Stort sett ja, men fortsatt litt lotto dessverre! Noen ganger så glemmer avsender dette - jeg fikk en slik dobbel regning fra en pakke sendt med FedEx der de hadde krevd noen hundrelapper mva ved utsendelse, og så lagt ved en "bogus" faktura på noe annet med et annet beløp. Som jeg følgelig betalte mva på der også. Jeg prøvde å forklare kundeservice hos Ali dette men det nyttet ikke.
Skrev det på kontoen for uflaks - jeg har hatt et par retur/reklamasjonssaker der avsender har sendt feil ting, og jeg har faktisk fått igjen hele beløpet.
Løsningen min har vært å redigere adressefeltet slik at VOEC nr ALLTID står i adressefeltet som pakken skal sendes til, da skal det godt gjøres å få det feil, og de fleste maskiner klarer nok å plukke det opp.
Du bør få sakene rett til
Postnord som sender dem frem og tilbake til Langhus i tre måneder før de forsvinner.
Men moms skal du slippe unna.
LarsB
Hentet fra tråden over....
Sterkt!
Jeg har en pakke på vei fra Kina nå. Liten filledel som jeg bestilte for over 1 måned siden, og som vanligvis tar mindre enn en uke å få tilsendt.
Av en eller annen grunn har den ikke kommet inn døra her enda, og ser ut til å gå ping-pong mellom Norge og Kina. Den *teller* har nå 67 event i sporingsloggen.
Jeg turte aldri gå inn og telle over grand total, men den kom faktisk til slutt - på samme dag som det som SKULLE være en identisk del. Jeg bestilte på nytt fra en annen leverandør da jeg mistet troen på at denne ville komme fram. Begge kom altså samme dag, selv om bestilling skjedde med over 1 mnd i mellom. Men pakken fra siste leverandør var feil - her fikk jeg refusert beløpet, heldigvis....