Begge er i Bikeshop sitt sortiment, men ikke på lager per nå. HR er vel helt ny så kanskje den er på vei snart, ville sjekket med de.
+1
Chalshus/Christian er mannen å snakke med.
The Service Course skulle også ta inn noe René Herse (og Ultradynamico) i år. Sørensen like så. Men vet ikke hva de har inne, og neppe 26".
Merk at dekkene fra René Herse kommer i forskjellige utforminger/gummi/punkteringsbeskyttelse. Det er ikke gitt at Extralight er det optimale for ditt familiemedlem.
Jeg hadde det i høst for travelt til å vente på norsk forhandler, og fant Endurance-versjonen jeg ville ha hos forhandler i Frankrike,
2-11 Cycles.
Her finner du hva han har inne i 26". Ryddig og rask. Ble rimeligere å handle derfra enn fra Statene, men dyrere enn da Bikeshop tok dem inn
Distributør og forhandler for Nederland, Belgia og Luxembourg,
Just Pedal, har også et bra utvalg, er hyggelig og svarer kjapt.
Denne tråden er jo ren nostalgi. Husker fra fordums dekkdiskusjoner at Conti SpeedKing RaceSport, som du vurderer, ble omtalt som et rittdekk med tynne sidevegger og begrenset punkteringsmotstand. Dekket tronet på toppen av
Jarno Biermanns liste over lettrullende brede dekk, inntil Schwalbe Big One, strand-rittdekket som er det opprinnelige G-One Speed, rullet rett forbi og etterlot SpeedKing i støvet

Conti er min kjæreste bestefiende, så jeg ville jo aldri valgt det

men bortsett fra det, er gjerne RaceKing, som Gullars nevner, et tryggere og mer solid valg enn SpeedKing.
Men nevnte, japanske
Panaracer Gravelking SK 26x2,1 med 127 TPI er gjerne det mest opplagte valget for grusturene, av hensyn til både funksjon, pris, tilgjengelighet - og forfengelighet.