Blir Lom fra onsdag-mandag. Og varierende værmelding (men klart bedre en på østlandet). Primært tenkes Sognefjellet/Hurrungane, men her har jeg god kontroll av muligheter. Men skulle været feks bli bedre lengre vest så er det jo ikke lenger til Grotli en Turtagrø og klart raskere (bil)vei. Kommer nok en del snø spesielt på onsdag så holder vi oss unna brattere alternativ. Tverrådalskyrkja har fristet en del år men aldri vært i området. Men forstår den er ganske bratt siste delen ? noen som har erfaring fra denne ? andre alternativ fra Sotasæter som kan anbefales ?

Har også sett på Grotli, på begge sider av Hotellet/veien ligger det noen turer som er beskrevet fra ut.no, tenker da på Krosshø (som ser ut som passe enkel tur) og/eller Skridulaupen (som nok er lengre tur). Har alltid sett på det fjellet når jeg har kjørt over Strynefjellet, ikke minst gamle Strynefjellesveien, og tenkt det må være fin tur. Men er her det litt skavl og stup så i dårlig vær er nok Krosshø ett tryggere valg (uten at jeg har har full kontroll på hvordan toppen er der).

Så er det noen på forumet som har vært på disse toppene ? evt vet hvordan forhold er pr nå ?
og når jeg først skriver her. noen som har vært over Sognefjellet og/eller Tindeveien sist uke og som kan fortelle forhold på veien ? evt som har sykla her siste uken ?