Tips på lydmiks når dere kjører intromusikk med snakking oppå er ducking-effekt. Kompresjon på musikken som trigges av prateinngangen. Kan justeres, og er vanlig brukt i radioprogrammer etc. Dette er en automatisk effekt som gjør seg godt live, og krever lite eller ingen manuell justering.
Eller så kan dere jo kjøre DJ Dan når dere snakker
Tips til tema (uten å ha lest gjennom alt): hva skjer i stibygger-Norge?
Det finnes etterhvert firmaer som driver med stibygging, sykkelanleggbygging, utvikling av "sykkeldestinasjoner" o.s.v. Med dette følger flere interessante debatter, som: - debatter om tilrettelegging for sykling (hva er tilrettelegging, og hva er det ikke) - allemannsretten! (her går det an å ha en episode med hun juristen som er så god på det også) - framtida for terrengsykling i Norge (sett i lys av allemannsrett, tilrettelegging, osv. osv.) - e-sykkelbølgen (blir terrengsykler tilgjengelig for en gruppe som ikke har blitt skolert selvtråkkende gjennom myrer, trillende gjennom kratt, og diskutert i senk på terrengsykkel.no)
PS: har ikke hørt første episode en gang, men kan med sikkerhet si at jeg har en plan om å høre!
Re: OTBpodden - ny norsk podcast om stisykling!
[Re: vids]
#266669503/06/202116:15
Takk for inspill peprepupp! Ja, vi er litt innom noen av temaene i hver av de 3 episodene som er ute nå. Og vi skal ha en prat med noen som bygger mye sti på heltid en gang før september.
Vi tenker også litt på å koble sammen flere interessegrupper og intervjue dem sammen, men der er vi ikke helt sikre på akkurat hvordan vi skal gjøre det mest mulig smidig ennå. Det må i så fall bli i samarbeid med NOTS på noe vis.
Redigert av vids; 04/06/202110:27.
..Megatower v2.. ::Vidar::
[Re: baronKanon]
#266827213/06/202120:46
Akkurat begynt på episode 4 og det er noe rart med lyden til Jamieson. Høres ut som det er en blanding av 2 mikroner, en med mye romklang og en som er ganske direkte og veldig opp og ned i volum hele tiden. Slitsomt å høre på i lengden, men skal nok komme meg igjennom for det! Veldig bra ellers!
Redigert av nesegrus; 14/06/202119:44.
[Re: nesegrus]
#266848215/06/202106:46
Akkurat begynt på episode 4 og det er noe rart med lyden til Jamieson. Høres ut som det er en blanding av 2 mikroner, en med mye romklang og en som er ganske direkte og veldig opp og ned i volum hele tiden. Slitsomt å høre på i lengden, men skal nok komme meg igjennom for det! Veldig bra ellers!
Ja, det var litt merkelig. Heldigvis kun i introen, selve intervjuet var gjort i et annet rom. Intro er fersk mens intervjuet er en uke gammelt. Vi lurer litt på om det var fordi han satt inntil en vegg. Det er en god del elektronisk støydemping og slikt som plutselig tuller til alt om enkelte variabler er suboptimale. Vi hadde spilt inn intro en gang til om vi bare hadde hatt tid...
#266866316/06/202107:18
Jeg kan melde om at podcasten funker strålende både i bil, på tog og på handlerunde. Når det kommer nye episoder må jeg finne en unnskyldning til å ta tog, kjøre bil eller handle igjen.
Tusen takk for veldig hyggelige tilbakemeldinger TorjusW, Garpen, olecrh og Ndreas! Det varmer! Vi har kommet inn i en rytme på pod hver andre uke nå og så ser vi på en mulig bonus-sak i ny og ne
Redigert av vids; 16/06/202111:28.
#266885217/06/202109:13
Synes også de to siste episodene har vært bra, ikke mye å plukke på.
Dere får til noe jeg har savnet i Terrengsykel: Intervjuer med folk som driver med samme type sykling som meg selv, ikke bare sykkelkjendiser, proffer og stibyggere.
#266885517/06/202109:20
Hørt igjennom alle og synes dette er riktig så underholdene når jeg har god tid. Håper dere klarer å holde det i gang med jevnlige podcaster.
Enig i det! Mitt tips/ønske er at dere heller deler opp i kortere podcast. Personlig er min preferanse rundt 20-30 min! Jeg hører ofte når jeg kjører bil. 1.t 40 min blir "umulig" for min del å høre, men tror OTBpodden er første gang jeg har hørt ferdig en så lang episode.
Hører heller flere kortere episoder enn lange, men dette er personlig preferanse. Med ulike podcaster i feeden, så velger jeg ofte basert på tid/ønske og ikke minst innhold som står beskrevet. Da er jo beskrivelse av tema/innhold viktig. Håper ikke gjestene sitter å hører på dere skravle om løst og fast i 30 minutter før de blir introdusert
Gleder meg til neste episode(r)!
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
#266886917/06/202110:17
Enig i det! Mitt tips/ønske er at dere heller deler opp i kortere podcast. Personlig er min preferanse rundt 20-30 min! Jeg hører ofte når jeg kjører bil. 1.t 40 min blir "umulig" for min del å høre, men tror OTBpodden er første gang jeg har hørt ferdig en så lang episode.
Du må ikke høre hele episoden i ett jafs, da! Selv har jeg en kø med podcaster som jeg hører på ved mulighet. Dvs. 10 min her, 1 time her, 40 min her, 2 timer der etc. Du får det jo med deg!
Du må ikke høre hele episoden i ett jafs, da! Selv har jeg en kø med podcaster som jeg hører på ved mulighet. Dvs. 10 min her, 1 time her, 40 min her, 2 timer der etc. Du får det jo med deg!
Jeg får en hel podcastepisode i uka gjennom høyttaler hver gang jeg dusjer.
[Re: baronKanon]
#266926020/06/202118:49
Noen liker lange, noen liker korte. Sa brura.
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
#268748803/11/202109:37
Er mye annet å høre på downtimepodcast.com BikeRadar Podcast Marginal Gains Podcast (Ask Josh Anything er gull) Nerd Alert podcast Pinkbike podcast Vital MTB Inside Line
Takk! det får bære meg over. Tror ikke jeg hadde vært så utålmodig om ikke spotify lurte meg med å vise en ny episode tilgjengelig for så å ta den bort før jeg fikk klikka på den