Ohoi, vet det er en del her inne som deler min interesse for ski vinterstid, kombinert med god sans for utstyrshysteri....
Jeg trodde jeg var ferdig med å shoppe skiutstyr for en stund, men de siste ukene har støvlene begynt å gnage....ikke så mye på foten, mest på oppgraditus-tilstanden...
Jeg har i dag 2 par støvler til turbruk, et par salomon x-alp s-lab, som sitter som en tøffel og jeg er veldig glad i. Det andre paret er tecnica Zero G tour pro, de er god å kjøre med, men gåegenskapene kan jo ikke sammenlignes med «tøffelen», og passformen er ikke helt optimal for min fot, dovner litt i hælen bla a.. ikke veldig plagsomt, men det er en av «unnskyldningene» jeg bruker for meg selv når jeg nå snuser på å oppgradere.
Når det gjelder sykler, så er det jo n+1 som er rett antall, når det gjelder rando støvler føler jeg at rett antall par er 1.... men jeg har ikke funnet den ene, før kanskje nå... Dalbello Quantum Free 21/22...... støvler må SELVFØLGELIG prøves på, men om passformen treffer, er tanken min at den faktisk kanskje er en god kandidat til å erstatte nåværende «garderobe» og fungere bra på de skia jeg primært bruker, uten å bli for spe på plankene og fortsatt tilnærmet like gode som s-lab’ene oppover.
Noen som har rukket å få seg noe erfaring med de? Evt noen som kjører noen av de andre Quantum modellene? Var fristet til å teste Quantum asolo factory tidligere i vinter, men ser for meg at de blir litt spe når plankene tas ut av skapet på dager med mye snø...
Evt andre støvler med oppgitt vekt i det nedre sjiktet, utslag på 60 grader plus, gode kjøreegenskaper og kraftige nok til å surfe 125mm midje i bløt snø, som bør vurderes eller som jeg kan ha oversett?
Primært bruker jeg en black crows Navis på tur, den funker til alt og blir i hvert fall med meg en sesong til, sannsynligvis mer. Jeg har og et lettere oppsett med en movement alp tracks 94, som jeg bruker på lange turer, og tidlig/sent på sesongen når det er 99,9% sikkert at der nærmeste man kommer pudder, er papp eller sløsj. På dagene med pudderalarm og snorkel under goggle stroppen, kjører jeg en Line pescado med kingpin (kunne tenkt meg å teste s-lab skoa på denne, men det går altså ikke pga kingpin......)
Så, noen som har tanker, innspill eller ideer?? Blir mye synsing og googling når alt av butikker er nedstengt.
Redigert av Raymond; 03/04/2021 21:39.