Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Enduro

Re: Enduro [Re: Flamini] #2659543 20/04/2021 13:06
S
Stupfull Offline
Ringrev
Ringrev
S
+ at man blir iveien når toget tar deg igjen.

Re: Enduro [Re: Flamini] #2659776 21/04/2021 12:21
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
men det som er kjekt med enduro, er jo at ingen vet som blir sist før resultatlistene kommer. Mao når man er vel hjemme ICON_LAUGH

Re: Enduro [Re: knutspeed] #2659814 21/04/2021 14:31
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: knutspeed
men det som er kjekt med enduro, er jo at ingen vet som blir sist før resultatlistene kommer. Mao når man er vel hjemme ICON_LAUGH

Jepp!

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Enduro [Re: Flamini] #2659840 21/04/2021 16:43
N
neistein Offline
Veteran
Veteran
N
De fleste som melder seg på i enduro sykler relativt fort. Det er alltid med noen kultfigurer og pappar som meg som hevder seg i baktroppen. På kjente stier og med mange forsøk kan jeg også hevde meg helt mot toppen på enkelte stravasegmenter. Dog tilsier erfaring at nøyaktigheten på strava er langt unna der det er fast tidtaking. Det ser men godt der hvor det har vært enduroritt og også er etablert et stravasegment.
Det som utgjør den aller største forskjellen mellom de beste og røkla ser man spesielt på blinde ritt. De beste tar besluttninger utrolig raskt og løser det uten å røre bremsen. Der hvor det blir i overkant rufsete og menigmann følger alle dumpene, høkker de beste gjerne over hele dritten. Man må også være i god form for å hevde seg. Når det er sagt er det moro og være med og det er høylydt juging og skravling i køen og transportetappene. Hvis jeg skal trekke fram noe som en litt dårlig opplevelse var det på telemarkenduro i 2019 hvor det var veldig korte startintervaller. Jeg syklet da veldig tidlig med en gjeng jeg kjenner som er blant de raskeste. Jeg slapp da forbi noen i startkøen og dette resulterte i at flere og flere ville forbi pga frykt for at jeg skulle ødlegge etappetiden deres. En kar presset seg også forbi da jeg mente at nok var nok. Så en del spisse albuer er det også i enduro spesielt kanskje blant de beste 40+. I Sverige sender de ut eliten helt til sist og nivået på trim klassene ligger nok en del unna nivået på den jevne norske deltaker.

Redigert av neistein; 21/04/2021 16:45.

Stokk og stein sykkelklubb
Re: Enduro [Re: neistein] #2659852 21/04/2021 17:31
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: neistein
I Sverige sender de ut eliten helt til sist og nivået på trim klassene ligger nok en del unna nivået på den jevne norske deltaker.

Det har vært praktisert i Norge også. Husker da jeg ble plassert i den gruppa som skulle starte sist. Hadde aldri i verden noenting som helst å gjøre i den gruppen, så jeg startet sist-ish. Godt de hadde troen på meg, men jeg mistenker at de bare ville kødde med meg heller. Altså, jeg kompenserer jo for manglende form med gjennomnerda stæsj og kunnskap. Dessverre sykler jeg ikke noe fortere av den grunn, slik at man må nerde ekstra mye til neste gang ICON_WINK

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Enduro [Re: baronKanon] #2659883 21/04/2021 18:57
Stefan77 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: baronKanon
Altså, jeg kompenserer jo for manglende form med gjennomnerda stæsj og kunnskap. Dessverre sykler jeg ikke noe fortere av den grunn, slik at man må nerde ekstra mye til neste gang ICON_WINK

Marginal gains er fortsatt gains

Redigert av Stefan77; 21/04/2021 18:59.

- Stefan
Re: Enduro [Re: Stefan77] #2659963 22/04/2021 08:00
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: Stefan77
Altså, jeg kompenserer jo for manglende form med gjennomnerda stæsj og kunnskap. Dessverre sykler jeg ikke noe fortere av den grunn, slik at man må nerde ekstra mye til neste gang ICON_WINK

Takk. Da blir det keramikklagre neste gang utgiftene er langt fra å strekke til ICON_TONGUE

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Enduro [Re: baronKanon] #2660097 22/04/2021 12:50
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Takk. Da blir det keramikklagre neste gang utgiftene er langt fra å strekke til ICON_TONGUE

[edit] Haha, her mangla det litt info.. ICON_LAUGH

Tenkte på dette med at et smuud kjede også virker inn her, ref kjedesmøringtråden.

Har lest at parafin, voks fra gule stearinlys og en blanding av simlemjølk og lamakøm er det ultimate. B-b-billig er det også, om man først finner et sted de har dette på lager.
Obs! Kan skille seg litt men funker prima. De to siste ingrediensene kan også tas med på tur på ei litta flaske om man skulle trenge en liten energiboost, skal visstnok være veldig sunt. Man kan også blande inn litt blåbær for smakens skyld.

Redigert av Ripen; 22/04/2021 12:57.

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Enduro [Re: Ripen] #2660269 23/04/2021 07:53
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: Ripen

[edit] Haha, her mangla det litt info.. ICON_LAUGH

Tenkte på dette med at et smuud kjede også virker inn her, ref kjedesmøringtråden.

Har lest at parafin, voks fra gule stearinlys og en blanding av simlemjølk og lamakøm er det ultimate. B-b-billig er det også, om man først finner et sted de har dette på lager.
Obs! Kan skille seg litt men funker prima. De to siste ingrediensene kan også tas med på tur på ei litta flaske om man skulle trenge en liten energiboost, skal visstnok være veldig sunt. Man kan også blande inn litt blåbær for smakens skyld.

helluuu Det verte beere med apekøm einn lamakøm, ser de. Du vertte litt vassere i bakomsveisen ta det.

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Enduro [Re: Flamini] #2660508 24/04/2021 20:24
Rednaskela Offline
Ivrig
Ivrig
Det er bare å melde seg på. Syklet mitt første ritt (Drammenduro) i fjor i en alder av 37, og det var rein hygge hele veien. Syklet med et par kompiser, og konkurransen ble mest mellom oss tre. Det ble en dag med masse fantastiske stier, plenty høydemeter og god stemning i startkøene på etappene. Jeg hadde ikke viet plassering en tanke, heller blitt med fordi formatet et morsomt og du garantert får syklet masse bra sti sammen med andre entusiaster.

Medlem av NOTS
Re: Enduro [Re: Flamini] #2660604 25/04/2021 19:46
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
Jeg debuterte på Enduro i Drammen i en alder av 43 - det er aldri for sent! Og om jeg skal si det selv, fantastisk sted å debutere - omtrent midt på lista. Om jeg skal dit igjen - absolutt, det handler bare om kalendertilgjengelighet når man har fødd opp en solid flokk unger der flere har tatt opp sykkelinteressen. Om 10-12 år sitter jeg antagelig utelukkende i følgebilen....

It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Re: Enduro [Re: eOpseth] #2660753 26/04/2021 12:55
Fjeldheim Offline
Førstemester
Førstemester
Sitat: eOpseth
Jeg debuterte på Enduro i Drammen i en alder av 43 - det er aldri for sent! Og om jeg skal si det selv, fantastisk sted å debutere - omtrent midt på lista. Om jeg skal dit igjen - absolutt, det handler bare om kalendertilgjengelighet når man har fødd opp en solid flokk unger der flere har tatt opp sykkelinteressen. Om 10-12 år sitter jeg antagelig utelukkende i følgebilen....

Enig! Drammen er helt suverent sted og ritt å debutere i. :-)

@aronhuckeforening
@solsiaracing
https://www.instagram.com/svenn_fjeldheim/
Re: Enduro [Re: Flamini] #2660804 26/04/2021 17:38
N
neistein Offline
Veteran
Veteran
N
Rene konkurransen om hvem som «debuterte» i høyest alder. Jeg har en bekjent som debuterte i Drammen i fjord som 60 åring (eller var han muligens 59. Viktig med eksakt tall i den alderen) han gjennomført full enduro med stil, og var kjempefornøyd med opplegget. Drammens gjengen er jo de flinkeste da, og så har de egen deal med Yr 2.0.

Stokk og stein sykkelklubb
Re: Enduro [Re: Flamini] #2661494 30/04/2021 11:27
J
jkjonne Offline
Medlem
Medlem
J
Virker veldig spennende med Enduro, men jeg blir mest bekymret for transportetappene opp igjen jeg...
Føler jeg har relativt grei kontroll nedover (i mitt eget tempo), men det går så smått oppover og beina blir sure.
Må vel bare utsette debuten til jeg har kommet i litt bedre form :S

Re: Enduro [Re: Flamini] #2661498 30/04/2021 11:47
S
Stupfull Offline
Ringrev
Ringrev
S
Du kan jo starte så smått i Explorer klassen, de har ofte kortere løype og moh.

Enkelte ritt har litt heis også!

Re: Enduro [Re: Stupfull] #2661500 30/04/2021 12:05
J
jkjonne Offline
Medlem
Medlem
J
Sitat: Stupfull
Du kan jo starte så smått i Explorer klassen, de har ofte kortere løype og moh.

Enkelte ritt har litt heis også!

Ja jeg var en tur innom på DrammEnduro i fjor og der var det vel litt heis.

Får sette meg litt inn i de forskjellige klassene tror jeg ICON_SMILE

Re: Enduro [Re: jkjonne] #2661503 30/04/2021 12:45
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: jkjonne
Virker veldig spennende med Enduro, men jeg blir mest bekymret for transportetappene opp igjen jeg...
Føler jeg har relativt grei kontroll nedover (i mitt eget tempo), men det går så smått oppover og beina blir sure.

Smått oppover er egentlig ikke et kjempeproblem om du har lette nok gir. Det er som regel massevis av tid mellom etappene. Har rukket å spise burger, wienerbrød, få noen kopper kaffe mm i tillegg til langsomsykling i 30C+ som det alltid er i Drammen. Håper bare de får inn julebrus & musikk på matstasjonen igjen, det var en høydare i tropevarmen.

Re: Enduro [Re: knutspeed] #2661511 30/04/2021 13:26
J
jkjonne Offline
Medlem
Medlem
J
Sitat: knutspeed
Sitat: jkjonne

Smått oppover er egentlig ikke et kjempeproblem om du har lette nok gir. Det er som regel massevis av tid mellom etappene. Har rukket å spise burger, wienerbrød, få noen kopper kaffe mm i tillegg til langsomsykling i 30C+ som det alltid er i Drammen. Håper bare de får inn julebrus & musikk på matstasjonen igjen, det var en høydare i tropevarmen.

Høres jo overkommelig ut da ja!
Så litt på klassene nå og kanskje FunDuro kunne vært en rolig introduksjon til Enduroverdenen... ICON_SMILE

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support