Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Trøye, long sleeve, comfort fit og full zipper?

Trøye, long sleeve, comfort fit og full zipper? #2665094 23/05/2021 09:48
sanouka Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Overskriften sier det meste. Med lommer så klart og tynn. Finner jakker, men ikke tynne trøyer.
Takk

Redigert av sanouka; 23/05/2021 09:50.

"It never gets easier, you just go faster."
Re: Trøye, long sleeve, comfort fit og full zipper? [Re: sanouka] #2665104 23/05/2021 10:42
torstein Offline
Ingen custom tittel her nei....
Ingen custom tittel her nei....
Trimtex har, men ikke veldig tynne...

Torstein

If a mountainbiker crashes in the forest, and no one is around to see it? Is he still a crap rider?

The one true answer is known to that rider alone...
Re: Trøye, long sleeve, comfort fit og full zipper? [Re: sanouka] #2665120 23/05/2021 14:20
K
ket16 Offline
Ringrev
Ringrev
K
Bikeshop har jo flere, blant annet denne: Assos Mille trøye

Ketil
Re: Trøye, long sleeve, comfort fit og full zipper? [Re: sanouka] #2665121 23/05/2021 14:27
J
joje Offline
Ivrig
Ivrig
J
Törm har flere modeller.
https://www.torm.cc/store/-c42134272

Re: Trøye, long sleeve, comfort fit og full zipper? [Re: sanouka] #2665124 23/05/2021 14:59
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Kanskje kan du få inspirasjon av å leke med Bike24 sin utmerkede multivalg-meny, der du kan spesifisere lengde på ermer og glidelås, passform, materiale, tiltenkt aktivitet osv.

Her er f.eks. et utvalg langermede trøyer med hele glidelåser (bare se bort fra det første treffet på Gabba). Du vil gjenfinne mange av dem hos norske forhandlere.

Bikeshop har ikke like detaljert meny, men utvalget er bredt, om enn begrenset i tilgjengelige størrelser. Se f.eks. langermede trøyer fra AGU, Assos, Cafe du Cycliste, Castelli og Sportful.

Og så finnes det selvsagt en mengde andre fine trøyer, som fra PedalEd hos Oslo Sportlager, Santini hos Spinn og Rapha hos Sørensen.

Og... ja, det er en hel masse der ute. Dette var bare noen eksempler på de mest utbredte og lett tilgjengelige. Så vet du selv best hvor tynne eller romslige du foretrekker, så ikke klag på at noen av disse er varme eller tettsittende ICON_SMILE

Sitat: joje
Törm har flere modeller.

Fargerike og fine ICON_SMILE

Re: Trøye, long sleeve, comfort fit og full zipper? [Re: torstein] #2665147 23/05/2021 20:29
sanouka Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: torstein
Trimtex har, men ikke veldig tynne...

Takk, men de ser ut som å være hakket for taite

Re: Trøye, long sleeve, comfort fit og full zipper? [Re: ket16] #2665149 23/05/2021 20:30
sanouka Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: ket16
Bikeshop har jo flere, blant annet denne: Assos Mille trøye

Ikke i riktig str i svart

Re: Trøye, long sleeve, comfort fit og full zipper? [Re: joje] #2665150 23/05/2021 20:31
sanouka Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Törm har flere modeller.
https://www.torm.cc/store/-c42134272

De ser ut til å sitte stramt. For mye farger.

Re: Trøye, long sleeve, comfort fit og full zipper? [Re: Sepeda] #2665151 23/05/2021 20:32
sanouka Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: Sepeda
Kanskje kan du få inspirasjon av å leke med Bike24 sin utmerkede multivalg-meny, der du kan spesifisere lengde på ermer og glidelås, passform, materiale, tiltenkt aktivitet osv.

Her er f.eks. et utvalg langermede trøyer med hele glidelåser (bare se bort fra det første treffet på Gabba). Du vil gjenfinne mange av dem hos norske forhandlere.

Bikeshop har ikke like detaljert meny, men utvalget er bredt, om enn begrenset i tilgjengelige størrelser. Se f.eks. langermede trøyer fra AGU, Assos, Cafe du Cycliste, Castelli og Sportful.

Og så finnes det selvsagt en mengde andre fine trøyer, som fra PedalEd hos Oslo Sportlager, Santini hos Spinn og Rapha hos Sørensen.

Og... ja, det er en hel masse der ute. Dette var bare noen eksempler på de mest utbredte og lett tilgjengelige. Så vet du selv best hvor tynne eller romslige du foretrekker, så ikke klag på at noen av disse er varme eller tettsittende ICON_SMILE

Törm har flere modeller.

Fargerike og fine ICON_SMILE

Jeg la ut foresp her så jeg skulle få andre til å gjøre jobben

Re: Trøye, long sleeve, comfort fit og full zipper? [Re: sanouka] #2665152 23/05/2021 20:34
sanouka Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Takk for alle tilbakemeldinger. Litt søking sjøl og erfaring med en Pearl I trøye jeg har så foregår jakten på nå på en PI Quest summer weight(ikke thermo) long sleeve.

Re: Trøye, long sleeve, comfort fit og full zipper? [Re: sanouka] #2665153 23/05/2021 20:40
sanouka Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Er på CRC. Der har de den tidligere nevnte Assos trøya i svart. Noen som kan si noe om faktisk str på klæra deres? Må man opp i XXL hvis man er over 170 og 60 kg

Re: Trøye, long sleeve, comfort fit og full zipper? [Re: sanouka] #2665168 24/05/2021 07:54
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: sanouka
Jeg la ut foresp her så jeg skulle få andre til å gjøre jobben.

ICON_SMILE

Og det har vi jo gjort.

Du skulle ha lagt ut kroppsmål og adresse også, så skulle vi fått det rett hjem i postkassen for deg. Vi vet jo at du vil ha svart. Vi er alle norske her inne.

Er på CRC. Der har de den tidligere nevnte Assos trøya i svart.

Sikker på at du må til utlandet for finne GT Mille i den norske fargen svart? ICON_SMILE Nå vet ikke jeg størrelsen din, men se f.eks. Sykkelkomponenter.

Noen som kan si noe om faktisk str på klæra deres? Må man opp i XXL hvis man er over 170 og 60 kg

Assos er laget for korpulente sveitsiske bankfolk. Det er Sportful som er laget for stramme italienske syklister.

Du kan finne 1.212 relevante innlegg fra 29. september 2012 til 17. mai 2021 i Valentinos Sponsor yourself ...Assos-tråden.

Om intet annet fungerer, se på størrelsesguiden hos Assos. Velg trøye og "What's my size".

For mye farger.

[Linket bilde]

Vet at det ikke nytter å si noe, for vi vil jo alle ha svart, og jeg har garderoben full av svarte klær kjøpt i Norge selv, men Viggo velger i hvert fall annerledes. Frøken Janne også.

Eller siden vi er blant syklister som elsker alt belgisk: Gaston Lagaffe et M'oiselle Jeanne.

[Linket bilde]

Og selv om du skulle begrense deg til GT Mille, har du flere lekre alternativer.

[Linket bilde]

Til videre inspirasjon, se tråden SVART eller FLUO sykkelklær?

Re: Trøye, long sleeve, comfort fit og full zipper? [Re: sanouka] #2665172 24/05/2021 08:35
Hen9ng Offline
Entusiast
Entusiast
MAAP, Velocio, Blacksheep, Ornot mener alle har det du etterspør, blir fort dyrt men gode produkter er det.

Re: Trøye, long sleeve, comfort fit og full zipper? [Re: Sepeda] #2665199 24/05/2021 10:29
sanouka Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: Sepeda
Jeg la ut foresp her så jeg skulle få andre til å gjøre jobben.

ICON_SMILE

Og det har vi jo gjort.

Du skulle ha lagt ut kroppsmål og adresse også, så skulle vi fått det rett hjem i postkassen for deg. Vi vet jo at du vil ha svart. Vi er alle norske her inne.

Er på CRC. Der har de den tidligere nevnte Assos trøya i svart.

Sikker på at du må til utlandet for finne GT Mille i den norske fargen svart? ICON_SMILE Nå vet ikke jeg størrelsen din, men se f.eks. Sykkelkomponenter.

Noen som kan si noe om faktisk str på klæra deres? Må man opp i XXL hvis man er over 170 og 60 kg

Assos er laget for korpulente sveitsiske bankfolk. Det er Sportful som er laget for stramme italienske syklister.

Du kan finne 1.212 relevante innlegg fra 29. september 2012 til 17. mai 2021 i Valentinos Sponsor yourself ...Assos-tråden.

Om intet annet fungerer, se på størrelsesguiden hos Assos. Velg trøye og "What's my size".

For mye farger.

[Linket bilde]

Vet at det ikke nytter å si noe, for vi vil jo alle ha svart, og jeg har garderoben full av svarte klær kjøpt i Norge selv, men Viggo velger i hvert fall annerledes. Frøken Janne også.

Eller siden vi er blant syklister som elsker alt belgisk: Gaston Lagaffe et M'oiselle Jeanne.

[Linket bilde]

Og selv om du skulle begrense deg til GT Mille, har du flere lekre alternativer.

[Linket bilde]

Til videre inspirasjon, se tråden SVART eller FLUO sykkelklær?

Ardennene, Chimay, Gaston, Jaques Brel og Mercx er kanskje god nok grunn til å ta en tur? Jeg pleier å ende opp i alpene eller lengre sør. I dont do rain.

Tenkte jeg skulle være vågal å gå for den (mørke) blå Assos trøya, men den var utsolgt i XL så da blir det svart igjen gitt. Det nørdes allerede nok på sykkelgreier til sti og xc. Trøya skal brukes til alt og jeg har lært meg etter at jeg fikk meg raser at landeveislommer og flaskestativ er the shit. Sekk er kun for de store dagene nå.
Takk for tips

Redigert av sanouka; 24/05/2021 10:32.

Moderator  support, Valentino