Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Arkiv på produsentens hjemmeside

Arkiv på produsentens hjemmeside #2663952 15/05/2021 16:47
T
TheOdd Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
T
Sitter litt langt hjemmefra akkurat nå, men ville sjekke hva som er spec på en White-sykkel jeg har i boden.

Hvorfor er det sånn at sykkelprodusenter er så fryktelig dårlige til å ha arkiv på hjemmesidene sine? Noen gode unntak finnes det Bianchi USA har feks gode muligheter bakover. For mange andre, og spesielt house brands, virker det som at hver gang de re-designer hjemmesidene så tenker de på å ha et arkiv, men ikke på faktisk å legge inn eldre modeller. Og når de da bytter hjemmeside annet hvert år...

Dagens frustrasjon..

Re: Arkiv på produsentens hjemmeside [Re: TheOdd] #2663953 15/05/2021 16:56
F
fikse Offline
Avhengig
Avhengig
F
Har du prøvd Wayback Machine?

Re: Arkiv på produsentens hjemmeside [Re: TheOdd] #2663959 15/05/2021 17:51
T
TheOdd Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
T
Til en viss grad fungerer det, men ikke alltid de har lagret alle undersider. For min del fant jeg av alle ting min modell på Whites østerrikske hjemmeside, der hadde de noen eldre modeller liggende. Mest er det kanskje en IT-profesjonell frustrasjon over at de ikke klarer å ta med seg gammel data over til ny plattform.

Re: Arkiv på produsentens hjemmeside [Re: TheOdd] #2664257 18/05/2021 06:36
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: TheOdd
Sitter litt langt hjemmefra akkurat nå, men ville sjekke hva som er spec på en White-sykkel jeg har i boden.

Hvorfor er det sånn at sykkelprodusenter er så fryktelig dårlige til å ha arkiv på hjemmesidene sine? Noen gode unntak finnes det Bianchi USA har feks gode muligheter bakover. For mange andre, og spesielt house brands, virker det som at hver gang de re-designer hjemmesidene så tenker de på å ha et arkiv, men ikke på faktisk å legge inn eldre modeller. Og når de da bytter hjemmeside annet hvert år...

Dagens frustrasjon..

Fordi White er XXLs tullemerke...?

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Arkiv på produsentens hjemmeside [Re: TheOdd] #2664267 18/05/2021 07:26
ØysteinS Offline
Ivrig
Ivrig
Tenkte jeg kunne sjekke om produsenten vedkjenner seg noen av syklene de har produsert, som jeg har hatt siste 10-12 åra:

2009 GT Force, Jepp
Transition, alt er tilgjengelig
Surly, alt
Mondraker, ja,
Evil, ja.
9:Zero:7, nei
Cube Stereo 2013, nei

Det ser ut som om lista samsvarer med godt med merker jeg godt kunne tenkt meg å eie noe fra igjen, og sånne merker som det holder å ha eid en kort periode, og ikke mer. Handler nok om innstilling til de som står bak merket, og hvilken del av kundemassen de henvender seg til.

Moderator  support