Slår også et slag for Nittedal. Et eldorado for aktive folk.
Bor selv også på Rotnes/Kruttverket område, drøyt 3 år nå. Kan gå ut av hagen og spenne på meg skiene og gå rett i lysløypa. Det er mange muligheter for diverse skirunder hvor man ikke trenger å ha samme t/r strekke på mer enn 500 meter. Også kort vei til toget hvor man kan ta det nordover og gå helt hjem til døra på ski.
17 min med tog til Nydalen. 25-30 min til Oslo S.
Vi har et senter med Vinmonopol, gastropub og div butikker i nærheten. Også et par kaféer i nærområdet.
Et stort nettverk av stier.
Gode forhold for landevei.
Idrettsanlegg.
Kjente personligheter i skigruppa.
Bibliotek og scene/kulturhus.
Vil påstå at Rotnes/Kruttverket er mest sentralt. Både ift aktiviteter, butikk og tog.
Åneby er ikke like rett ut i marka, selv om det ligger mot grensen. Her er det bratt og krokete sti man må opp før det åpenbarer seg. Litt mer skygge også.
Hakadal er jo litt lengre unna, men det er flotte deler av marka inn derfra.
Harestua har jeg familie. Flott område, men det går jo mer tid til pendling og ikke like mange togavganger.
Da vi var på boligjakt, fulgte vi markagrensa og så på nærhet til tog og marka. Til områder hvor vi ikke trengte å makse på lånet for en enebolig.
Landlige omgivelser også.
Prisene vokser bra her hvor jeg bor, men er store variasjoner i området, avhengig av standard og alder. Er en del nye eneboliger under oppføring nå.
Et eksempel som er veldig nære skog, skole og tog:
https://www.finn.no/205153484Har ingen relasjoner til denne.
Kjenner ofte på følelsen over hvor bra jeg trives her og at jeg gleder meg til å bli pensjonist og tråle marka enda mer. Dog en stund igjen...
Jo, så er jo hele Romeriksåsene også nærme!
Her kan man også hente barn i barnehagen, sykle til nærmeste vann for overnatting, sykle tilbake til barnehagen dagen etter og rekke første møte på hjemmekontoret kl 9...