Hei! Yngste datteren tryna på trening i går og knakk gaffelen, ja den knakk rett av i gaffelbroa. Jenta gikk det bra med bortsett fra ei lårhøne og litt skadet stolthet.
Gaffelen er en 2019 100mm RS SID RLC med Charger 2 demper og 51mm offset for 29/27,5+ hjul med boost spacing.
Har forsikring som dekker skader på sykkel ved uhell, men siden gaffelen kom sammen med sykkel så er det vanskelig å finne ut hva den koster.
Noen som vet hvem som importerer RS til Norge, de har vel en listepris håper jeg.
Antar det går an å bytte ytterbein evt, men først får vi avklare hva forsikringsselskapet tenker
På forhånd takk
AG
Redigert av Gullars; 30/04/202107:54. Rediger grunn: bilde
Jøss. Rock Shox (m.m.) importeres og distribueres av Cycle Service Nordic. Hvis ikke dette er reklamasjon, skjønner jeg lite. Hør med dem direkte. Tipper de må ha inn gaffelen for å inspisere evt. tidligere skader som kan ha bidratt til bruddet. Sannsynligvis billigere/enklere for dem å gi ut en ny gaffel framfor å dekke kostnader knytta til jobb med å bytte ytterbein, men det er bare spekulasjon. Usikker på om forsikringsselskapet trenger å kobles inn, forresten.
Jeg ville hatt den gaffelen innom en ekstremt kompetent sjekk før jeg brukte 3200 på nye ytterbein. Det er ikke utenkelig at de innerbeina har vridd seg en tanke etter at brua knakk. Og innerbein som ikke er 100% korrekt innrettet vil aldri gi den funksjonen de er ment å gjøre. Bindinger og sånn.
Ps. jeg tror ikke dette er noen reklamasjon. Detter man rett oppå gaffelen er det ikke å forvente at den skal holde. Ser man på skrapene her ser det ut som om den har landet med broa på en stein. Dessverre. Men det kan hende det er litt godvilje ute å går.
LarsB
Redigert av larsb; 30/04/202110:28. Rediger grunn: reklamasjonstanker
Jeg ville hatt den gaffelen innom en ekstremt kompetent sjekk før jeg brukte 3200 på nye ytterbein. Det er ikke utenkelig at de innerbeina har vridd seg en tanke etter at brua knakk. Og innerbein som ikke er 100% korrekt innrettet vil aldri gi den funksjonen de er ment å gjøre. Bindinger og sånn.
Ps. jeg tror ikke dette er noen reklamasjon. Detter man rett oppå gaffelen er det ikke å forvente at den skal holde. Ser man på skrapene her ser det ut som om den har landet med broa på en stein. Dessverre. Men det kan hende det er litt godvilje ute å går.
LarsB
Her er jeg enig med Lars b ,derfor jeg spurte om brua hadde fått en kakk.tenker at den henger sammen på 3 steder å rart den da går på midten om den ikke får et kakk .Som lars skriver kan den ha vridd seg i krona,å der av svekket ikke bli tett etter rep.Men igjen hadde snakket med imp.Kanske de har en løsnig.