Hehe! Var nok mest tøys og litt limpinne det der ja!
Imponerende fra chris, men for meg er det der nesten ikke sykling. Virker som han har sinnsykt mye boost fra kun små tråkk. Nesten som en slik trail sykkel som i første film.
Noen som kunne vært et interessant diskusjon er jo når er det pedalassist? hvor mye pedal trenger man, både ifht grader utslag og kraft.
Kan man få all tilgjengelig boost ved å kun jukke 5 grader på pedalene?
Re: Seriøs tråd for videre diskusjon av EMTB vs MTB
[Re: Stupfull]
#266300309/05/202113:27
Imponerende fra chris, men for meg er det der nesten ikke sykling. Virker som han har sinnsykt mye boost fra kun små tråkk. Nesten som en slik trail sykkel som i første film.
Noen som kunne vært et interessant diskusjon er jo når er det pedalassist? hvor mye pedal trenger man, både ifht grader utslag og kraft.
Ha ha skjønte det. Er jo ulikt hvordan sykling man liker, jeg som er cruxehue syns det chris viser er fantastisk sykling. Kjøpte meg en trial MC for noen år siden og forskjellene er store, tok mye lenger tid å lære en det jeg trodde. Skjønner at du sammenligner men samtidig er dette veldig ulikt.
Clutch og gass kontroll er noe helt annet enn pedalkontroll.
Nå er jo chris rå på pedalkick på vanlig sykkel også, han bruker ikke mange tråkk selv uten motor. Tror noe av det han gjør her er vanskeligre med tung El sykkel.
Hafjelldobbelkroneforening
[Re: Stupfull]
#266306809/05/202119:18
Ja, gikk meg fast på den pinnen.
-joachim Mangler bare to ting for å bli stisyklist: God fysisk form og god sykkelteknikk
[Re: hbakken]
#266320510/05/202113:50
Alle har, unntatt Are. Derfor han ble svett, den eneste du har sett!
Svett?
Nei nei, hadde såvidt puls over 130 fra utsikten opp til Klevarudnatten. Måtte i bakken med beinet 4-5 ganger, skal kunne gå å klare hele men da tror jeg det krever adresseforandring og like mange forsøk som på PTK....
Alle har, unntatt Are. Derfor han ble svett, den eneste du har sett!
Svett?
Nei nei, hadde såvidt puls over 130 fra utsikten opp til Klevarudnatten. Måtte i bakken med beinet 4-5 ganger, skal kunne gå å klare hele men da tror jeg det krever adresseforandring og like mange forsøk som på PTK....
Hva om Stupfull dro sammenligningen for å sette ting litt på spissen, da?
Hvorfor skulle det gjøre at jeg tar ham seriøst?
Jeg antydet først og fremst at det kanskje bør være takhøyde for litt spissformulering, men om akkurat du har det er naturligvis er helt din egen sak.
Ja, sant det, takhøyde er viktig så lenge det ikke er "pikk-polemikk", eller hva? Greit å sette ting på spissen så lenge man egentlig ikke mener det? Det synes jeg og, klar for type Katedral takhøyde! Word! Eller burde vi heller kun gi takhøyde til våre meningsfeller? Blir jo mye mer gøy ut av det
[Re: Hogg75]
#266358712/05/202109:45
"Pikk-polemikk" var en måte å peke på at den angivelige "seriøse" debatten var vei mot en velkjent mindre seriøs form som debatter som denne som regel har, og der meninger og konklusjoner ble lagt i munnen på motdebattanter, så derav språket. Nå trenger man selvfølgelig ikke å være dønn saklig hele tiden, men da blir det jo ofte heller ikke så vettig diskusjon etterhvert. Denne tråden, for eksempel, begynner vel å bli moden for en litt modifisert overskrift i retning av noe sånt som: "Fin, typisk TS tråd med saklige og usaklige innlegg i skjønn forening omkring emtb, stisltiasje og om hvorvidt sykkel er anallogsykkel eller bare sykkel, eventuelt noe helt annet".
[Re: Altabjorn]
#266359112/05/202109:58
Hehe, ja er det ikke slik med det meste? At det starter seriøst, og så sklir det ut, eller motsatt. Liten digresjon var jo at kødde tråden startet som sludder og hvissvass og for å erte opp, så ble jo den veldig seriøs på et punkt så man trekkes motsatt uansett... Skulle hatt en Fredrik Solvang her, eller hva mener @JonahHex??
#266359412/05/202110:06
Hehe, kunne hatt en liten Fredrik Solvang, som kunne gripe fatt i de mest spenstige innspillene, for å prøve å fått skikkelig fart i diskusjonen og få folk til å klikke inn som gale på TS for å delta, eventuelt for å spise popcorn.
[Re: Altabjorn]
#266363112/05/202112:44
hahahaha, #lavterskeldebatt har vi jo klart greit her inne uten en FS. Enige blir vi jo aldri, ikke klarer vi å la være å erte hverandre heller, men jeg nyter og popcorn samtidig, masse popcorn vet at de fleste gjør det og da er det vel innafor tenker jeg.... Tenker vi klarer lett 5 sider til på denne tråden..... Come on!
#266363712/05/202113:01
Endelig fellestur lokalt igjen i går! Det har tilkommet mange nye fjes i den lokale stisyklingsgruppa på face, og mange av disse på eMTB. Jeg tok dermed en råsjans, og inviterte til en tur i stil med de vi pleide å kjøre i "gamle dager" - dvs litt distanse, og slitsomt terreng med en del klatring, fin utsikt, raske stier, og litt #enduro. Tempo skulle avgjøres av den tregeste.
Fasit var at det ble 9 stk på tur, hvorav 3 på eMTB, og det fungerte helt suverent. Noen ble rimelig slitne, men det hadde egentlig ikke noe med motor eller ikke å gjøre - heller form. Forskjellen var at de 3 på eMTB aldri hadde blitt med uten hjelpemotor, og om de hadde blitt truet på livet hadde de nok vært kadaver før vi var ute av første stiparti. Ved at de ble med åpnet det også opp for flere andre som kanskje hadde skygget banen ellers. Lista ble lagt litt lavere, og stemningen var super hele turen. Det var ett tilfelle av rekkeviddeangst pga strul med en app, men det løste seg til slutt. Artig med annen teknisk enn de obligatoriske punkteringene
Om Covid-situasjonen ikke forverres, og vi kommer tilbake i normal gange, ser jeg allikevel at vi nok må holde forskjellige type turer. Rett og slett en for de som har skills & form, og en annen for de som er litt mer i startgropa, uavhengig av hjelpemotor.