Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Nytt hjulsett til Heckler..

Nytt hjulsett til Heckler.. #2655336 30/03/2021 20:30
Raymond Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Leker med tanken på å oppgradere hjulsettet på Heckler’n, men klarer ikke helt bestemme meg for komponenter, evt ferdig hjulsett.

Noen som har innspill?

Tung rytter, på en god dag sub 100kg, men holder meg stort sett over. Middels hard kjøring, relativt myk kjørestil/teknikk. Lenge siden sist jeg herpa en felg!

Kjører mullet oppsett, pr i dag med et sett Hope fortius hjul, fortsetter med mullet. Vurderer evt å beholde navene, men kun på tegnebrettet pr nå, så åpen for alle alternativ.

Har sett på Hunt sine, men syns hjulsettet de anbefaler til el er relativt tungt, uten at det betyr altfor mye, også er jeg usikker på om 37mm innvendig kanskje er litt væl bredt for min del.

Carbon er selvfølgelig et alternativ, men pris må være på et sånt nivå at jeg ikke må påta med sort arbeid nattestid for å skjule mine synder fra fruen om uhellet er ute og det ryker en felg skull det er vel noe begrenset med tilbydere av cærbis felger som er egnet for en ekvipasje på nærmere 130kg all inclusive...uten at de tar dertil godt betalt for panservernet...

Redigert av Raymond; 30/03/2021 20:32.
Re: Nytt hjulsett til Heckler.. [Re: Raymond] #2655362 31/03/2021 05:16
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Fortius er jo overbygd som fy, så hvorfor bytte?

Nextie har vektbegrening på 150kg på premiumfelgene sine og god garanti. Light bicycle har en ebikefelg med begrensning på 125 og god garanti. Begge tilbyr ekstra forsterkning.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Nytt hjulsett til Heckler.. [Re: baronKanon] #2655390 31/03/2021 07:55
Raymond Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: baronKanon
Fortius er jo overbygd som fy, så hvorfor bytte?

Nextie har vektbegrening på 150kg på premiumfelgene sine og god garanti. Light bicycle har en ebikefelg med begrensning på 125 og god garanti. Begge tilbyr ekstra forsterkning.

Litt av grunnen til at jeg vurderer bytte er at jeg i fullt hastverk i fjor endte med 26 bredde, og har lyst på litt bredere felger. Resten er bare jåleri og tendenser til middels alvorlig oppgraditus....resten av sykkelen er heeeeelt prima, så dette er mer eller mindre eneste jeg har lyst til å gjøre noe med ICON_SMILE

Moderator  support