Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 14 av 15 1 2 12 13 14 15

Birken 2021

Re: Birken 2021 [Re: Flamini] #2678227 30/08/2021 07:57
B
blandavei Offline
Fersking
Fersking
B
Sitat: Flamini
Sitat: blandavei
Takk for mange gode svar! Det blir spennende å se hvordan dette går. Kommer selvfølgelig til å respektere alle jeg sykler forbi, og er helt enig i at de som gjennomfører dette på 5-6 timer er de som virkelig fortjener kudos!

Hadde meg en tur på 235km solo (32mm Orbea OMR) for en måneds tid siden og syklet vel 62 km på 2.10 med 950 høydemeter middels rolig i marka her om dagen om det gir noen indikasjon på form. Tror beina skal være ok for å klare merket med litt margin. For å minimere farlige situasjoner så kommer ikke under 3 timer til å være noe målsetning i denne omgang. Det får bli ved en senere anledning virker det som.

Virker også som ringeklokke skal vurderes litt nærmere.

Håper jeg treffer noen likesinnede på start jeg kan sykle med. Tror dere det vil være noen sjanse for å få starte i en tidligere pulje ved å vise til ulike stravaøkter (fryktelig long shot kjenner jeg i det jeg skriver det her).. ?

ringeklokke hjelper nada når du holder 20 km/t høyere fart enn de du tar igjen
det er de som fortsatt roper "hold høyre" eller om nødvendig "hold høyre for f.." for å komme seg frem

tviler på at du treffer mange andre 3t syklister i pulje 23, men sikkert en del som sykler på rundt 3,5t. legg deg først i pulja så finner du kjapt ut om det er flere som holder ditt nivå

god tur og ikke glem å fortelle oss hvordan tid du kom inn på !

Birken ble alt i alt en god opplevelse som mitt første ritt noensinne. Fikk etter tips herfra flyttet fram til pulje 20 i sekretæriatet før start og hang meg på det jeg mistenker er Skogsmann og en til fra start. Det gikk for fort for min del (de sykla bra og vi hadde 1,2 og 3. raskeste tid på segmentet "start birken - Avkjøring") så jeg måtte slippe rundt 6-7km. Passerte skramstad på 32.02, men den harde åpninga tok åpenbart på og jeg tapte mye tid i midtpartiet og på flatene der det heller ikke hjalp på med 32-10/50 utveksling. Nedover fikk jeg heldigvis litt igjen for fulldemper, senkepinne og Aspen 2.25 og hadde god fart fra Storåsen til mål. Er ikke vant å innta gels med så høy puls som jeg hadde i begynnelsen og ble relativt kvalm etter ca. 1 time som ikke slapp før rundt 15km igjen til mål. Merka det også i korsryggen at å sitte fremoverbøyd med sekk på ryggen er uvant. Noen læringsmomenter her altså..

Syklet alene fra jeg slapp etter 6-7km og til mål, men alt i alt ble det en fin opplevelse og endte opp på 3.15.09! Satser på å finne en gruppe å sykle sammen med neste år ICON_SMILE Tusen takk igjen for mange gode tips og råd her inne i forkant av rittet.

Redigert av blandavei; 30/08/2021 08:55.
Re: Birken 2021 [Re: blandavei] #2678247 30/08/2021 08:51
Skogsmann Offline
Avhengig
Avhengig
Takk for mange gode svar! Det blir spennende å se hvordan dette går. Kommer selvfølgelig til å respektere alle jeg sykler forbi, og er helt enig i at de som gjennomfører dette på 5-6 timer er de som virkelig fortjener kudos!

Hadde meg en tur på 235km solo (32mm Orbea OMR) for en måneds tid siden og syklet vel 62 km på 2.10 med 950 høydemeter middels rolig i marka her om dagen om det gir noen indikasjon på form. Tror beina skal være ok for å klare merket med litt margin. For å minimere farlige situasjoner så kommer ikke under 3 timer til å være noe målsetning i denne omgang. Det får bli ved en senere anledning virker det som.

Håper jeg treffer noen likesinnede på start jeg kan sykle med. Tror dere det vil være noen sjanse for å få starte i en tidligere pulje ved å vise til ulike stravaøkter (fryktelig long shot kjenner jeg i det jeg skriver det her).. ?

det er de som fortsatt roper "hold høyre" eller om nødvendig "hold høyre for f.." for å komme seg frem

tviler på at du treffer mange andre 3t syklister i pulje 23, men sikkert en del som sykler på rundt 3,5t. legg deg først i pulja så finner du kjapt ut om det er flere som holder ditt nivå

Birken ble alt i alt en god opplevelse som mitt første ritt noensinne. Fikk etter tips herfra flyttet fram til pulje 20 i sekretæriatet før start og hang meg på det jeg mistenker er Skogsmann og en til fra start. Det gikk fort fort for min del (de sykla bra og vi hadde 1,2 og 3. raskeste tid på segmentet "start birken - Avkjøring") så jeg måtte slippe rundt 6-7km. Passerte skramstad på 32.02, men den harde åpninga tok åpenbart på og jeg tapte mye tid i midtpartiet og på flatene der det heller ikke hjalp på med 32-10/50 utveksling. Nedover fikk jeg heldigvis litt igjen for fulldemper, senkepinne og Aspen 2.25 og hadde god fart fra Storåsen til mål. Er ikke vant å innta gels med så høy puls som jeg hadde i begynnelsen og ble relativt kvalm etter ca. 1 time som ikke slapp før rundt 15km igjen til mål. Merka det også i korsryggen at å sitte fremoverbøyd med sekk på ryggen er uvant. Noen læringsmomenter her altså..

Syklet alene fra jeg slapp etter 6-7km og til mål, men alt i alt ble det en fin opplevelse og endte opp på 3.15.09! Satser på å finne en gruppe å sykle sammen med neste år ICON_SMILE Tusen takk igjen for mange gode tips og råd her inne i forkant av rittet.

Svarte klær med ambisjoner før start om 3:15?

Gratulerer med oppnådd mål!!

Og beklager for åpningsfarten.. ICON_WINK

Re: Birken 2021 [Re: Skogsmann] #2678249 30/08/2021 09:08
B
blandavei Offline
Fersking
Fersking
B
Sitat: Skogsmann

Birken ble alt i alt en god opplevelse som mitt første ritt noensinne. Fikk etter tips herfra flyttet fram til pulje 20 i sekretæriatet før start og hang meg på det jeg mistenker er Skogsmann og en til fra start. Det gikk fort fort for min del (de sykla bra og vi hadde 1,2 og 3. raskeste tid på segmentet "start birken - Avkjøring") så jeg måtte slippe rundt 6-7km. Passerte skramstad på 32.02, men den harde åpninga tok åpenbart på og jeg tapte mye tid i midtpartiet og på flatene der det heller ikke hjalp på med 32-10/50 utveksling. Nedover fikk jeg heldigvis litt igjen for fulldemper, senkepinne og Aspen 2.25 og hadde god fart fra Storåsen til mål. Er ikke vant å innta gels med så høy puls som jeg hadde i begynnelsen og ble relativt kvalm etter ca. 1 time som ikke slapp før rundt 15km igjen til mål. Merka det også i korsryggen at å sitte fremoverbøyd med sekk på ryggen er uvant. Noen læringsmomenter her altså..

Det stemmer! Svarte klær på meg ja.

Hehe, takk for det! Ikke noe å beklage, er vel bare å si som Alnes at det var avslutninga som var for dårlig, ikke åpninga som var for hard ICON_WINK Det blir 2.50 neste år?

Re: Birken 2021 [Re: blandavei] #2678251 30/08/2021 09:36
Skogsmann Offline
Avhengig
Avhengig

Hehe, takk for det! Ikke noe å beklage, er vel bare å si som Alnes at det var avslutninga som var for dårlig, ikke åpninga som var for hard ICON_WINK Det blir 2.50 neste år?

Det vil jeg si er målet hvis tid er målet ICON_SMILE
Bør gå litt fortere når man er flere enn to til å gjøre jobben.
Det vi hadde tjent mest på ville vært å ha noen rutinerte foran oss i djuposet og ballettbakken.
Bare de stedene alene ga vi bort over ett minutt ser jeg på mellomtidene og Strava.
Trygt og godt å sitte i ett felt. ICON_WINK

Redigert av Skogsmann; 30/08/2021 09:36.
Re: Birken 2021 [Re: NjuK] #2678263 30/08/2021 10:56
Juffe Offline
Besatt
Besatt
Steike, nå er jeg allerede påmeldt Birken allroad 2022. Denne gang blir det på 40mm og denne gang skal jeg trene mere enn 3 intervalløkter ute fra mars og ikke bare stoppe når rulla pakkes vekk for sommeren.

Redigert av Juffe; 30/08/2021 12:20.

'...once more, and more intensity!'
Re: Birken 2021 [Re: NjuK] #2678307 30/08/2021 15:45
M
magnusc Offline
Ivrig
Ivrig
M
Har ikke så mye erfaring med å skrive ritt-rapporter, men her kommer et forsøk, fra Bukkebirken:

Deilig vær før start. Strålende sol og varmt. Kort-kort uten undertrøye eller løse ermer. Nesten for varmt, så prøvde å holde meg i skyggen før start.

Lite bukkestyre-felt på 40-50 pers så det gikk ganske rolig og avslappet bak masterbilen. Den rolige starten fortsatt da masterbilen stakk, og det var fortsatt behagelig å ligge på hjul oppover mot Skramstad. Vanskelig på dette tidspunktet å vite hvordan nivået er da mange har en tendens til å kjøre over evne i starten. Økte farten litt i front, men da var det ingen som hang på hjulet, så ventet inn feltet igjen.
Da vi ankom grusen gikk farten opp, noe som er naturlig ettersom stigningen da også øker. Farten fortsatte også da det flatet ut. Jeg lå som nummer to bak en rytter fra Skogn IL nedover mot steinrøysa og Djuposet. I steinrøysa gikk det i overkant fort med smale dekk (40mm TerraSpeed) og begrenset sikt. Jeg burde nok ha holdt større avstand til han foran slik at jeg kunne sett mer av ujevnhetene i veien. Midt i røysa begynte det å komme en ulyd fra sykkelen. Ikke konstant, men litt til og fra. Et par dager tidligere hadde jeg hatt litt trøbbel med bremsekalipperen bak, så fryktet at den hadde løsnet og hang og slang. Bremsene virket så bestemt meg for å vente med å sjekke til gåpartiet, da det jo er mindre tid å tape når man uansett er av sykkelen.

Nedover Djuposet fortsatte trøkket og ulydene, men holdt meg i bukken, på hjul. Mitt inntrykk av dette partiet er at uansett hvor fort den i tet sykler så klarer alltid de bak mirakuløst å tette luker nedover her. Akkurat over broen tok vi igjen et par fra tidligere gruppe som gjorde at vi måtte senke farten litt og jeg fikk litt feil sporvalg ut i gresset. Inn i gåpartiet var det én til fra Frøy som hadde kjørt seg opp i rygg – tror jeg. Forrige og eneste gang jeg har syklet grusbirken brukte jeg en del krefter i gåpartiet, for så uansett å bli kjørt inn på grusen etterpå, så bestemte meg for å ta det litt rolig denne gang. Det var uansett bare én foran, og ingen gidder og orker vel å sykle helt til Lillehammer alene?
Hørte ingen ulyder under trilling av sykkel i gåpartiet, men da det flatet ut stoppet jeg allikevel for å sjekke. Fant en eike som hadde røket tvers av på nippelen. Aldri sett denne type brudd, og skjønner egentlig ikke helt hvorfor det skjedde da jeg ikke hadde noe gjennomslag i steinrøysa. Brukte litt tid på å bøye eiken rundt en annen eike før jeg hoppet på sykkelen igjen. På dette tidspunktet var første mann fra Skogn ute av synet, men Frøy-rytteren kunne jeg se lenger foran på stien. Syklet kontrollert på stien, stadig forbi tidligere puljestartende og håpet at noen bakfra skulle komme opp i rygg så vi kunne kjøre inn de to foran sammen.

Ut på grusen løsnet pulsbelte, så måtte bruke litt tid på å få det på plass igjen, noe som er litt knot når man har sekk på. Vi var en gruppe på 4 pers som rullet bortover den grove grusen mot Bringebu, én annen fra Frøy, en fra Felt Racing og en tredje rytter fra Flora Ck. Det tok ikke lang tid før vi tok igjen Frøy-rytteren som snek seg forbi da jeg fikset hjulet, men Skogn-rytteren var fortsatt ikke å se. Gruppen tok litt for lange føringer så farten ble ikke veldig høy. Antok at dette var landeveisryttere eller at de var mer interessert i god tid enn å ta igjen han foran. Etter en liten stund hadde den bakerste Frøy-rytteren fått nok og slapp seg bakover. Etterhvert synes jeg vi kjørte ganske bra sammen, alle rullet rundt og dro og jeg syntes farten var bra. På dette tidspunktet var jeg usikker på hvor hardt jeg burde sykle for å ikke risikere å selv lide samme skjebne som Frøy#2.

Da vi kom til Bringbu var det noen som ropte at vi var 1 minutt bak han foran. Da skjønte jeg at det skulle mye til å ta igjen han i tet. Vi fortsatte å rulle og jeg forsøkte å trøkke på i motbakkene og over toppene for å holde farten oppe. På et tidspunkt falt Felt-fyren av, noe jeg synes var litt rart for han virket å ha ganske bra trøkk tidligere. Etter Kvarstad merket jeg at bakgiret hang seg opp når jeg tråkket bakover og det føltes som om det forsvant en del watt i tråkket. Jeg stoppet for å sjekke og det viste seg at kjedet hadde hoppet av nedre trinsehjul og lå og surret mellom trinsehjulet og girarmen. Flaks at jeg har billig-gruppen (Apex), som har girarm av aluminium. Tilbake på sykkelen og ga full gass for å ta igjen de to foran og Felt-fyren som passerte da jeg fikset kjedet. Fikk dratt litt på Felt-fyren før han tok en perfekt føring rett inn i den lille knekkeren ved Storstilen noen kilometer før Rosinbakken. Fikk tråkket til der og kunne se de to foran nedover mot Rosinbakken. Inn i bakken var jeg bare 20 meter bak, men ikke så optimalt å starte Rosinbakken med puls godt over terskel. Trodde at Frøy og Flora skulle gi full gass i bakken, men virket som om de var litt kjørt, så ble til at jeg måtte sette farten. Vi fortsatte sammen over åsene og ned mot Sjusjøen og inn i terrengpartiet, hvor det igjen gikk litt over stokk og stein. Litt skummelt at vi her tar igjen mange ryttere som holder veldig mye lavere fart enn hva vi gjorde. Fryktet selvsagt at kjedet skulle hoppe av igjen i dette partiet og det gjorde det. Vi kom samlet ut på Sjøsetervegen, hvor jeg igjen måtte stoppe og legge på plass kjedet. Nytt magadrag for å ta igjen Frøy & Flora. Tok de igjen noen hundre meter før siste stiparti hvor vi syklet sammen til mot mål. Fikk en liten luke ned balettbakken så prøvde å holde trøkket oppe ned til mål og kom inn på en 2. plass på 2:51:09, 2 minuter bak vinneren som syklet alene fra gåpartiet og inn.

Herlig vær og fin tur, og retur slik at ukens TSS-konto ble full. Angrer selvsagt på nybegynnerfeilen med nytt utstyr uten å teste skikkelig, spesielt når jeg allerede hadde erfart at Garbaruk-trinsehjulene egentlig var dårligere enn de originale Apex-trinsene. Eiken var egentlig det kjipeste, for den gjorde at jeg ikke fikk muligheten til å danne en duo over fjellet (så lenge det hadde latt seg gjøre) med vinneren.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Birken 2021 [Re: NjuK] #2678349 30/08/2021 20:48
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Imponerende magnusc, tror jeg lå i front rett før deg og tenkte "jeg skal da ikke ligge her", og tror det var når du fikk luke at tempoet økte, før det gikk enda fortere etter overgangen til grusen, og jeg + flere slapp dere. Med de problemene dine og likevel klare 2 plass og 2.51 er ganske rått. Selv hadde jeg ikke beina nedi utenom gåpartien og syklet 20 min saktere. Nivåforskjell. Burde vært 50+ klasse azz,

Re: Birken 2021 [Re: Skogsmann] #2678359 31/08/2021 05:18
NjuK Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Sitat: Skogsmann

Det vil jeg si er målet hvis tid er målet ICON_SMILE
Bør gå litt fortere når man er flere enn to til å gjøre jobben.
Det vi hadde tjent mest på ville vært å ha noen rutinerte foran oss i djuposet og ballettbakken.
Bare de stedene alene ga vi bort over ett minutt ser jeg på mellomtidene og Strava.
Trygt og godt å sitte i ett felt. ICON_WINK

Kan vel fort bli pulje 1 neste år. Og da vil det være flere i samme båt.

Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
Re: Birken 2021 [Re: NjuK] #2678737 01/09/2021 15:26
ekken Offline
Entusiast
Entusiast
Må bare spørre... er det noen som hadde lyst på vørterøl mot slutten av birken??:)

Vørterøl faller ikke i smak hos meg, og hvertfall ikke når pulsen er høy og magen full av diverse sports ernæring.. ICON_WINK

Re: Birken 2021 [Re: ekken] #2678744 01/09/2021 16:43
Juffe Offline
Besatt
Besatt
Jeg tok feil og fikk ett krus varmt vørterøl ute i løypa. Jeg lar det bli med den opplevelsen.

Re: Birken 2021 [Re: Juffe] #2678747 01/09/2021 16:57
ekken Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Juffe
Jeg tok feil og fikk ett krus varmt vørterøl ute i løypa. Jeg lar det bli med den opplevelsen.

Hahaha, gjorde akkurat det samme:) Var heldigvis ingen rundt meg så kunne spytte det rett ut igjen.
Tråkket resten av rittet og funderte på om det faktisk er noen som setter pris på lunken vørterøl under ritt og trening..

Re: Birken 2021 [Re: ekken] #2678759 01/09/2021 18:18
Skogsmann Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: ekken

Hahaha, gjorde akkurat det samme:) Var heldigvis ingen rundt meg så kunne spytte det rett ut igjen.
Tråkket resten av rittet og funderte på om det faktisk er noen som setter pris på lunken vørterøl under ritt og trening..

Vørterøl var overraskende hyggelig å få….
Siterer en venn…

Re: Birken 2021 [Re: NjuK] #2678763 01/09/2021 18:30
Iselilja Offline
Jeg ville ha cola og ble så skuffet da det var vann i de cola begerne.
Hvem drikker egentlig Vørterøl? Ser det i butikken men swe aldri noen kjøpe det. Ikke at jeg henger på matbutikken...

Re: Birken 2021 [Re: Iselilja] #2678772 01/09/2021 19:36
Loki Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Iselilja
Hvem drikker egentlig Vørterøl?
Skiløpere over 60 år. Kan snart melde hvordan det smaker.

He took the road less travelled, but somehow won out in the end
Re: Birken 2021 [Re: Loki] #2678821 02/09/2021 06:41
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Sitat: Loki
Hvem drikker egentlig Vørterøl?
Skiløpere over 60 år. Kan snart melde hvordan det smaker.

Er ikke Vørterøl en stisyklist-greie også? Synes jeg ofte ser bilder på Instagram der innholdet er type grov sykkel+kanelbolle+vørterøl. For ikke å snakke om disse eventyrsyklistene... Er sikker på det lukter vørterøl av skjegget dems.

Re: Birken 2021 [Re: NjuK] #2678822 02/09/2021 06:48
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
Vørterøl er fint, men ikke i varm utgave. Det serverte de jo i målområdet også, og etter å ha stått i sola så droppet jeg det elegant.

It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Re: Birken 2021 [Re: Juffe] #2678823 02/09/2021 06:51
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie

[Linket bilde fra upload.wikimedia.org]

Du er tydeligvis ikke gammel nok, nei.

Re: Birken 2021 [Re: NjuK] #2678837 02/09/2021 07:28
Juffe Offline
Besatt
Besatt
Vel, jeg drakk vørterøl som barn på 70-tallet, men det betyr ikke at jeg liker det som voksen. Ikke syklet jeg ritt nedgang heller.

Redigert av Juffe; 02/09/2021 08:46.

Re: Birken 2021 [Re: NjuK] #2678859 02/09/2021 08:36
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Jeg er en ivrig fan av Vørterøl. Det er den perfekte drikken på Kikut.
Men så hender det at jeg går på ski og jeg er i 55-59 klassen. Så noen av fordommene deres stemmer bra. Har dog ikke skjegg og sykler lite til ingenting i flanell.

Likevel må jeg si at varmt Vørterøl ikke er særlig godt, men inneholder en hel del energi. Jeg tok to beger underveis. Så tok jeg en boks som hadde stått i sola i mål. Den tok jeg en slurk av og dumpet i en container.

LarsB

Re: Birken 2021 [Re: NjuK] #2678934 02/09/2021 13:52
Iselilja Offline
Dagen etter Birken klødde det litt i halsen, og mandagen startet tørrhosten. Samme dag som jeg fikk 2. vaksinedose. Hosten blir verre for hver dag, men ikke testet meg før i dag da jeg har vært helt utslått med bivirkninger. Jeg må vente 1-3 dager på svar. Testet meg også hjemme på tirsdag med hurtigtest som var negativ.

Min lille teori er at det kan skyldes alt støvet jeg sannsynligvis har pustet inn, som nå irriterer luftveiene. Iallfall håper jeg det er det, og ikke korona. Noen andre som har fått irriterte luftveier etter rittet?

Redigert av Iselilja; 02/09/2021 14:00.
Re: Birken 2021 [Re: Iselilja] #2678980 02/09/2021 19:24
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Noen andre som har fått irriterte luftveier etter rittet?

Har hostet litt de siste dagene ja, men siden jeg ikke har syklet Birken må det nok skyldes noe annet enn støvet.

Re: Birken 2021 [Re: Iselilja] #2678992 02/09/2021 21:05
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
Dagen etter Birken klødde det litt i halsen, og mandagen startet tørrhosten. Samme dag som jeg fikk 2. vaksinedose. Hosten blir verre for hver dag, men ikke testet meg før i dag da jeg har vært helt utslått med bivirkninger. Jeg må vente 1-3 dager på svar. Testet meg også hjemme på tirsdag med hurtigtest som var negativ.

Min lille teori er at det kan skyldes alt støvet jeg sannsynligvis har pustet inn, som nå irriterer luftveiene. Iallfall håper jeg det er det, og ikke korona. Noen andre som har fått irriterte luftveier etter rittet?

Ikke merket noen ting, heller ikke av støvet. Jeg har astma så jeg reagerer normalt sett på slikt - men ikke denne gangen.

It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Re: Birken 2021 [Re: NjuK] #2679003 03/09/2021 06:10
Iselilja Offline
Søren.. jeg får bare vente og se hva testen viser.

Re: Birken 2021 [Re: Iselilja] #2679029 03/09/2021 07:13
Gullars Offline
Ivrig
Ivrig
Om det er noe trøst så opplevde jeg det samme som deg, men uten å ha sykla Birken.

Litt kløe i halsen samme dag som jeg skulle få 2. dose Pfizer(fredag forrige uke), men vaksinesenteret mente det ikke var noe problem.
Fra og med 5-6timer etter vaksinering begynte helvetet
Fra kløe til vondt i halsen + tørrhoste + feber + slapphet og sånn fortsatte det.

Tenkte at dette kunne ikke være bivirkninger og testa meg på søndagen og fikk beskjed på teststasjonen at det var mye forkjølelse rundt omkring.
Full runde med surklehoste mandag/tirsdag
Litt bedring onsdag og fikk svar på onsdag ettermiddag er korona test var negativ.

Fortsatt slapp, ukonsentrert og vondt i hodet, men det går fremover.
Blir nok ikke noe trening før mandag.

Lenge siden jeg har vert så syk.

Min private teori er at jeg var på vei til å bli forkjølet og har fått en kombi av bivirkninger og forkjølelse som har forsterket begge deler.

God bedring!!

AG

Redigert av Gullars; 03/09/2021 07:14.

40+ and still climbing......
Re: Birken 2021 [Re: Iselilja] #2679039 03/09/2021 07:45
SykkelGlenn Offline
Veteran
Veteran
Søren.. jeg får bare vente og se hva testen viser.

Jeg har heller ikke merket noe som helst. Tok 2. dose av vaksine uka før Birken.
Men det går mye forkjølelse rundt om kring etter at skolene startet opp igjen på grønt nivå.

//Glenn
----------------
Sykler for Aron Sykkelklubb (Aron SK)
Instagram @sykkelglenn
Re: Birken 2021 [Re: NjuK] #2679041 03/09/2021 07:55
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
For de av oss som har små barn så kan jeg melde om en serie av barn hjemme fra skolen pga snørr og rennende nese, så forkjølelse er back in business tydeligvis. Så tipper dette er en mulig kombo.

Re: Birken 2021 [Re: NjuK] #2679054 03/09/2021 08:35
Iselilja Offline
Jeg skal ikke legge skylden på Birken da.. haha... men tenkte det var logisk.

Re: Birken 2021 [Re: NjuK] #2679062 03/09/2021 09:00
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt
Jeg var forkjølet for en liten stund siden, tok selvsagt test for å utelate Covid.
Forløpet pr dag var noenlunde:
1: kløe i gane/hals
2-3: lett feber/følelsen av å bli skikkelig syk
4-5: Sengeliggende
6: Litt bedre, kunne gå en tur
7-9: Gradvis bedre, mye snørr å få ut
10: Helt frisk

Kjæresten min ble (sannsynligvis) smittet av meg, og hadde helt likt forløp. Så da vet du litt av hva du har vente ICON_WINK

Redigert av DesmoSkier; 03/09/2021 09:02.

Helge
Strava
Kjøper: XG-1199-kassett, send PM ICON_SMILE
Re: Birken 2021 [Re: NjuK] #2679072 03/09/2021 09:39
E
erik e Offline
Avhengig
Avhengig
E
Formen ? Som alltid etter Birken er formen på sitt beste. Hode og resten av kroppen er`tømt` etter årets viktigste ritt for min del. Fantastisk følelse som mange flere bør prøve. Når folk lurer på om jeg har vunnet i Lotto,neida jeg har bare syklet Birken. God helg.

Re: Birken 2021 [Re: Iselilja] #2679125 03/09/2021 15:49
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F

Ikkenoe hosting, men skikkelig Indisk rennemage. De innvidde vet hva jeg snakker om frown

Syklister er også guds utvalgte folk
Side 14 av 15 1 2 12 13 14 15

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå