Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Samlivsbrudd og deling av verdier

Re: Samlivsbrudd og deling av verdier [Re: Flamini] #2662250 04/05/2021 20:29
F
Flamini Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
F
Vi har voksne barn som har flyttet ut,
hun har betalt mat og jeg husleie/oppussing/strøm/forsikringer etc og der går det opp i opp. hun ville i sin tid ikke kjøpe leilighet for å unngå krangling ved evn samlivsbrudd, den ble litt lei når verdistigningen har blitt det den har blitt.
jeg ser for meg at hun får med seg en startkapital av meg som dekker nytt innbo og depositum på husleie i leid leilighet.noe i den stilen. 100'-150' omtrent, får se om det blir stygt eller ikke
Som Garpen nevner, om jeg er smålig så tror jeg nok at karma til slutt biter meg i rumpa

utover det, takker for fornuftige svar så langt

Syklister er også guds utvalgte folk
Re: Samlivsbrudd og deling av verdier [Re: Flamini] #2662290 05/05/2021 07:10
Iselilja Offline
Selv om det for en eller begge parter føles rett så er det likevel tungt å bryte opp et langt samliv. Misunner deg ikke, har vært der selv. Godt du kan komme deg ut på sykkelen ICON_SMILE Lykke til.

Re: Samlivsbrudd og deling av verdier [Re: Flamini] #2662294 05/05/2021 07:21
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Sitat: Flamini
hun har betalt mat og jeg husleie/oppussing/strøm/forsikringer etc og der går det opp i opp. hun ville i sin tid ikke kjøpe leilighet for å unngå krangling ved evn samlivsbrudd, den ble litt lei når verdistigningen har blitt det den har blitt.
jeg ser for meg at hun får med seg en startkapital av meg som dekker nytt innbo og depositum på husleie i leid leilighet.noe i den stilen. 100'-150' omtrent, får se om det blir stygt eller ikke
Som Garpen nevner, om jeg er smålig så tror jeg nok at karma til slutt biter meg i rumpa

utover det, takker for fornuftige svar så langt

Hvis det ikke knekker deg økonomisk og eks-samboer ønsker å kjøpe seg et eget sted å bo: Gi henne nok til at det dekker egenkapital på en leilighet, og få signert en kontrakt sammen med barna på at disse pengene skal låses i fast eiendom og arves direkte til felles barn (i tilfelle nytt forhold med en annen mann som også har barn og komplisert arveoppgjør). Da hjelper du barnas mor så hun slipper å starte på bar bakke og pengene ender til syvende og sist opp hos dine/deres barn.

Instagram: @oivindbjerkseth
Re: Samlivsbrudd og deling av verdier [Re: Flamini] #2662311 05/05/2021 08:10
OveR Offline
Apartheidmotstander
Apartheidmotstander
Dere har voksne barn og en bolig som da i godt over 20 år har fått med en solid prisstigning, avhengig av hvor dere bor. Man kan se dette på forskjellige måter. Hvis du ser for deg kona og deg med hver sin haug penger og en spade så har hun spadd pengene inn i en ovn, mens du har spadd dem inn i ditt eget skap. Skapet ditt er i tillegg magisk og har i den perioden mangedoblet det som er kastet inn.

Et langt familieliv der begge er i jobb, man har oppdratt flere barn og gitt dem en framtid er et stort prosjekt der verdien overhodet ikke kan måles i penger. Selv om dere ikke skal være samboere lenger er dere fremdeles en del av et familieliv der barna og deres familier blir tilknytningspunktet. Hva som formelt sett blir riktig tenker jeg er en diskusjon, den andre er hva som er moralsk riktig og hva som gavner felles framtid i størst mulig grad. Hjelper du henne inn i et liv med eid bolig spar du pengene dine inn i skapet til barna dine, og de skal uansett dit med mindre du selv skal bruke dem opp til eget forbruk.

Hun har vært dum som ikke har villet være med på å dele verdier og gjeld, og som andre sier er det en klassisk kvinnefelle. Samtidig har hun vært med deg i lang lang tid og bidratt til å bygge familien med hus, mat og annet. Jeg ville tenkt at det er selvsagt at hun skal ha noe igjen for det. Jeg er veldig enig med Bjerkseth over her.

Her er en fin liten kalkulator som kan si noe om prisveksten og som det går an å bruke for å se litt på hva hun burde få.

https://www.smartepenger.no/105-kalkulator/873-boligprisutvikling

Mine 25 øre...

mvh OveR

mvh OveR

Friksjon ambassadør
Østmarka rock city

Re: Samlivsbrudd og deling av verdier [Re: OveR] #2662363 05/05/2021 10:26
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: OveR
Dere har voksne barn og en bolig som da i godt over 20 år har fått med en solid prisstigning, avhengig av hvor dere bor. Man kan se dette på forskjellige måter. Hvis du ser for deg kona og deg med hver sin haug penger og en spade så har hun spadd pengene inn i en ovn, mens du har spadd dem inn i ditt eget skap. Skapet ditt er i tillegg magisk og har i den perioden mangedoblet det som er kastet inn.

Et langt familieliv der begge er i jobb, man har oppdratt flere barn og gitt dem en framtid er et stort prosjekt der verdien overhodet ikke kan måles i penger. Selv om dere ikke skal være samboere lenger er dere fremdeles en del av et familieliv der barna og deres familier blir tilknytningspunktet. Hva som formelt sett blir riktig tenker jeg er en diskusjon, den andre er hva som er moralsk riktig og hva som gavner felles framtid i størst mulig grad. Hjelper du henne inn i et liv med eid bolig spar du pengene dine inn i skapet til barna dine, og de skal uansett dit med mindre du selv skal bruke dem opp til eget forbruk.

Hun har vært dum som ikke har villet være med på å dele verdier og gjeld, og som andre sier er det en klassisk kvinnefelle. Samtidig har hun vært med deg i lang lang tid og bidratt til å bygge familien med hus, mat og annet. Jeg ville tenkt at det er selvsagt at hun skal ha noe igjen for det. Jeg er veldig enig med Bjerkseth over her.

Her er en fin liten kalkulator som kan si noe om prisveksten og som det går an å bruke for å se litt på hva hun burde få.

Mine 25 øre...

mvh OveR

Hvorfor det? Hvis den ene parten har vært sparsom og smart, mens den andre har hatt høyere forbruk. Begge har hatt mulighet til å spa penger i skapet. Forstår det slik at ex'en har ikke blakket seg hver måned på å drifte familien.

Hvis du har to barn og den ene spiser opp godteriet, mens den andre sparer det. Forventer du at den som har spart skal dele godteriet sitt med den som har spart?

Ellers enig i resonnementet ditt om at det er sparing til felles barn å hjelpe fruen inn i boligmarkedet.

Re: Samlivsbrudd og deling av verdier [Re: Dexter] #2662369 05/05/2021 10:42
A
Appelsin Offline
Ringrev
Ringrev
A
Sitat: Dexter

Hvis du har to barn og den ene spiser opp godteriet, mens den andre sparer det. Forventer du at den som har spart skal dele godteriet sitt med den som har spart?

Om den som sparer har spist av godteriet til den andre og spart sitt eget, så ville jeg forventning eller ikke tenkt at spareren var en drittsekk om den nektet å dele.

Re: Samlivsbrudd og deling av verdier [Re: Flamini] #2662372 05/05/2021 10:47
Tagelli Offline
Ringrev
Ringrev
Man må jo ta utgangspunkt i hva slags informasjon man hadde når man gjorde valgene når man gikk inn i dette, og hva slags muligheter man hadde.

Trådstarter har gikk inn i dette med å ta risiko og brenne opp penger på renter. Samboeren tok ikke risiko og brant penger på mat. Så finnes det sikker mange og sammensatte grunner til hvorfor risko ble tatt og ikke, men for min del så ville det vært helt feil å si 50/50 av deling av verdistigningen _etter_ man sitter med fasit i hånd.

Men! Det er en drøss med andre innsatsfaktorer hjemme som burde belønnes. Om trådstarter har hatt mulighet til å jobbe mer, fikse og bygge på huset osv fordi samboer har passet hverdagsoppgavene, er det jo på kanten til umoralsk å ikke dele resultatene av denne muligheten. Så kan man si at det er mye verdt å være sammen med barna, men jeg tror få personer hadde giddet betal 1000,-/t for å få lov til å henge med ungenene 30t i uka istedenfor 20t.

Så lenge det eikke er masse fordekte og skjulte agendaer og historie her, så hadde jeg gjort mitt ytterste for at ungene og mammaen til ungene fikk så god start i ny bolig som mulig uten det gjorde et uforholdsmessig inngrep i dine egne muligheter. Det hjelper liksom lite å kunne kjøpe seg en fetere bil eller eller hytte når man vet at de andre sliter.

Så, man up og fiks opp for deg og dine er vel egentlig rådet her. Samboerskapet er slutt, men ho er for evig tid mammaen til ungene dine. (Så får man ha det formelle på plass her så man ikke klikker som OJ når man finner ut en dandy-elsker kjører rundt i Ferrarien du måtte kjøpe til kona :-) )

Re: Samlivsbrudd og deling av verdier [Re: Tagelli] #2662409 05/05/2021 11:59
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Tagelli
Man må jo ta utgangspunkt i hva slags informasjon man hadde når man gjorde valgene når man gikk inn i dette, og hva slags muligheter man hadde.

Trådstarter har gikk inn i dette med å ta risiko og brenne opp penger på renter. Samboeren tok ikke risiko og brant penger på mat. Så finnes det sikker mange og sammensatte grunner til hvorfor risko ble tatt og ikke, men for min del så ville det vært helt feil å si 50/50 av deling av verdistigningen _etter_ man sitter med fasit i hånd.

Men! Det er en drøss med andre innsatsfaktorer hjemme som burde belønnes. Om trådstarter har hatt mulighet til å jobbe mer, fikse og bygge på huset osv fordi samboer har passet hverdagsoppgavene, er det jo på kanten til umoralsk å ikke dele resultatene av denne muligheten. Så kan man si at det er mye verdt å være sammen med barna, men jeg tror få personer hadde giddet betal 1000,-/t for å få lov til å henge med ungenene 30t i uka istedenfor 20t.

Så lenge det eikke er masse fordekte og skjulte agendaer og historie her, så hadde jeg gjort mitt ytterste for at ungene og mammaen til ungene fikk så god start i ny bolig som mulig uten det gjorde et uforholdsmessig inngrep i dine egne muligheter. Det hjelper liksom lite å kunne kjøpe seg en fetere bil eller eller hytte når man vet at de andre sliter.

Så, man up og fiks opp for deg og dine er vel egentlig rådet her. Samboerskapet er slutt, men ho er for evig tid mammaen til ungene dine. (Så får man ha det formelle på plass her så man ikke klikker som OJ når man finner ut en dandy-elsker kjører rundt i Ferrarien du måtte kjøpe til kona :-) )

Kan jo spørre hva forventningen hadde vært hvis boligen hadde halvert seg i verdi. Hadde det vært en forventing om å dele verditapet?

Re: Samlivsbrudd og deling av verdier [Re: Dexter] #2662427 05/05/2021 13:12
A
Appelsin Offline
Ringrev
Ringrev
A

Kan jo spørre hva forventningen hadde vært hvis boligen hadde halvert seg i verdi. Hadde det vært en forventing om å dele verditapet?

Bolig kjøpt for 2*X penger, X egenkapital og X+ renter innbetalt under forholdet med nåverende verdi på X antar jeg ville ha en forventning å dele tapt egenkapital på. Tror du noe annet?

Hvorfor er du ellers så fokusert på forventning? Hva skal denne brukes til?

Redigert av Appelsin; 05/05/2021 13:13.
Re: Samlivsbrudd og deling av verdier [Re: Appelsin] #2662431 05/05/2021 13:33
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Appelsin

Bolig kjøpt for 2*X penger, X egenkapital og X+ renter innbetalt under forholdet med nåverende verdi på X antar jeg ville ha en forventning å dele tapt egenkapital på. Tror du noe annet?

Hvorfor er du ellers så fokusert på forventning? Hva skal denne brukes til?

Ja, jeg tror noe annet. "Før du flytter så må du overføre 800.000 til meg for verdifallet på huset som er mitt særeie". Tenker at hvis madammen ikke hadde vært villig til å betale for et hypotetisk verditap, så reduserer det hans "forpliktelse" til å dele gevinsten.

Re: Samlivsbrudd og deling av verdier [Re: Dexter] #2662433 05/05/2021 13:40
OveR Offline
Apartheidmotstander
Apartheidmotstander
Sitat: OveR

Mine 25 øre...

mvh OveR

Hvorfor det? Hvis den ene parten har vært sparsom og smart, mens den andre har hatt høyere forbruk. Begge har hatt mulighet til å spa penger i skapet. Forstår det slik at ex'en har ikke blakket seg hver måned på å drifte familien.

Ellers enig i resonnementet ditt om at det er sparing til felles barn å hjelpe fruen inn i boligmarkedet.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal mene om dette, har ikke noen bakgrunnskunnskap om trådstarter og hans historie til å mene så fryktelig mye om hvem som har spist hvilket godteri. Ønsker han heller lykke til i en krevende situasjon.

mvh OveR

mvh OveR

Friksjon ambassadør
Østmarka rock city

Re: Samlivsbrudd og deling av verdier [Re: Dexter] #2662436 05/05/2021 14:13
A
Appelsin Offline
Ringrev
Ringrev
A

Ja, jeg tror noe annet. "Før du flytter så må du overføre 800.000 til meg for verdifallet på huset som er mitt særeie". Tenker at hvis madammen ikke hadde vært villig til å betale for et hypotetisk verditap, så reduserer det hans "forpliktelse" til å dele gevinsten.

Dette annet her er verken det du spurte om eller mitt eksempel. Men at det å ikke betale seg inn i huset reduserer helt klart forpliktelsen, spørsmålet er hvor mye.

Re: Samlivsbrudd og deling av verdier [Re: Flamini] #2662452 05/05/2021 16:26
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Enig med bjerkseth.

Sist vi flyttet gikk vi fra en leilighet der jeg eide hele, men som samboer hadde deltatt på oppussing av fra dag 1. Etter at restgjeld var nedbetalt ved salg, ble resten inngående kapital til nytt hus som vi eier 50-50.

Det er mange grunner til å ri prinsipper og stå hardt på ting, men har du råd til det og har en familie utover dere 2, ville jeg ha vært raus her. Spesielt smart å velge en modell som bjerkseth foreslår.

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Samlivsbrudd og deling av verdier [Re: Flamini] #2662533 06/05/2021 08:10
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Her har du mye å tjene på å komme fram til en avtale med eksen. Selv om du har særeie har du ikke automatisk krav på å beholde huset. Å gi henne 100 - 150 000 i startkapital til depositum, møbler osv. synes jeg er helt uhørt. Om eksen skaffer seg en god advokat og tar dette for retten tror jeg det stor sannsynlighet for at hun ender opp med halvparten all den tid dere har hatt delt økonomi, og hun har betalt mat osv. I tillegg etterlyser jeg også det litt medmenneskelig fra deg, Flamini. Klarer du å leve med deg selv og du blir sittende med huset, og eksen ender opp på leiemarkedet?

Re: Samlivsbrudd og deling av verdier [Re: erling] #2662535 06/05/2021 08:17
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: erling
Her har du mye å tjene på å komme fram til en avtale med eksen. Selv om du har særeie har du ikke automatisk krav på å beholde huset. Å gi henne 100 - 150 000 i startkapital til depositum, møbler osv. synes jeg er helt uhørt. Om eksen skaffer seg en god advokat og tar dette for retten tror jeg det stor sannsynlighet for at hun ender opp med halvparten all den tid dere har hatt delt økonomi, og hun har betalt mat osv. I tillegg etterlyser jeg også det litt medmenneskelig fra deg, Flamini. Klarer du å leve med deg selv og du blir sittende med huset, og eksen ender opp på leiemarkedet?

+1

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Samlivsbrudd og deling av verdier [Re: Flamini] #2662547 06/05/2021 08:44
Arne_And Offline
More than words
More than words
Huseiernes landsforbund har skrevet om dette:
https://www.huseierne.no/alt-om-bolig/samboer/det-okonomiske-forholdet-mellom-samboere/

Det betyr at for samboere så skal verdiene ved et samlivsbrudd deles basert på hvem som har anskaffet hva. Dere må finne frem til eierforholdet/eiendomsretten til hver av dere.

Selv om en av dere kjøper eiendeler under/i løpet av samlivet, så blir ikke eiendelene nødvendigvis i sameie med den andre parten.

Da må dere enten ha avtalt det, eller så må den parten som krever sameieandel bevise dette enten ved at han/hun har betalt vederlag for eiendelen eller bidratt indirekte ved arbeid i hjemmet og med barn.

Det er først ved disse tre tilfellene det kan oppstå et sameie mellom dere. Det skal presiseres at etter domstolspraksis skal det svært mye til for å få fastslått sameie som følge av indirekte bidrag.

Advokatforum formulerer det litt mer i favør din samboer:
https://advokatforum.no/kompetanse/samboerskap-ekteskap-og-skifte/

Gjennom rettspraksis og juridisk teori har det imidlertid utviklet seg visse retningslinjer for stiftelse av medeierskap i bl.a. bolig til felles bruk, uten særskilt avtale mellom partene. Å vinne fram med krav om eierskap evt. vederlagskrav for utøvet innsats i hjemmet og/eller i kombinasjon med direkte eller indirekte økonomiske tilskudd til anskaffelsen, er derfor mulig. Men i valget mellom å inngå en forhåndsavtale eller satse på en ressurskrevende, langdryg og en noe usikker sjanse til å nå fram i tvist for domstolene, er selvsagt det førstnevnte alternativ langt å foretrekke.

Selv om det fort koster litt penger så tror jeg at jeg ville rådført meg med en advokat. Hvis man kan få noen litt mer konkrete råd om hva som sannsynligvis gjelder juridisk i deres tilfelle (uten at dere begynner å krangle med hver deres advokat) så er det et bedre utgangspunkt enn moralske vurderinger fra utenforstående som ikke kjenner dere og antakelig stort sett heller ikke kan jussen. Jeg skriver utgangspunkt fordi du/dere selvsagt står fritt til å gjøre moralske justeringer etterpå. Men poenget mitt er i grunn at dersom du sannsynligvis har null juridiske forpliktelser til å gi henne noe fra din formue så er det natulig å ende med en annen løsning enn om du sannsynligvis er forpliktet til å gi henne en betydelig andel av boet.

En helt annen vinkling kunne være: da dere valgte å forbli samboere i stedet for å gifte dere, var dere bevisste at det får konsekvenser ved samlivsbrudd? Kunne dere like gjerne ha valgt å gifte dere uten å tegne særeieavtale? For da ville jo jussen vært svært annerledes. Hvis det var et "tilfeldig" valg (fra et økonomisk ståsted) så er det kanskje urimelig at det får så store konsekvenser for den ene parten.

Redigert av Arne_And; 06/05/2021 08:52.

Re: Samlivsbrudd og deling av verdier [Re: erling] #2662548 06/05/2021 08:47
Tagelli Offline
Ringrev
Ringrev
Om eksen skaffer seg en god advokat og tar dette for retten tror jeg det stor sannsynlighet for at hun ender opp med halvparten all den tid dere har hatt delt økonomi, og hun har betalt mat osv.

Er det noe etablert presendens på dette? Jeg har en svigerinne i mottakende ende av Flaminis situasjon som til de grader sitter igjen med ikkeno. Men advokaten er slapp og lite interessert i å se på mulige tiltak.

Re: Samlivsbrudd og deling av verdier [Re: Tagelli] #2662549 06/05/2021 08:50
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: Tagelli
Om eksen skaffer seg en god advokat og tar dette for retten tror jeg det stor sannsynlighet for at hun ender opp med halvparten all den tid dere har hatt delt økonomi, og hun har betalt mat osv.

Er det noe etablert presendens på dette? Jeg har en svigerinne i mottakende ende av Flaminis situasjon som til de grader sitter igjen med ikkeno. Men advokaten er slapp og lite interessert i å se på mulige tiltak.

Studievenninne fikk halvparten av prisvekst på bolig selv om hun ikke "eide" den rent formelt, men ikke del av innskudd...all en tid hun hadde betalt "alt annet" og at det var godt bevis på delt økonomi.
Hvem som gjør innbetalingen var i så måte irrelevant og kun en praktisk forskjell. De hadde da delt kostnader... ble ikke straffet for å ha handlet mat.
Det er jo en ren praktisk anordning, sånn sett...

Som nevnt over, det ble avgjort med en form for megling så de slapp rettsvesen.

Nå er dette kun et eksempel, aner ikke om det er presedens eller vanlig løsning.

Redigert av RazeFaze; 06/05/2021 08:52.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Samlivsbrudd og deling av verdier [Re: RazeFaze] #2662554 06/05/2021 08:57
Tagelli Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: RazeFaze
Nå er dette kun et eksempel, aner ikke om det er presedens eller vanlig løsning.

Ja, det er høres mest rettferdig ut. Jeg forstår på et vis rettspraksis, for rettsvesenet hadde vel ikke fått tid til veldig mye annet om ikke det var fordi det var rimelig strenge formaliekrav her.

Jeg mener fortsatt at trådstarter, gitt at det ikke er svik eller ugler i mosen innblandet her, bør dele så det på et vis svir for han også. Sagt med litt vendinger som ikke helt passer i tiden; Være mann og faktisk ordne opp. Ikke være en guttunge som ser en mulighet til egent vinning på sine egnes bekostning.

Re: Samlivsbrudd og deling av verdier [Re: Flamini] #2662559 06/05/2021 09:02
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A

Har barna bodd sammen med dere tidligere? Du nevner de ikke blant utgiftsposter, annet enn at jeg antar de fikk mat. De fleste barn utgjør flere utgifter enn mat, hvem har betalt dette?

Din samboers bidrag til mat (og eventuelle andre fellesutgifter som ikke er nevnt, f.eks. barna), er jo hennes andel av alle månedlige utgifter. Så i retrospekt kan det da regnes ut hvor mange prosent det ville utgjort av boligutgiftene også. (Altså tilsvarende om de samme pengene ble satt inn på en felleskonto hver måned.) Da må du skille mellom den andelen av boligen du hele tiden eide med egenkapital vs. den belånte delen. Om hun skal få full uttelling på verdistigningen (på den belånte delen) er en annen sak, ref. det andre sier om at hun neppe ville spleiset på tapet. Men kan være greit å vite hva maksbeløpet her blir, vs. minimum hvor man sier hun har krav på null kroner siden hun har valgt som hun har gjort.

Re: Samlivsbrudd og deling av verdier [Re: Flamini] #2662567 06/05/2021 09:16
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
Det er snakk om deling av verdier, og det er tilfelle slik verden har utviklet seg frem til nå, men i prinsippet kan det også bli fordeling av tap - det er en vel så intresssant diskusjon, og antagelig enda vondere dersom en part ikke går ut av et forhold med 0 - men i solid minus. Prosessen på dette burde være uavhengig av om det er gevinst eller tap på verdier.

Pro rata beregninger på dette er opplagt svært komplekst, og hvordan en skal prise det å "ta riskiko", være hjemme, etc etc. En rettsak kan beslutte, men den vil neppe føles rettferdig til slutt. Og en skal være litt forsiktig med å vektlegge årsaken til brudd inn i fordelingen av verdier - det har strengt tatt ingen betydning som sådan.

Redigert av eOpseth; 06/05/2021 09:17.

It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Re: Samlivsbrudd og deling av verdier [Re: Flamini] #2662570 06/05/2021 09:22
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
100'-150' omtrent, får se om det blir stygt eller ikke

Dekker det i det hele tatt krone for krone maten du har spist disse årene?
F.eks. beskjedne kr 3000 i måneden i 20 år er kr 720 000.

Kr 3000 er beskjedent nå, men kanskje ikke for 20 år siden, men du skjønner. Og barnas mat...?

Kr 100 000 er nok ganske stygt ICON_WINK
Dog med mye ukjente variabler som varighet på forhold, utgifter til barna, størrelse verdistigning etc. Å bytte matutgifter mot gratis bopel kan jo være bra deal det ICON_LAUGH .

Re: Samlivsbrudd og deling av verdier [Re: Flamini] #2663237 10/05/2021 16:52
E
erik e Offline
Avhengig
Avhengig
E
Du har formue og tjent godt. Tips: Gi henne mer enn du syntes hun fortjener og mer enn hun forventer. Hun vil bli glad og du vil bli fornøyd selv etter en stund.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support