Orbea forhandlere i Norge?
|
Orbea forhandlere i Norge?
10/05/2021 18:45
|
Andrehua
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Har kjøpt en Orbea Wild FS hos en forhandler, forhandleren svarer ikke når jeg spør om ting (ang. både reklamasjon og at jeg ønsker å oppgradere til eksternt batteri med fester etc).
Finnes det flere forhandlere på Østlandet? Orbea.com/dealers ser ut til å ha veldig mange inaktive forhandlere på lista.
|
|
|
Re: Orbea forhandlere i Norge?
[Re: Andrehua]
10/05/2021 19:21
|
Stupfull
Ringrev
|
Ringrev
Det er vel Unaas som er importør? De som er vrange? Er isåfall ikke første gang noen melder om knute på tråden...
|
|
|
[Re: Stupfull]
10/05/2021 19:27
|
Andrehua
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Det er vel Unaas som er importør? De som er vrange? Er isåfall ikke første gang noen melder om knute på tråden... Ja, det er der jeg ikke får svar eller hjelp. Er det de eneste som selger og server disse syklene i Norge? Angrer veldig på valg av butikk, for å si det mildt. Er skikkelig synd, for selve sykkelen er jeg dritfornøyd med, unntatt et par småting som jeg ønsker å få svar på/fikset. De skrev på en facebook-gruppe at nå var det så mye bedre enn ifjor sommer, men da gidder de i så fall bevisst ikke å svare meg?!?
|
|
|
10/05/2021 20:17
|
Stupfull
Ringrev
|
Ringrev
Eneste de som behandler garantisaker ihvertfall. Sikkert noen som kan skru, hvis du betaler.
Virker som mange er fornøyde, men leser alt for ofte om folk som møtet motstand, eller ikke møter noe som helst når det blir trøbbel. Synd, for de orbea har fine sykler.
Det virker som de som maser og gnåler litt ekstra får hjelp, du får bare stå i det!
|
|
|
11/05/2021 06:16
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Eneste de som behandler garantisaker ihvertfall. Sikkert noen som kan skru, hvis du betaler.
Virker som mange er fornøyde, men leser alt for ofte om folk som møtet motstand, eller ikke møter noe som helst når det blir trøbbel. Synd, for de orbea har fine sykler.
Det virker som de som maser og gnåler litt ekstra får hjelp, du får bare stå i det! Folk er fornøyde fordi Unaas sitter på gode merker som er bra så lenge de virker, men som med alle merker skjer det ting... det er da du trenger de seriøse butikkene, og da faller jo disse gjennom gang etter gang, generelt problem, virker det som etter ganske mange tråder... og bekjente som har måtte forholde seg til dem om noe annet enn kjøp.
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
11/05/2021 06:18
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Ja, det er der jeg ikke får svar eller hjelp. Er det de eneste som selger og server disse syklene i Norge?
Importør/agent og eneste forhandler. Orbea er i praksis et direktesalg-merke, og Unaas er agent/forhandler. Er ikke noe nettverk av butikker, så du er dessverre stuck med dem... :-(
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
11/05/2021 06:22
|
chili
Ivrig
|
Ivrig
Trist, men nyttig lesning. Mener at både bransjen og vi forbrukere trenger denne type butikker, men da må de også kunne fremstå som kompetente og serviceinnstilte.
Jeg var i kontakt med Unaas før påsken for kjøp av to -2 - relativt dyre high-end grussykler. Da var de kjappe på å besvare mail, men stusset på at de var mer opptatt av å få to sykler ut av butikken, fremfor å sørge for at vi fikk dekket behovene våre gjennom en god handel. Ble deretter tipset om å lese meg opp litt på folks erfaringer med de, og da utelukket jeg de fullstendig.
Kontaktet heller Fara, og mottakelsen, presentasjonen av syklene, samt oppfølgingen nå mens vi venter på levering, er over all forventning.
NOTS – Vern om terrengsykling
|
|
|
11/05/2021 08:32
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Trist, men du er stuck med Unaas. Jeg foreslår at du går over til streng tone, forbrukerkjøpsloven og setter alle dokumentene i en perm datert og strukturert like godt først som siste.
Nå du kommer i kontakt med dem kommer det til å være en utstrakt grad av velvilje. Men det kommer ikke til å skje noe om du sier OK og er grei.
Du kan gjerne maile Orbea når det har gått en stund også. Det skader neppe, sett Unaas på kopi.
Lykke til, og oppdater tråden din. LarsB
|
|
|
11/05/2021 09:34
|
Stupfull
Ringrev
|
Ringrev
Enig med larsb! Han har vel hatt en 3 år lang reklamasjonsak ang sprekk i ramme, så han kjenner til danse!
Spurte for en tid tilbake hvordan det gikk med din sak Lars, kult hvis du oppdaterer tråden!
|
|
|
11/05/2021 09:54
|
Red Devils
Besatt
|
Besatt
Veldig synd at de er så useriøse etter kjøp. Jeg kjøpte en BMC Roadmachine av de for noen år tilbake, de svarte raskt og handelen gikk helt topp. Fikk aldri noe tull med sykkelen så min opplevelse var veldig positiv, men kjenner flere som har fått problemer i ettertid. Veldig synd siden de har mange fine sykeler og er en av få som faktisk klarer å levere sykler i år. Mange annonser på finn.
|
|
|
11/05/2021 10:35
|
Cerberus
Ivrig
|
Ivrig
|
|
|
11/05/2021 11:19
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Enig med larsb! Han har vel hatt en 3 år lang reklamasjonsak ang sprekk i ramme, så han kjenner til danse!
Spurte for en tid tilbake hvordan det gikk med din sak Lars, kult hvis du oppdaterer tråden! Jeg kladder noe som skal være saklig. LarsB
|
|
|
12/05/2021 18:53
|
Andrehua
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Takk for svar alle sammen!  Tydelig at jeg burde gjort litt research, men den gang ei. Har dialog med Orbea i Spania nå, så får vi se om det hjelper noe denne gangen. Sendte melding 9. Mars om en del som røk første turen (ikke vital del, men må skaffes originalt) Ikke fått svar. Spurte også om denne flere ganger i fjor. Sendte mail til Unaas sist 20. April, men ikke fått noe svar i det hele tatt. Da om dempepinne der den svarte lakken rett og slett begynner å bli borte. Ser mange i UK har fått nye setepinner pga dette er en svakhet. Etter 45-48 mil totalt er det for dårlig. Og jeg vasker sykkel etter hver tur og smører opp med Slickoleum fett. (Ellers så virker den ikke omtrent) Sendte melding på Messenger igjen 3. Mai om det fortsatt ikke var mulig å få tak i kit med eksternt batteri, ikke fått noe svar. Skal sende mail igjen og be om svar ang. dempepinne og den andre ikke-vitale delen. Får jeg ikke noe respons der, så blir det aldri mer Orbea i alle fall. Det koster de ikke noe å fikse sånne ting, kun litt tid, så jeg finner det merkelig at det er slik.
|
|
|
[Re: RazeFaze]
13/05/2021 09:40
|
erikskon
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg har ofte forsvart Unaas med at de ordner opp til slutt og at de har sympatiske priser på gode sykler. Jeg fikk også trua da jeg så de annonserte etter flere ansatte. Men historiene om forferdelig dårlig oppfølging av kunder bare fortsetter og fortsetter. Jeg skjønner egentlig ikke at Unaas gidder å fortsette når de gjør det så dårlig. Selvpining....
|
|
|
13/05/2021 09:45
|
Stupfull
Ringrev
|
Ringrev
Hjelper ikke med fler ansatte i en organisasjon når holdningene fra toppen tydeligvis er så dårlige. Da ender man bare med enda fler som ikke ønsker å rydde opp. Som RazeFaze nevnte i den andre tråden, så er jo konkursen, som ikke var konkurs, bare en omstrukturering med nytt orgnmr en joker de bruker som det passer dem.
|
|
|
16/05/2021 20:40
|
Sam3
Fersking
|
Fersking
Har kjøpt en Orbea Wild FS hos en forhandler, forhandleren svarer ikke når jeg spør om ting (ang. både reklamasjon og at jeg ønsker å oppgradere til eksternt batteri med fester etc).
Finnes det flere forhandlere på Østlandet? Orbea.com/dealers ser ut til å ha veldig mange inaktive forhandlere på lista. Har selv fått raskt svar og hjelp når jeg trengt hjelp et par ganger etter kjøp av Orbea hos Unaas i fjor. Hvorfor ikke bare ringe eller dra til butikken?
Redigert av Sam3; 16/05/2021 20:40.
|
|
|
[Re: Sam3]
19/05/2021 19:07
|
Andrehua
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Finnes det flere forhandlere på Østlandet? Orbea.com/dealers ser ut til å ha veldig mange inaktive forhandlere på lista. Har selv fått raskt svar og hjelp når jeg trengt hjelp et par ganger etter kjøp av Orbea hos Unaas i fjor. Hvorfor ikke bare ringe eller dra til butikken? Det er ikke bare å ringe eller dra dit når man bor 1,5 time unna. De har beskjeder ute både her og der at de ikke får tatt telefon, men at man skal sende mail for å få svar så fort de ser den. Og det er fort en stor fordel å ha ting skriftlig når det gjelder reklamasjoner.
|
|
|
|
|