Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Kultur - en samletråd

Kultur - en samletråd #2658658 16/04/2021 08:50
Valentino Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Vi mangler en tråd der vi kan presentere god lese om bukkestyresykling fra nettet, litt i gata til https://www.landevei.no/sykkelkultur, så da prøver jeg å se om denne blir noen suksess

Fant denne fabelaktige artikkelen om et for lengst inngått etapperitt for kvinner i Idaho hos Rouleur. Det er stilig, proft, hardt og man kan nok en gang banne over Verbruggen og McQuaids mismanagement av UCI.
THE TOUGHEST WOMEN'S RACE IN HISTORY: ORE IDA

[Linket bilde fra cdn.shopify.com]

Legg merke til Specialized Allez'en i det første bildet i artikkelen. Aluminiumsmuffer og karbonrør. En kompis av meg hadde en slik.

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Kultur - en samletråd [Re: Valentino] #2658789 16/04/2021 13:58
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Jeg så mest bilen. Det er vel kanskje den kuleste lagbilen jeg har sett ICON_SMILE

På sida til Prendas Ciclismo kjent for uttallige retrotrøyer er det også en blog der ulike journalister skriver om forgangne og forvunnede lag som for eksempel det Hollandske Alsaver Cycling Team som baserte seg på en hovedsponsor som solgte snake-oil som skulle fjerne promille når det ble 0,5 grense i Holland. Noe av konseptet var at rytterne skulle få deler av lønna i sånne piller og selge videre :

[Linket bilde]
Klassisk lagbil her også

Mye leseverdig kultur der https://www.prendas.co.uk/blogs/news

LarsB

Vedlegg
Skjermbilde 2021-04-16 155856.jpg (444.73 KB, 335 nedlastinger)
Redigert av larsb; 16/04/2021 14:00.
Re: Kultur - en samletråd [Re: larsb] #2658793 16/04/2021 14:10
G
Gråstein Online
Besatt
Besatt
G
Sitat: larsb
Det er vel kanskje den kuleste lagbilen jeg har sett ICON_SMILE

Om ikke den kuleste, så i hvert fall den lengste!

Re: Kultur - en samletråd [Re: larsb] #2658807 16/04/2021 15:04
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg så mest bilen. Det er vel kanskje den kuleste lagbilen jeg har sett ICON_SMILE

På sida til Prendas Ciclismo kjent for uttallige retrotrøyer er det også en blog der ulike journalister skriver om forgangne og forvunnede lag som for eksempel det Hollandske Alsaver Cycling Team som baserte seg på en hovedsponsor som solgte snake-oil som skulle fjerne promille når det ble 0,5 grense i Holland. Noe av konseptet var at rytterne skulle få deler av lønna i sånne piller og selge videre

Fantastisk konsept. Høres ut som ett pyramidespill med en sportslig satsing. Sprekt ICON_LAUGH

Selger: SRAM Centerline XR (AXS) 160mm 6-bolt bremseskiver (ubrukt)
Selger: Kickr'18 boss (ubrukt)
Re: Kultur - en samletråd [Re: Valentino] #2658808 16/04/2021 15:07
M
Magnoos Offline
Ringrev
Ringrev
M
Sitat: Valentino
Fant denne fabelaktige artikkelen om et for lengst inngått etapperitt for kvinner i Idaho hos Rouleur. Det er stilig, proft, hardt og man kan nok en gang banne over Verbruggen og McQuaids mismanagement av UCI.
THE TOUGHEST WOMEN'S RACE IN HISTORY: ORE IDA.

Kan anbefale filmen "Half the Road" om man ønsker å bli indignert på kvinnesyklingens vegne.

Specialized Phenom 155 mm kjøpes
Re: Kultur - en samletråd [Re: Gråstein] #2658810 16/04/2021 15:19
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Gråstein
Det er vel kanskje den kuleste lagbilen jeg har sett ICON_SMILE

Om ikke den kuleste, så i hvert fall den lengste!

Re: Kultur - en samletråd [Re: vviz] #2658819 16/04/2021 17:10
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Sitat: vviz

På sida til Prendas Ciclismo kjent for uttallige retrotrøyer er det også en blog der ulike journalister skriver om forgangne og forvunnede lag som for eksempel det Hollandske Alsaver Cycling Team som baserte seg på en hovedsponsor som solgte snake-oil som skulle fjerne promille når det ble 0,5 grense i Holland. Noe av konseptet var at rytterne skulle få deler av lønna i sånne piller og selge videre

Fantastisk konsept. Høres ut som ett pyramidespill med en sportslig satsing. Sprekt ICON_LAUGH

Lagsjefen Ton Visser var en kjent luring. Med uoppgjorte regninger, ubetalte ryttere og sponsorer uten eksponering. Artig lesing fra en annen kultur enn nå.

LarsB

Moderator  support, Valentino