Takker for gode tips, karer. 30/15 har jeg syklet litt av i vinter, og det er fine økter. Har da kjørt de for å bryte litt opp i bolker med lange intervaller rundt ftp.
Øktene Øyvind nevner skal jeg prøve. De høres vonde ut, og vil antakeligvis gjøre sitt

Jeg har riktignok ikke målt noe som helst annet enn ftp med ramp-test, men mener selv at jeg fortsatt har OK VO2max (sett ift nivået jeg sykler på) etter å ha drevet med variert utholdenhetstrening gjennom mange år, men med en del lange opphold i treninga.
Jeg syklet ritt i uci short lap i Innsbruck på mandag, og fikk egentlig tydeliggjort egenskapene mine som syklist. Mye er likt det jeg opplevde da jeg genererte mer watt ned i pedalene og verdien på baderomsvekta var lavere.
Jeg trives best i bratte bakker, og er dårlig på posisjonering og korte, plutselige fartsøkninger.
Forrige mandag syklet jeg ritt i greater London loop, og ble overvunnet av syra etter noen fartsøkninger. I Innsbruck mørnet jeg de samme gutta i bakken som jeg selv ble mørnet av i London.
Selvfølgelig er det tydelige forskjeller i punch på zwiftpower mellom min beskjedne punch på 35% og de mer eksplosive gutta som har det dobbelte. Min ftp er i mange tilfeller høyere.
Gleder meg til å gjøre et forsøk på å bedre noen egenskaper som antakeligvis er vanskeligere å forbedre enn ftp og generell kjørestyrke. Med parametrene i zwift blir det ganske lett målbart om treninga gir meg ønsket effekt.