|
Stibyggere på Tanum?
|
Stibyggere på Tanum?
15/04/2021 16:33
|
GTBiffo
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Det er noen som bygger mye sti i skogen som kalles Tanumskogen om dagen. Synes det ser bra ut, men er redd for at dette ikke er koordinert med grunneierene og at det kommer til å bli slått knallhardt ned på. Noen som har kjennskap til dette?
Artig nok er en av stiene kalt "Hest er best på maten" - med tilhørende merking om at hest ikke er lov...
-GTbiffo
|
|
|
Re: Stibyggere på Tanum?
[Re: GTBiffo]
15/04/2021 17:48
|
skubisan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Haha nydelig. Synes de burde høyne med "Hest er best som sashimi".
|
|
|
15/04/2021 19:06
|
Syklus
Avhengig
|
Avhengig
Hest er best som pålegg Like bra som Mack-øl og måseegg Den biter foran og driter bak Og er like lett å styre som et oljeflak Hest er best på maten Midt i mellom osten og salaten 500 kilo døla-kjøtt Med hjerne som ei lita nøtt
|
|
|
16/04/2021 08:46
|
nesegrus
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Skiltet er der kanskje fordi det er bygd en liten kloppe bro som neppe tåler vekta til en hest. Ellers er det jo jævlig mye hestedritt rundt der  Er da ikke akkurat bygd veldig mye (og tror det har vært sånn siden i høst) er vel for det meste rydda eksisterende stier og steinsatt et par steder pluss kloppe broa. Kjenner ikke til hvem som har gjort det, men det er jo satt opp en gapahuk like ved skiltet så kanksje noen speidere. Har forøvrig ikke truffet et eneste menneske på de stiene der noen gang.
Redigert av nesegrus; 16/04/2021 08:50.
|
|
|
[Re: nesegrus]
16/04/2021 18:03
|
GTBiffo
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Skiltet er der kanskje fordi det er bygd en liten kloppe bro som neppe tåler vekta til en hest. Ellers er det jo jævlig mye hestedritt rundt der  Er da ikke akkurat bygd veldig mye (og tror det har vært sånn siden i høst) er vel for det meste rydda eksisterende stier og steinsatt et par steder pluss kloppe broa. Kjenner ikke til hvem som har gjort det, men det er jo satt opp en gapahuk like ved skiltet så kanksje noen speidere. Har forøvrig ikke truffet et eneste menneske på de stiene der noen gang. *kremt* "eksisterende" stier er nok å dra det litt langt. Jeg gleder meg til å prøve jeg altså, var en tur og spaserte med noen kompiser på lørdag. Da var det en "utstikker" et sted som tydeligvis var under arbeid, 6-7 meter var ryddet i en slags blindvei. I går, 5 dager senere når han ene kom med sykkel så var plutselig blindveien ikke lenger en blindvei, men koblet inn på stien mot Kvikkhytta. Jeg har virra rundt i denne skogen siden barneskolen på 70-tallet og kjenner hver minste sti. Nå er jeg definitivt ikke imot, jeg bare ble litt redd for at aktivitetsnivået på disse nå blir så høyt at det kan tiltrekke seg negativ oppmerksomhet så en eller annen fjomp begynner å trolle eller kreve at ting blir satt tilbake. Om du skulle støte på en gammal gjøk med en gammal sølvfarga fulldempa GT i.Drive så er det sikkert meg, -GTBiffo
|
|
|
16/04/2021 21:38
|
nesegrus
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Skiltet er der kanskje fordi det er bygd en liten kloppe bro som neppe tåler vekta til en hest. Ellers er det jo jævlig mye hestedritt rundt der  Er da ikke akkurat bygd veldig mye (og tror det har vært sånn siden i høst) er vel for det meste rydda eksisterende stier og steinsatt et par steder pluss kloppe broa. Kjenner ikke til hvem som har gjort det, men det er jo satt opp en gapahuk like ved skiltet så kanksje noen speidere. Har forøvrig ikke truffet et eneste menneske på de stiene der noen gang. *kremt* "eksisterende" stier er nok å dra det litt langt. Jeg gleder meg til å prøve jeg altså, var en tur og spaserte med noen kompiser på lørdag. Da var det en "utstikker" et sted som tydeligvis var under arbeid, 6-7 meter var ryddet i en slags blindvei. I går, 5 dager senere når han ene kom med sykkel så var plutselig blindveien ikke lenger en blindvei, men koblet inn på stien mot Kvikkhytta. Jeg har virra rundt i denne skogen siden barneskolen på 70-tallet og kjenner hver minste sti. Nå er jeg definitivt ikke imot, jeg bare ble litt redd for at aktivitetsnivået på disse nå blir så høyt at det kan tiltrekke seg negativ oppmerksomhet så en eller annen fjomp begynner å trolle eller kreve at ting blir satt tilbake. Om du skulle støte på en gammal gjøk med en gammal sølvfarga fulldempa GT i.Drive så er det sikkert meg, -GTBiffo Jeg har også surra mye rundt der. Nå kan man vel sikkert diskutere mye rundt hva som er en eksisterende sti og ikke, men det er i alle fall mange sti/spor/dyretråkk på kryss og tvers mellom hovedstiene som har vært vokst igjen. Ellers er jeg enig med deg, håper ikke noen begynner å gjøre store inngrep rundt der.
|
|
|
18/04/2021 14:41
|
GTBiffo
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Traff på byggerene i dag. Det er to gutter på kanskje 11-12 år. Jeg berømmet de for innsatsen, de innrømmet vel å ikke helt ha spurt om lov, og de hadde faktisk tenkt på om det kunne bli negativ publisitet om det. Jeg hadde bare halvdemper i dag, og den ene cleaten hadde løsna og nektet å løse ut så jeg kan ikke akkurat si at jeg var i stand til å nyte nybygget - men det er en jævlig fin sti de har fiksa. Jeg skal tråkke på den så fort jeg får fulldemperen i stand - det er jo ikke så lett å av-stie en sti som først har blitt etablert,,,
|
|
|
18/04/2021 17:41
|
Flamini
Besatt
|
Besatt
Traff på byggerene i dag. Det er to gutter på kanskje 11-12 år. Jeg berømmet de for innsatsen, de innrømmet vel å ikke helt ha spurt om lov, og de hadde faktisk tenkt på om det kunne bli negativ publisitet om det. Jeg hadde bare halvdemper i dag, og den ene cleaten hadde løsna og nektet å løse ut så jeg kan ikke akkurat si at jeg var i stand til å nyte nybygget - men det er en jævlig fin sti de har fiksa. Jeg skal tråkke på den så fort jeg får fulldemperen i stand - det er jo ikke så lett å av-stie en sti som først har blitt etablert,,,
hvis det er to guttunger, dvs guttunger på 10-12år..., så er det jo bare helt topp at de holder på å lage hopp og stier. postiv veiledning og ros er på sin plass veldig bra at ikke alle ungene sitter inne og gamer 
Syklister er også guds utvalgte folk
|
|
|
[Re: Flamini]
18/04/2021 19:26
|
GTBiffo
OP
Fersking
|
OP
Fersking
hvis det er to guttunger, dvs guttunger på 10-12år..., så er det jo bare helt topp at de holder på å lage hopp og stier. postiv veiledning og ros er på sin plass veldig bra at ikke alle ungene sitter inne og gamer  Ja gav klart uttrykk for at jeg syntes det var kult :-D
|
|
|
|
|