Jeg er kanskje ikke helt innenfor gruppen du etterspør, da jeg prioriterer andre treningsformer som gjør at jeg "alltid" er utslitt i beina. Før jeg fikk emtb sykler jeg for omveksling + moro + det er skånsomt for kne sammenlignet med annet, men då må jeg legge opp slik at sykling ikke kolliderte med annen aktivitet. Ikke for at jeg trener på spesielt høy nivå, men er viktigere for meg att være "eksplosiv" enn at ha høy utholdenhet så alt over 1h på vanlig sykkel blir bare kosetur i lavt tempo.
Nå er Coronasituasjonen ganske annerledes, mtp nedstengning av aktiviteter, men med emtb sykler jeg stort sett når jeg vill, bare at jeg varierer intensiteten. Har jeg lyst att sykle dagen før/etter knebøy eller kamp pleier jeg feks ikke ta langturen men sykler noen "laps" opp grusvei med høy assistanse og ned en morsom nedkjøring. Tror at mine tekniske ferdigheter nedfor har utviklet mye fortere enn de ville gjort ellers.
Pleier ikke sykle dedikerte intervaller på sti da terrenget jeg sykler i ofte er altfor kupert og teknisk for at kjøre på hardt i flere minutter med mine ferdigheter, men det blir ofte "spontan" intervalltrening feks der alle oppoverbakker sykles i off eller eco under en tur og resten av tiden blir lav puls i tour eller emtb.
tldr: klarer at sykle oftere og oftere høy puls mens jeg opprettholder lik aktivitet som tidligere i andre idretter.
Redigert av Calamity; 14/05/2021 10:58.