Hei godtfolk!
Fersk på forumet her og i sykkelverden generelt, men håper dere har takhøyde for nybegynnerspørsmål

Har vurdert elsykkel en stund, da vi skrota bil #2 for en tid tilbake, og det fra tid til annen melder seg behov for et kjøretøy med litt lenger rekkevidde enn det jeg får til på manuelle pedaler.
Nå har jeg imidlertid fått interesse for stisykling, og ser en mulighet for å slå to fluer i en smekk med både fritidssyssel til mor og praktisk fremkomstmiddel i en og samme pakke.
Jeg ønsker meg altså en fulldempet elsykkel.
Fikk prøvekjørt en Giant 21 Trance X E+ her i helga og kosa meg skikkelig på den, dog skal det sies at jeg ikke har veldig stort referansegrunnlag.
Men så kommer spørsmålet.
Vi er da to voksne i husholdningen her som skal bruke sykkelen, med høyde på henholdsvis 162 cm (meg) og 177 cm (gubben).
Så ifølge størrelsesguider jeg har sett på bør jeg ideelt sett ha en small, mens han ligger på en medium.
Usikker på hva som er lurt å gjøre, jeg tenker at en S med sånt herlig fancy justerbar setestang (som jeg ikke husker hva kalles) kan fungere for oss begge?
Eller blir det kjipt for han som er lengst?
Er det eventuelt annet utstyr som er et «must» hvis man skal ha mulighet for enkel tilpasning til to ulike kropper?
Eventuelt, noen som har tips til modeller som kan egne seg til vårt bruk?
På forhånd takk for svar