..Jeg må også si at XO 2*10 med 26-36 foran og 11-36 bak kanskje var det beste oppsettet jeg har kjørt med. Dekket alt og hadde nok overlapp til at man skiftet gir foran etter de store skiftene og lot det være sånn til neste gang man var på grus.
LarsB
Jeg også hadde det oppsettet, men vendte meg aldri helt til det for stisykling. Jeg hadde en terrengsykkel med 3x8 XT som ble brukt på grus, noen stier og vei og jeg syns aldri det var noe problem, men med X0 så havnet jeg litt for ofte i enden av kassetten og måtte gire foran. GX Eagle ble en solid oppgradering for meg på stisykkelen, men gir/girhendel, drev, kassett og eventuelt nytt boss koster jo mye mer enn et nytt framgir.
Jeg hadde aldri sett på flere drev foran som noe problem for oss som kan gire, før jeg fikk prøve 1x, men du verden så fint det er å bare forholde seg til en girhendel. Di.2 burde egentlig vært på de billigste syklene, for det er der du ofte ser kjedet på minste drev foran og bak, men 1x løser jo det på en billigere måte.