Jeg skal sykle fra Oppdal og sørover via Folldal og Ringebufjell, så følger opp litt på denne tråden ettersom deler av turen er lik.
Det blir en tur på landeveissykkel med 32 mm GP5000 TL og landeveissko ila. sommeren. For å sette preg på det som ellers blir ren asfalt og i tillegg prøve en ny trase har jeg lyst til å starte med litt grus under dekkene.
Har fått for meg at Einunndalsvegen er en grusveg jeg
må sykle en eller annen gang.
Strekningen fra Oppdal til Orkelsjøen og videre til den fine grusen, som beskrevet av @runermm i denne tråden er jeg ikke like sikker på.
Er det greit å sykle her eller er det lite egnet med mitt oppsett?
Jeg kan pakke med et par sko jeg kan bli våt/skitten i så en elvekryssing eller bæring av sykkel et par hundre meter er greit, men mye av og på sykkel vil jeg unngå.
Oransje del av ruten antar jeg vil fungere noenlunde greit.
Rosa del er den jeg først og fremst søker innspill til. Den ser grei ut på diverse rutebyggingsverktøy, men straks jeg sjekke diverse satelittbilder er jeg langt fra sikker på hvor greit det er å sykle der.
![[Linket bilde]](https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=download&Number=120267&filename=Oppdal-Orkel-Einunndalsvegen.png)