|
BOS prøver seg på sykkel, igjen
|
BOS prøver seg på sykkel, igjen
21/05/2021 05:57
|
Mr.Jacobsen
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Link til PinkbikeBOS prøver seg med ny enduro- og utforgaffel. Har forumet troa på at de har lært av tidligere fantastisk kundebehandling og denne gangen gjør det mulig å eie produktene over tid?
|
|
|
Re: BOS prøver seg på sykkel, igjen
[Re: Mr.Jacobsen]
21/05/2021 07:16
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
De har jo aldri slutta med terrengsykkel, de har bare ikke blitt markedsført. De har nettside kun på fransk, helt jævlig kundeservice, umulig å få tak i deler, men helt nydelige produkter. Er ikke uten grunn de i flere land har byttet distributører som underbukser.
|
|
|
21/05/2021 08:28
|
Gullars
Ivrig
|
Ivrig
Hadde for noen år siden en BOS 120mm gaffel som jeg kjøpte demo kjørt hos JBS basert på hyggelige reviews på nettet av akkurat denne gaffelen.
Den hadde sære settinger, dvs du måtte kjøre med den halvlåst for å ikke bånne i utforkjøringer selv med riktig trykk. Helt åpen så hadde den super lineær luftfjær og var helt fantastik på små slag.
Fikk erfare det i rundbane løypa i Halden hvor starten er utfor en 1m steinkant og rett ned i bratta. Endte med å intim kose et furu tre.
Den hadde også voldsom slakk i bushingene slik at ytterbeina slarka rundt innebeina slik at du kunne se det når gaffelen ikke var komprimert. Da var den nyoverhalt.
Etter en del om og men fikk jeg igjen penga og kjøpte en Fox istedet.
Tror jeg venter litt før jeg prøver igjen.....
AG
40+ and still climbing......
|
|
|
21/05/2021 08:48
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Har hatt BOS Deville og Idylle på stisykkel og utforsykkel, og begge var MEGET gode. Lim til bakken og hendene mine takket meg. Litt lite sprett i gaffelen, mest p.g.a. veldig lineær fjær på Devillen (vet jeg nå), men det var noe så utrolig god å følge terrenget. Skulle gjerne hatt en igjen, men jeg orker ikke mangel på servicemanual og reservedeler og info om olje.
|
|
|
[Re: baronKanon]
21/05/2021 08:59
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Har hatt BOS Deville og Idylle på stisykkel og utforsykkel, og begge var MEGET gode. Lim til bakken og hendene mine takket meg. Litt lite sprett i gaffelen, mest p.g.a. veldig lineær fjær på Devillen (vet jeg nå), men det var noe så utrolig god å følge terrenget. Skulle gjerne hatt en igjen, men jeg orker ikke mangel på servicemanual og reservedeler og info om olje. Det var jo nesten gjennomgående manglende support i Norge også. Lite forutsigbarhet og manglende eller diffus support og service funker ikke.
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
[Re: RazeFaze]
21/05/2021 13:59
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Har hatt BOS Deville og Idylle på stisykkel og utforsykkel, og begge var MEGET gode. Lim til bakken og hendene mine takket meg. Litt lite sprett i gaffelen, mest p.g.a. veldig lineær fjær på Devillen (vet jeg nå), men det var noe så utrolig god å følge terrenget. Skulle gjerne hatt en igjen, men jeg orker ikke mangel på servicemanual og reservedeler og info om olje. Det var jo nesten gjennomgående manglende support i Norge også. Lite forutsigbarhet og manglende eller diffus support og service funker ikke. Hvis du spør importøren de hadde sist, så hadde de fantastisk service og masse deler. Bare at de ikke hadde det...
|
|
|
21/05/2021 14:46
|
jsdk
Ringrev
|
Ringrev
Hvis du spør importøren de hadde sist, så hadde de fantastisk service og masse deler. Bare at de ikke hadde det...
Men de var jævli stoka på BOS asså den dempere er i sin helt annen klasse syns vi bare spør om du vil ha en tilfeldig Evil til 90K det er sykt fete greier asså
|
|
|
21/05/2021 17:31
|
Stupfull
Ringrev
|
Ringrev
Mye rart fra den kanten ja! Synd at så mye sykler jeg kunne tenkt meg stopper allerede i forhandlerleddet.
|
|
|
25/05/2021 07:06
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Slettet.
Redigert av RazeFaze; 25/05/2021 08:19.
|
|
|
25/05/2021 07:35
|
ØysteinS
Ivrig
|
Ivrig
Jeg har handlet to sykkelrammer, og snuser på en tredje fra importøren det snakkes om. Svært bra erfaring herfra. Umiddelbar respons når jeg spør om ting. Begge brødrene later til å behandle meg som verdsatt kunde, de gangene jeg mer eller mindre tilfeldigvis treffer på de. Jeg har bestilt diverse smådeler fra de, og opplever bare korrekte opplysninger om leveringstid og slikt.
Jeg tar ikke kukete oppførsel fra noen, veien til svarteliste er svært kort, og det fins en liste over sjapper jeg helst ikke handler fra, og sjappa som er aktuell her, er ikke på den lista.
|
|
|
[Re: ØysteinS]
25/05/2021 08:19
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Jeg har handlet to sykkelrammer, og snuser på en tredje fra importøren det snakkes om. Svært bra erfaring herfra. Umiddelbar respons når jeg spør om ting. Begge brødrene later til å behandle meg som verdsatt kunde, de gangene jeg mer eller mindre tilfeldigvis treffer på de. Jeg har bestilt diverse smådeler fra de, og opplever bare korrekte opplysninger om leveringstid og slikt.
Jeg tar ikke kukete oppførsel fra noen, veien til svarteliste er svært kort, og det fins en liste over sjapper jeg helst ikke handler fra, og sjappa som er aktuell her, er ikke på den lista. Jeg sletter delvis usaklig sjitkasting. Jeg handler ikke fra dem, de er på min liste :-)
|
|
|
25/05/2021 09:08
|
Gullars
Ivrig
|
Ivrig
Jeg ble bra behandlet hele veien selv om veien til ønsket løsning var litt lang i mine øyne, men jeg er nok litt kravstor ;o)
Det kan jo godt hende at det var slik gaffelen var/er og det var i hovedsak den gaffelen fra BOS jeg har erfaring med jeg uttalte meg om og ikke importøren.
Hadde en lang prat med en av brødrene i butikken når jeg var innom og det var gjennomgående trivelig. Jeg har ingen problemer med å handle der igjen skulle behovet oppstå, men BOS venter jeg gjerne med.
AG
Redigert av Gullars; 25/05/2021 09:10.
40+ and still climbing......
|
|
|
25/05/2021 12:19
|
ØysteinS
Ivrig
|
Ivrig
Jeg sletter delvis usaklig sjitkasting.
Jeg handler ikke fra dem, de er på min liste :-) Var ikke deg, eller noen her, jeg prøvde å beskylde for kukete oppførsel. Eksempel på hva jeg mener, opplevd fra han sure i en fysisk firebokstaversbutikk, Barteby: "Hei jeg trenger et styrelager. " Fyr forsvinner umiddelbart, og kommer tilbake med et 34mm for gjengs rælesykkkel. Jeg: "Eh du forsvant før jeg fikk sagt målene; ZS44/ZS56. " Fyr blir enda surere, og går og henter. Eller i senere tid: "Hei, jeg er ute etter noen kulelagre" Sur fyr: "Du er klar over at kulelagre fins i mange forskjellige utgaver?" - "Jovisst, jeg kan røpe målene på de jeg er ute etter, ved behov" "Da får du spørre på verkstedet, baki her." Fyren skal visst være ganske hyggelig, om man blir kjent med ham, sies det.
Redigert av ØysteinS; 25/05/2021 12:19.
|
|
|
25/05/2021 12:34
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Jeg handler ikke fra dem, de er på min liste :-) Var ikke deg, eller noen her, jeg prøvde å beskylde for kukete oppførsel. Neida, men jeg tok en revurdering om det var nødvendig å skrive :-)
|
|
|
25/05/2021 17:35
|
Stupfull
Ringrev
|
Ringrev
Jeg handler ikke fra dem, de er på min liste :-) Var ikke deg, eller noen her, jeg prøvde å beskylde for kukete oppførsel. Eksempel på hva jeg mener, opplevd fra han sure i en fysisk firebokstaversbutikk, Barteby: "Hei jeg trenger et styrelager. " Fyr forsvinner umiddelbart, og kommer tilbake med et 34mm for gjengs rælesykkkel. Jeg: "Eh du forsvant før jeg fikk sagt målene; ZS44/ZS56. " Fyr blir enda surere, og går og henter. Eller i senere tid: "Hei, jeg er ute etter noen kulelagre" Sur fyr: "Du er klar over at kulelagre fins i mange forskjellige utgaver?" - "Jovisst, jeg kan røpe målene på de jeg er ute etter, ved behov" "Da får du spørre på verkstedet, baki her." Fyren skal visst være ganske hyggelig, om man blir kjent med ham, sies det. Bjørn? De sjappa anbefaler jeg til ingen. De kokurer med like dårlig holdning og service som Rogne våpen for noen år tilbake.
|
|
|
[Re: Stupfull]
25/05/2021 19:42
|
ØysteinS
Ivrig
|
Ivrig
Overhodet ikke Bjørn, nei. Fyren jeg snakker om, er skiansvarlig der. Navn nevnes ikke av meg, men han deler fornavn med en syklende, trivelig radiomann.
|
|
|
[Re: Stupfull]
26/05/2021 08:11
|
ØysteinS
Ivrig
|
Ivrig
De sjappa anbefaler jeg til ingen. De kokurer med like dårlig holdning og service som Rogne våpen for noen år tilbake.
På midten av 90-tallet så handlet en kompis Tua-ski der. Ene ski knakk i ca tredje sving i en nedfart i Meråker. Overhodet intet ansvar hos butikk. Skiene hadde blitt brukt til høkking, og knekt pga for stort dropp, var beskjeden. Null hjelp. Altså fullstendig oppdiktet pisspreik, som ikke stemte. Skiene var ødelagt før de ble solgt, helt klart. Vi var fire personer som indirekte ble beskyldt for å fare med lurendreieri. Sånt huskes veldig godt, gjerne livet ut. Skjønner ikke hvorfor de bestemte seg for å brenne bruer med fremtidig ganske pengesterke friluftsentusiaster, som kunne være bra kunder i mange år.
|
|
|
26/05/2021 18:04
|
Anders A-R
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Skjønner ikke hvorfor de bestemte seg for å brenne bruer med fremtidig ganske pengesterke friluftsentusiaster, som kunne være bra kunder i mange år.
Sånne sjapper/folk finnes det overalt, kanskje mest det siste for det er vel få sjapper som ser seg tjent med å ha medarbeidere som er lært opp på den måten. Jeg stilte spørsmål om et par ski her inne for noen år tilbake, da butikken de var kjøpt i gjorde seg vanskelig. En liten filleskade. Jeg fikk faktisk konkret tilbud av en her inne som kunne hjelpe meg å ordne det direkte mot importør dersom butikken fortsatt var vanskelig. Så pratet jeg med en særdeles skiinteressert kollega en stund senere og nevnte saken.... Han visste umiddelbart hvem det var... Sånt bør ledelsen i butikkene klare å fange opp - jeg er en gjerrigknark men jeg har god råd. Men jeg støper heller mine egne ski enn å legge igjen en krone der. Og jeg nevner det for de jeg måtte kjenne som spør om å handle noe som skal handle om ski eller vannsport med årer...
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
|
|
|
28/05/2021 13:40
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg jobbet i en sjappe hvor vi ikke fikk lov til å yte service av sjefen. Han sa at kunden betaler ikke ekstra for at vi skulle yte service, hvis noen ville ha service så fikk de dra til Oslo Sportslager eller noe sånt.
|
|
|
28/05/2021 15:23
|
OveR
Apartheidmotstander
|
Apartheidmotstander
Haha, ikke så langt fra Carl Berner den sjappa?
Mvh OveR
|
|
|
09/06/2021 09:50
|
Defendog
Medlem
|
Medlem
@Razefaze:
Jeg tar gjerne imot en mail med konstruktiv tilbakemelding slik at vi kan forbedre oss. Kan ikke huske noen konkret episode til hvorfor du ikke ønsker å handle av oss, men vi har bare fornøyde kunder.
mvh
Jørgen Strømquist JBS Sport
|
|
|
[Re: polkaDOT]
09/06/2021 14:28
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Jeg jobbet i en sjappe hvor vi ikke fikk lov til å yte service av sjefen. Han sa at kunden betaler ikke ekstra for at vi skulle yte service, hvis noen ville ha service så fikk de dra til Oslo Sportslager eller noe sånt. Fast-bikes?
|
|
|
09/06/2021 20:27
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg jobbet i en sjappe hvor vi ikke fikk lov til å yte service av sjefen. Han sa at kunden betaler ikke ekstra for at vi skulle yte service, hvis noen ville ha service så fikk de dra til Oslo Sportslager eller noe sånt. Fast-bikes? Richtig
|
|
|
|
|