjørt på sykkel ... Men jeg tenkte faktisk på å ta med en stisykkel i år. For eksempel nedkjøringen fra Tuva til Presteid bør være en fin kandidat til litt nerroverherjing. Akkurat nå er det sikkert tørt nok til at dette kan være en fin tur.

[Linket bilde]

Hvor på Hamarøy skal du? Asfaltkvaliteten utenfor E6 er ganske elendig og jeg trivdes godt på gravelsykkel i fjor (da har jeg også bedre mulighet til plukke opp melk på Skutvik for å rettferdiggjøre en liten tur når jeg egentlig burde grave en grøft eller plante noe ...).

Å sykle til Skutvik t/r er en fin tur med bukkestyre, naturlig pause på ved fergekaia med is om været tillater det. Det kommer jo litt an på hvor på Hamarøy du er, men fra Tranøy blir det vel i overkant av fem mil.

Redigert av Garpen; 07/06/2021 10:09.

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Hamarøy, hvilken sykkel tar jeg med? [Re: tseval] #2667177 07/06/2021 11:40
T
tseval Online OP
Medlem
OP Online
Medlem
T
Takk for det! Jeg skal bo like ved Ulvsvåg. Turen til Skutvik er veldig fin, ja! Den tok jeg sist jeg var der. Kjørte også til Tranøy og Bognes på tynnhjulingen og det var også fint.

Den stien du peker på ser jo lovende ut på kartet, og det har dukket opp et par andre stier på Trailguide.net ser jeg, men jeg er usikker på hvor mye jeg gidder å ta sjansen på bomturer når jeg har litt begrenset tid :-) Heller litt mot å ta grusraceren, så har jeg litt flere muligheter kanskje.

Moderator  support