Vi mangler en tråd der vi kan presentere god lese om bukkestyresykling fra nettet, litt i gata til https://www.landevei.no/sykkelkultur, så da prøver jeg å se om denne blir noen suksess
Fant denne fabelaktige artikkelen om et for lengst inngått etapperitt for kvinner i Idaho hos Rouleur. Det er stilig, proft, hardt og man kan nok en gang banne over Verbruggen og McQuaids mismanagement av UCI. THE TOUGHEST WOMEN'S RACE IN HISTORY: ORE IDA
Legg merke til Specialized Allez'en i det første bildet i artikkelen. Aluminiumsmuffer og karbonrør. En kompis av meg hadde en slik.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Jeg så mest bilen. Det er vel kanskje den kuleste lagbilen jeg har sett
På sida til Prendas Ciclismo kjent for uttallige retrotrøyer er det også en blog der ulike journalister skriver om forgangne og forvunnede lag som for eksempel det Hollandske Alsaver Cycling Team som baserte seg på en hovedsponsor som solgte snake-oil som skulle fjerne promille når det ble 0,5 grense i Holland. Noe av konseptet var at rytterne skulle få deler av lønna i sånne piller og selge videre :
På sida til Prendas Ciclismo kjent for uttallige retrotrøyer er det også en blog der ulike journalister skriver om forgangne og forvunnede lag som for eksempel det Hollandske Alsaver Cycling Team som baserte seg på en hovedsponsor som solgte snake-oil som skulle fjerne promille når det ble 0,5 grense i Holland. Noe av konseptet var at rytterne skulle få deler av lønna i sånne piller og selge videre
Fantastisk konsept. Høres ut som ett pyramidespill med en sportslig satsing. Sprekt
Fant denne fabelaktige artikkelen om et for lengst inngått etapperitt for kvinner i Idaho hos Rouleur. Det er stilig, proft, hardt og man kan nok en gang banne over Verbruggen og McQuaids mismanagement av UCI. THE TOUGHEST WOMEN'S RACE IN HISTORY: ORE IDA.
Kan anbefale filmen "Half the Road" om man ønsker å bli indignert på kvinnesyklingens vegne.
På sida til Prendas Ciclismo kjent for uttallige retrotrøyer er det også en blog der ulike journalister skriver om forgangne og forvunnede lag som for eksempel det Hollandske Alsaver Cycling Team som baserte seg på en hovedsponsor som solgte snake-oil som skulle fjerne promille når det ble 0,5 grense i Holland. Noe av konseptet var at rytterne skulle få deler av lønna i sånne piller og selge videre
Fantastisk konsept. Høres ut som ett pyramidespill med en sportslig satsing. Sprekt
Lagsjefen Ton Visser var en kjent luring. Med uoppgjorte regninger, ubetalte ryttere og sponsorer uten eksponering. Artig lesing fra en annen kultur enn nå.