Jeg skulle kjøpe meg fulldempa el-mtb i 2020, men da var jeg for sent ute. I år startet jeg litt tidligere men det virker som om markedet har gått helt bananas? Er det slutt på den gode gamle prutingen med sportsbutikkene på sykler opp i mot 100 tusen? Ikke mange år siden alle kalte prisene for "villedende priser". Men tidene har visst forandret seg.
Alle dere som har kjøpt sykkel i 2020 eller 2021, har dere betalt fullpris for disse?
Marginer er skrudd ned hos leverandører og butikk gjennom de siste årene, pga betydelig økte dollarkurser(her har mange(alle?) leverandører senket egen inntjening/margin for å unngå altfor høye prisøkninger ut til kunde, og nå større etterspørsel ifht tilbudet gjennom covid... nå varsler mange leverandører 10-15% for 2022 i tillegg pga enorm økning i fraktkostnader. Sleng på forsinkelser etc pga Suez-kanalen så har du mye gående.
Å forvente "gamle dager" nivå på forhåndsrabatter eller tilbud tror jeg er lite produktivt.
Når det er sagt melder en butikk i byen om store tilbud på 2020-modeller elsykler nå, overliggere.
Markedet har endra seg, covid har tulla det til.