Birken 2021
|
Re: Birken 2021
[Re: NjuK]
25/08/2021 11:57
|
blandavei
Fersking
|
Fersking
Da har jeg sendt avgårde en mail om å starte i beste useedet pulje. Takk for tips! Starter pt. altså i pulje 21 12.40, ikke 23. Det er det en annen her som gjør  Hvis dere ikke hører noe tidspunkt i etterkant gikk det fryktelig dårlig Satser på at dette går bra likevel. Hvis ikke får man bare prøve igjen neste år. Kjører fulldemper 32-10/50 så litt usikker på om jeg har tungt nok gir, men var ikke plass til noe særlig større så satser på at det går. Alternativt må jeg kjøpe ny sykkel til neste år også (finnes jo verre ting her i livet).
|
|
|
25/08/2021 12:11
|
ekken
Entusiast
|
Entusiast
Takk for svar, da prøver vi med 36T i år:) Godt og få inn noen andres meninger så jeg får noen unnskyldninger dersom valget av utveksling blir feil ;-)
|
|
|
25/08/2021 12:44
|
magnusc
Ivrig
|
Ivrig
@blandavei 32/10 høres ikke ut som en som har tenkt å sykle solo på 3-3,5 timer. Med 10-50-kassett ville jeg hatt 38 drev om jeg hadde planer om 3 timer. Er det stisykkel du skal sykle på siden den ikke har plass til noe større enn 32-drev? Her er en sammenligning av Rosinbakken og Lachmannsvei-Grefsenkollen: • Rosinbakken: 1.48km – 7,2% – 107 høydemeter • Grefsenkollen: 1.82km – 6,7% – 122 høydemeter Jeg som nok sykler Birken under 3 timer har ingen problemer med å sykle rolig opp grefsenkollen med 48 drev og 42 som største på kassetten.
|
|
|
[Re: magnusc]
25/08/2021 13:46
|
blandavei
Fersking
|
Fersking
Stemmer. Sykler på en Spark 920 med Maxxis Aspen 2.25.
|
|
|
25/08/2021 14:18
|
Iselilja
|
Hvor trygt er det å ikke låse sykkelen fast på Rena når man må gå fra den litt? (Startnummer, gå på do osv)
|
|
|
25/08/2021 15:36
|
stosu
Besatt
|
Besatt
Går helt fint. Alle som er på Rena har med egne sykler. Men benytt gjerne sykkelparkeringen
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig
|
|
|
25/08/2021 15:43
|
NjuK
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Da ser det ut som at Birken ryker. Fått en god forkjølelse. Og, når rittselvtillitten er lav fra før, så blir ikke dette bedre. Men, kommer alltids ett nytt ritt neste år.
Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
|
|
|
26/08/2021 06:01
|
ahs
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
I ett typisk anfall av pre-birken galskap vurderer jeg å bytte dekk fra R.K Race Sport 2.2 tubeless, til Thunder Burl liteskin med latexslanger.......
|
|
|
[Re: Oddefa]
26/08/2021 06:14
|
Skogsmann
Avhengig
|
Avhengig
Hvis du tror du sykler 3 blank solo er du passe feilseedet i pulje 21 (eller ikke seedet muligens), vil vel tror du er pulje 1 materiale da. Siden det er 10 min mellom puljene mot 5 min tidliger vil jeg tror at du må sykle forbi færre en tidligere, og det er større spredning mellom rytterne. Useedet mann her. Starter i pulje 20 med ambisjoner om rundt 3 som debutant. Har skjønt jeg trenger 1-2 ryttere å samarbeide med for å bytte på føringer. Send meg melding hvis noen er interessert i et lite Lørdags team
Redigert av Skogsmann; 26/08/2021 06:19.
|
|
|
[Re: Skogsmann]
26/08/2021 06:26
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hvis du tror du sykler 3 blank solo er du passe feilseedet i pulje 21 (eller ikke seedet muligens), vil vel tror du er pulje 1 materiale da. Siden det er 10 min mellom puljene mot 5 min tidliger vil jeg tror at du må sykle forbi færre en tidligere, og det er større spredning mellom rytterne. Useedet mann her. Starter i pulje 20 med ambisjoner om rundt 3 som debutant. Gode forslag til taktikk? Vel, hvis det er en jeg tror faktisk kan klare å sykle birken på rundt 3 "solo" så er det deg:) Men skjønner det som pulje 20 er der hvor de best useedete (dvs de som selv har ambisjoner om sykle fort selv om de ikke er seedet) så tipper du har en håndfull som er klar for å være med deg. Men legg deg tidlig i front så ser du fort nivået rundt deg. Er noen med på ditt starttempo har du en gruppe, hvis ikke tenk solo, ikke stress med tiden men bare kjøre jevnt. Vet ikke om du har vært ned Djuposet/gåparti men legg den litt inn i planen din at her vil det garantert kunne være ett skille hvis dere er flere sammen. Men du har kanskje sykla birken for noen år siden ? Alternativt, dra å kjøp en gravelsykkel i dag og ombook starten til allroad og sykle med kjentfolk  Er vel 5 elverumsinger der nå.
Redigert av Oddefa; 26/08/2021 06:27.
|
|
|
26/08/2021 06:39
|
Skogsmann
Avhengig
|
Avhengig
Hvis du tror du sykler 3 blank solo er du passe feilseedet i pulje 21 (eller ikke seedet muligens), vil vel tror du er pulje 1 materiale da. Siden det er 10 min mellom puljene mot 5 min tidliger vil jeg tror at du må sykle forbi færre en tidligere, og det er større spredning mellom rytterne. Useedet mann her. Starter i pulje 20 med ambisjoner om rundt 3 som debutant. Gode forslag til taktikk? Vel, hvis det er en jeg tror faktisk kan klare å sykle birken på rundt 3 "solo" så er det deg:) Men skjønner det som pulje 20 er der hvor de best useedete (dvs de som selv har ambisjoner om sykle fort selv om de ikke er seedet) så tipper du har en håndfull som er klar for å være med deg. Men legg deg tidlig i front så ser du fort nivået rundt deg. Er noen med på ditt starttempo har du en gruppe, hvis ikke tenk solo, ikke stress med tiden men bare kjøre jevnt. Vet ikke om du har vært ned Djuposet/gåparti men legg den litt inn i planen din at her vil det garantert kunne være ett skille hvis dere er flere sammen. Men du har kanskje sykla birken for noen år siden ? Alternativt, dra å kjøp en gravelsykkel i dag og ombook starten til allroad og sykle med kjentfolk  Er vel 5 elverumsinger der nå. Takk for tilbakemelding, gode råd og litt prestasjonspress. Har aldri syklet birken. Fikk ett innfall i går kveld/dag tidlig at det ville vært moro å kjenne på stemningen og arrangementet i strålende solskinn De erfaringene jeg har fra birken er noen år som slusevakt/dugnad... Prøver da din plan: *Opp i front og "mate på". Se an om noen ønsker å føre/danne gruppe. *Stresser ikke med tid. Har svært lavt nivå teknisk. Djuposet og gåpartiet skal forseres uten å stresse. Regner med 1-2 min tap der. (?). Gravel med kjentfolk og venner hadde vært moro, men som du skjønner. Når man er bambi på terrengsykkel er det ikke mer hyggelig å sykle grus med tynnere hjul 
|
|
|
26/08/2021 06:51
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Sett opp noen passeringspunkter, enten mentalt, eller på en liten lapp på stemmet, slik at du har noe å kjøre etter. Det finnes vel ferdige "skjema" på hvor fort du må sykle til Skramstad osv. om du skal komme inn på sånn eller sånn tid. Har du brukt 40 minutter til Skramstad kan det være greit å justere opp farten noe... 
|
|
|
26/08/2021 06:52
|
Iselilja
|
Nå husker jeg ikke helt, men tenker gåpartiet er lengre enn et par minutter i tap. Nå har jeg startet i pulje langt bak og har tidligere gått i litt kø og det er ikke så lett å passere. Men de som starter tidligere er vel kjappere til bens i gåpartiet også.
|
|
|
[Re: Øyvind V]
26/08/2021 06:54
|
Skogsmann
Avhengig
|
Avhengig
Sett opp noen passeringspunkter, enten mentalt, eller på en liten lapp på stemmet, slik at du har noe å kjøre etter. Det finnes vel ferdige "skjema" på hvor fort du må sykle til Skramstad osv. om du skal komme inn på sånn eller sånn tid. Har du brukt 40 minutter til Skramstad kan det være greit å justere opp farten noe... Har registrert ett tall. 32 min til Skramstad på 3:00 skjema. 32 klarer jeg å huske. Får ta det fra der. hehe.
|
|
|
26/08/2021 07:37
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hvis du tror du sykler 3 blank solo er du passe feilseedet i pulje 21 (eller ikke seedet muligens), vil vel tror du er pulje 1 materiale da. Siden det er 10 min mellom puljene mot 5 min tidliger vil jeg tror at du må sykle forbi færre en tidligere, og det er større spredning mellom rytterne. Useedet mann her. Starter i pulje 20 med ambisjoner om rundt 3 som debutant. Gode forslag til taktikk? Vel, hvis det er en jeg tror faktisk kan klare å sykle birken på rundt 3 "solo" så er det deg:) Men skjønner det som pulje 20 er der hvor de best useedete (dvs de som selv har ambisjoner om sykle fort selv om de ikke er seedet) så tipper du har en håndfull som er klar for å være med deg. Men legg deg tidlig i front så ser du fort nivået rundt deg. Er noen med på ditt starttempo har du en gruppe, hvis ikke tenk solo, ikke stress med tiden men bare kjøre jevnt. Vet ikke om du har vært ned Djuposet/gåparti men legg den litt inn i planen din at her vil det garantert kunne være ett skille hvis dere er flere sammen. Men du har kanskje sykla birken for noen år siden ? Alternativt, dra å kjøp en gravelsykkel i dag og ombook starten til allroad og sykle med kjentfolk  Er vel 5 elverumsinger der nå. Takk for tilbakemelding, gode råd og litt prestasjonspress. Har aldri syklet birken. Fikk ett innfall i går kveld/dag tidlig at det ville vært moro å kjenne på stemningen og arrangementet i strålende solskinn De erfaringene jeg har fra birken er noen år som slusevakt/dugnad... Prøver da din plan: *Opp i front og "mate på". Se an om noen ønsker å føre/danne gruppe. *Stresser ikke med tid. Har svært lavt nivå teknisk. Djuposet og gåpartiet skal forseres uten å stresse. Regner med 1-2 min tap der. (?). Gravel med kjentfolk og venner hadde vært moro, men som du skjønner. Når man er bambi på terrengsykkel er det ikke mer hyggelig å sykle grus med tynnere hjul Tvert i mot tror jeg du hadde fått motsatt opplevelse med gravelsykkel da du hadde syklet på en sykkel som er mer lik den du sykler til vanlige, og med 40 mm dekk blir du ikke bambi på grusen. Litt saktere i terrenget ja, men i Birken så er det ikke mye av det. Og når du bor i Elverum så har du allverdens spennende grusveier å sykle, gir utrolig mye større variasjon og ikke minst motivasjon til å sjekke ut grusveier med gravelsykkel en mtb synes jeg. Der jeg var ute å sjekke ut all verdens stier i nærområdet og ikke grusveier tidligere har jeg nå kommet meg lenger avgårde og faktisk fått utforsket stier med gravelsykkelen jeg ikke hadde fått til på terrengturer uten å tatt bil. Så alle nye stier jeg har sykla i 2021 har jeg sykla med gravel. Skal dog sies at det må være flytstier hvis gravel skal være "ok". Men neste år må du skaffe deg gravel, forlenger sesongen ute både vår og høst også (noe dere Zwiftere har godt av he he)
|
|
|
[Re: ahs]
26/08/2021 07:45
|
Minime
Medlem
|
Medlem
I ett typisk anfall av pre-birken galskap vurderer jeg å bytte dekk fra R.K Race Sport 2.2 tubeless, til Thunder Burl liteskin med latexslanger....... Støttes! jeg skal selv legge om fra Racing Ralph til siste og letteste versjon av Thunder Burt ikveld, men skal settes opp slangeløst ...
|
|
|
26/08/2021 07:54
|
Skogsmann
Avhengig
|
Avhengig
Tvert i mot tror jeg du hadde fått motsatt opplevelse med gravelsykkel da du hadde syklet på en sykkel som er mer lik den du sykler til vanlige, og med 40 mm dekk blir du ikke bambi på grusen. Litt saktere i terrenget ja, men i Birken så er det ikke mye av det. Og når du bor i Elverum så har du allverdens spennende grusveier å sykle, gir utrolig mye større variasjon og ikke minst motivasjon til å sjekke ut grusveier med gravelsykkel en mtb synes jeg. Der jeg var ute å sjekke ut all verdens stier i nærområdet og ikke grusveier tidligere har jeg nå kommet meg lenger avgårde og faktisk fått utforsket stier med gravelsykkelen jeg ikke hadde fått til på terrengturer uten å tatt bil. Så alle nye stier jeg har sykla i 2021 har jeg sykla med gravel. Skal dog sies at det må være flytstier hvis gravel skal være "ok". Men neste år må du skaffe deg gravel, forlenger sesongen ute både vår og høst også (noe dere Zwiftere har godt av he he)
Ta en titt på økta mi i går. Forsøkte å finne nye stier. Endte med å snu midt i skogen Enig i at sesongen ute burde være lengre. Vurderes! Ses kanskje på Lilly! Lykke til med grave!
|
|
|
[Re: Minime]
26/08/2021 08:44
|
ahs
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
I ett typisk anfall av pre-birken galskap vurderer jeg å bytte dekk fra R.K Race Sport 2.2 tubeless, til Thunder Burl liteskin med latexslanger....... Støttes! jeg skal selv legge om fra Racing Ralph til siste og letteste versjon av Thunder Burt ikveld, men skal settes opp slangeløst ... Herlig, vurderte slangeløst jeg og, men brukte 2 uker på å få RK dekkene tette, så da blir det latexslanger. Tester i lab og på landeveien viser at latexslanger faktisk ruller bedre eller like bra som slangeløst. Vet ikke helt om dette kan overføres til birken's underlag, men jeg velger å leve i trua https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/schwalbe-one-tubeless-clincher¨Overall, the biggest takeaway from AeroCoach’s latest round of testing seems to be that casing flexibility is the most important single determinant when it comes to rolling efficiency. However, it’s also interesting that AeroCoach found no difference in rolling resistance between a tubeless-ready tire that is set up tubeless with a latex-based liquid sealant, and one that has a high-performance latex inner tube installed.¨ https://cyclingtips.com/2020/02/wha...-the-answer-remains-the-same-it-depends/
|
|
|
[Re: ahs]
26/08/2021 08:52
|
magnusc
Ivrig
|
Ivrig
I ett typisk anfall av pre-birken galskap vurderer jeg å bytte dekk fra R.K Race Sport 2.2 tubeless, til Thunder Burl liteskin med latexslanger....... Støttes! jeg skal selv legge om fra Racing Ralph til siste og letteste versjon av Thunder Burt ikveld, men skal settes opp slangeløst ... Herlig, vurderte slangeløst jeg og, men brukte 2 uker på å få RK dekkene tette, så da blir det latexslanger. Tester i lab og på landeveien viser at latexslanger faktisk ruller bedre eller like bra som slangeløst. Vet ikke helt om dette kan overføres til birken's underlag, men jeg velger å leve i trua  Hvorfor ikke bare bruke de Race King dekkene som faktisk er ment for tubeless, RaceKing Protection? Den store fordelen med tubeless nå er jo at om man får en punktering og guffa ikke tetter så kan dekket plugges/fikses på under 30 sekunder, mens å bytte slange fort tar 2+ minutter, og da er det håpløst å ta igjen gruppen. Hva slags latexslager er det dere bruker?
|
|
|
26/08/2021 08:58
|
ahs
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
I ett typisk anfall av pre-birken galskap vurderer jeg å bytte dekk fra R.K Race Sport 2.2 tubeless, til Thunder Burl liteskin med latexslanger....... Støttes! jeg skal selv legge om fra Racing Ralph til siste og letteste versjon av Thunder Burt ikveld, men skal settes opp slangeløst ... Herlig, vurderte slangeløst jeg og, men brukte 2 uker på å få RK dekkene tette, så da blir det latexslanger. Tester i lab og på landeveien viser at latexslanger faktisk ruller bedre eller like bra som slangeløst. Vet ikke helt om dette kan overføres til birken's underlag, men jeg velger å leve i trua  Hvorfor ikke bare bruke de Race King dekkene som faktisk er ment for tubeless, RaceKing Protection? Den store fordelen med tubeless nå er jo at om man får en punktering og guffa ikke tetter så kan dekket plugges/fikses på under 30 sekunder, mens å bytte slange fort tar 2+ minutter, og da er det håpløst å ta igjen gruppen. Hva slags latexslager er det dere bruker? Det er en vekt-penalty mellom RK RaceSport og Protection. Race Sport 510 gram, Protection 605 gram. Casingen i rullebanen er den samme, sideveggene på Protection er tykkere. Det sies at tynnere sidevegger er bedre for rullemotstand, men punkteringsfaren øker selvfølgelig. Tester ut disse 29 latexslangene i birken i år: https://www.sykkelkomponenter.no/products/vittoria-competition-latex-29-x-17-23
|
|
|
26/08/2021 09:50
|
magnusc
Ivrig
|
Ivrig
Jeg tror ikke de forsterkede sideveggene har så mye å si på Birken hvor det er lite skarpe steiner som kan kutte opp sideveggene, men det at de er så lette å sette opp slangeløst er jo gull. Det er ifølge Continental også forskjell langs dekk-kanten mellom RaceSport og Protection, for at det enklere skal tette, også uten guffe. Personlig synes jeg stive sidevegger har liten betydning på grus ettersom det ikke er store steiner og røtter som dekket må forme ser rundt. Det er mer i rullebanen at dekket skal forme seg rundt grus og småstein. Men en tynn rullebane som lettere former seg til underlaget fører fort til punktering, noe ThunderBurt jo er verdensmester i. Race King Protection har fått dårligere punkteringssikkert i rullebanen etter 2019-modellen kom, men etter min erfaring er den fortsatt en del bedre enn TunderBurt. Stive sidevegger på grus ser jeg egentlig på som litt positivt. Det gjør at dekket flekser mindre når man trykker mye watt gjennom pedalene. Protection-versjonen gjør det jo også meget bra i testen til https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/continental-race-king-protection-2020Slangene du har tenkt til å bruke veier jo 140 gram per stk, så en vektøkning på 100 gram mellom RaceSport og Protection er jo ikke så galt?
|
|
|
26/08/2021 10:06
|
ahs
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jeg tror ikke de forsterkede sideveggene har så mye å si på Birken hvor det er lite skarpe steiner som kan kutte opp sideveggene, men det at de er så lette å sette opp slangeløst er jo gull. Det er ifølge Continental også forskjell langs dekk-kanten mellom RaceSport og Protection, for at det enklere skal tette, også uten guffe. Personlig synes jeg stive sidevegger har liten betydning på grus ettersom det ikke er store steiner og røtter som dekket må forme ser rundt. Det er mer i rullebanen at dekket skal forme seg rundt grus og småstein. Men en tynn rullebane som lettere former seg til underlaget fører fort til punktering, noe ThunderBurt jo er verdensmester i. Race King Protection har fått dårligere punkteringssikkert i rullebanen etter 2019-modellen kom, men etter min erfaring er den fortsatt en del bedre enn TunderBurt. Stive sidevegger på grus ser jeg egentlig på som litt positivt. Det gjør at dekket flekser mindre når man trykker mye watt gjennom pedalene. Protection-versjonen gjør det jo også meget bra i testen til https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/continental-race-king-protection-2020Slangene du har tenkt til å bruke veier jo 140 gram per stk, så en vektøkning på 100 gram mellom RaceSport og Protection er jo ikke så galt? Du har helt sikkert rett, og vektforskjellen er nok enda mindre da jeg måtte opp i 150 ml guffe for å få RaceSport tette... Greia nå er at jeg skal sykle på Thunder Burt liteskin, og de får jeg ikke tette til Birken, derfor latexslanger  Jeg har ennå tilgode å punge med Thunder Burt liteskin og snakeskin, har punga en del med Race King både slangeløst og med slange i RaceSport varianten. Aldri punga med Protection dog.
|
|
|
26/08/2021 12:55
|
Stefan77
Besatt
|
Besatt
Skummelt bra værmelding. Mulig jeg må lette på planlagt antrekk og gå for kort-kort
- Stefan
|
|
|
26/08/2021 13:30
|
eOpseth
Ivrig
|
Ivrig
Spørs når du starter. Ser jeg kan starte i 8 grader og komme i mål i nærmere 20 - det er en utfordring!
It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
|
|
|
26/08/2021 14:15
|
Overhundre
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Kort-kort - med tynn trøye under + løse armer må vel funke fint !?
Tar vel ikke så mange minutter før man får opp pulsen og tempen 😁
|
|
|
26/08/2021 16:35
|
hJürg1
Ivrig
|
Ivrig
Jeg tror ikke de forsterkede sideveggene har så mye å si på Birken hvor det er lite skarpe steiner som kan kutte opp sideveggene, men det at de er så lette å sette opp slangeløst er jo gull. Det er ifølge Continental også forskjell langs dekk-kanten mellom RaceSport og Protection, for at det enklere skal tette, også uten guffe. Personlig synes jeg stive sidevegger har liten betydning på grus ettersom det ikke er store steiner og røtter som dekket må forme ser rundt. Det er mer i rullebanen at dekket skal forme seg rundt grus og småstein. Men en tynn rullebane som lettere former seg til underlaget fører fort til punktering, noe ThunderBurt jo er verdensmester i. Race King Protection har fått dårligere punkteringssikkert i rullebanen etter 2019-modellen kom, men etter min erfaring er den fortsatt en del bedre enn TunderBurt. Stive sidevegger på grus ser jeg egentlig på som litt positivt. Det gjør at dekket flekser mindre når man trykker mye watt gjennom pedalene. Protection-versjonen gjør det jo også meget bra i testen til https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/continental-race-king-protection-2020Slangene du har tenkt til å bruke veier jo 140 gram per stk, så en vektøkning på 100 gram mellom RaceSport og Protection er jo ikke så galt? Fikk rift i sideveggen på vei inn på birkebeinerskistadion ett år . Lå ann til det som hadde blitt min beste tid noensinne. Sikkert de eneste steinene som kunne gjøre,men uansett. Fikling med to slanger og lekepumpe utgjorde 20min, skal sies at hele slangen tør ut av sideveggen når jeg rulla i mål.
facebook.com/secondhandsessions
|
|
|
[Re: Overhundre]
26/08/2021 17:31
|
eOpseth
Ivrig
|
Ivrig
Kort-kort - med tynn trøye under + løse armer må vel funke fint !?
Tar vel ikke så mange minutter før man får opp pulsen og tempen 😁 Blir det eller tynn langermet trøye.
It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
|
|
|
26/08/2021 18:00
|
Skogsmann
Avhengig
|
Avhengig
Fordelen med useedet pulje. KORT/KORT Broh!
|
|
|
26/08/2021 18:15
|
Kjesk
Ringrev
|
Ringrev
Fantastisk at Terrengsykkel.no nå i dag - 2 dager før rittet - legger ut artikler og tips til Birken. Kan ikke lese hva som skrives, men når jeg ser tittelen om trimming av sykkel, tenker jeg automatisk bytting av deler. Lett det med en eller to dager å gjøre det på. Litt ala VG skriver "Slik kommer du i form til Birken", en uke før starten går - Ish.
|
|
|
[Re: Kjesk]
26/08/2021 18:27
|
NjuK
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Fantastisk at Terrengsykkel.no nå i dag - 2 dager før rittet - legger ut artikler og tips til Birken. Kan ikke lese hva som skrives, men når jeg ser tittelen om trimming av sykkel, tenker jeg automatisk bytting av deler. Lett det med en eller to dager å gjøre det på. Litt ala VG skriver "Slik kommer du i form til Birken", en uke før starten går - Ish. VG har vel kjøpt Friflyt. Så, bare forvent mer slik.
Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
|
|
|
|
|