https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=219856952"Den Sorte Perle", min møysommelig oppbygde, mattsvarte hyperlettvekts og dønn stive karbonramme med deler i glinsende sort karbon, en Birkenmaskin uten sidestykke, vurderer å finne en ny eier. Lufter for salg, hovedsakelig ramma og gaffelen, men kan selge hel sykkel dersom ønskelig. Da følger noen av de nydeligste, dyreste og letteste karbondelene man får kjøpt men som fremdeles tåler bruk. Jeg har bygget sykkelen til 7,9 kg med XX/XTR og stiv gaffel og de øvrige delene her - ingen av delene er stupid light; ramma KAN bygges til 7,6 kg med lettere hjul og enda lettere krank.
Kontakt meg på astorfar@gmail.com ved interesse. Skambud ikke velkomne.
Denne ramma og sykkelen sto omtalt i testduell mellom Cannondale F-SI og Hard Rocx Circo Volante i herværende Terrengsykkel for noen år siden. HR'en trakk det lengste strået som rittsykkel.
Ramme: Hardroxc Ox 2 R Circo Volante Team SL hyperlett karbon. 29er. QR bak. 16,5 tommer. Kjøpt som ramme direkte fra HR og bygget opp selv - syklene kostet 50.000 og oppover. BSA. Integrert styrelagerkopp. Noen mindre skjønnhetsmerker. Dekk har subbet i setestaget et sted, ingen funksjonstap, ingen styrketap. Men det er grunnen til at jeg selger ramma såpass billig. Den koster 15.000 ny for den som klarer å skaffe bara ramma ny fra HR. Ramme: Kr. 6500.
Karbongaffel, Hardrocx ekstrem lettvekt, ekstremt stiv. QR. Kr. 2200. Meget lite brukt (jeg driver ikke med ritt). Ingen merker.
Hjulsett f/b: American Classic Wide Lightning 29 lettvektssett, ferdig satt opp slangeløst. Frontnav: Velg mellom 15 TA eller QR. Bak: QR. Kr. 2500. Godt brukt, nye lagre.
Forhjul, American Classic Race. Ferdig satt opp slangeløst med Thunder Burt. Kr. 2000. Lite brukt, nye lagre.
Full sykkel: Med hjulsett, XTR-/XX- 10 delt drivverk, Crankbrothers Cobalt 11 hyperlettvekts stem og styre (prima stand), setepinne (Crankbrothers Cobalt 11 hyperlettvekts setepinne, slitt) NEXTR lettvekts helkarbon/titankrank og 1 karbongaffel pluss 1 Reba 130 mm gaffel er prisen 30.000. Avid XO-bremser, svart karbon hendler og kaliper. Hyper lettvektsskiver kan medfølge istedetfor Avid/Sram.
Ved kjøp av full sykkel kan jeg slenge med XTR-pedaler, brukt 3-4 g, for kr. 1000 ekstra.