Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Anbefaling byggmester i Trondheim?

Anbefaling byggmester i Trondheim? #2653872 23/03/2021 08:05
H
hJürg1 Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
H
Skal pusse opp 2 bad og vaskerom pluss annet i huset.
Trenger forslag til en dyktig byggmester som kan håndtere alt.
Kommer fra før sannsynligvis til å innhente tilbud fra Byggmester Hofstad og Byggmester Knudsen,

Noen som kan komme med et tips til noen som har erfaring med et forholdsvis stort oppdrag i Trondheim?

facebook.com/secondhandsessions

Re: Anbefaling byggmester i Trondheim? [Re: hJürg1] #2653874 23/03/2021 08:20
Stefan77 Offline
Besatt
Besatt
Har nylig gjort noe lignende.
Vi pusset nylig opp badet. Slo sammen 2 mindre bad og flyttet en vegg slik at vi stjal noen m2 fra vaskerommet. Tok naturligvis også vaskerommet i samme slengen.
Først, det var en del dyrere enn vi hadde tenkt. Vi var oppttt av kortest mulig gjennomføringstid så vi inkluderte riving og bortkjøring av avfall. I ettertid ser jeg at vi burde gjort dette selv.

Sender deg en PM om firma

Redigert av Stefan77; 23/03/2021 08:30.

- Stefan
Re: Anbefaling byggmester i Trondheim? [Re: hJürg1] #2653930 23/03/2021 11:10
parob Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Vi pusset opp et bad for noen år tilbake, og er i sluttfasen av å få ferdigstilt oppussing av bad nr. 2 akkurat nå (deilig å sitte på hjemmekontor og høre håndverkerne jobbe i vei i etasjen under - ikke like deilig de dagene det foregikk pigging av gulv).
På forrige bad innhentet vi også pris fra bl.a. Byggmester Hofstad, og alt rundt dem virket utrolig proft, men de var også milevis over de andre i pris. Vi endte opp med å bruke et lite firma, med en kar som drev for seg selv men han hentet inn eksterne rørleggere og elektrikere.
Har samme lille firma hos oss nå, men han har i mellomtiden utvidet og har noen ansatte nå - er allikevel usikker på om prosjektet ditt er i største laget, men send meg PM hvis du allikevel vil ha kontaktinfo.

Når det gjelder riving så ba vi om egen pris for dette i tilbudet, og det var så rimelig at det var bare glemme at vi skulle bruke tid på dette selv.

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: Anbefaling byggmester i Trondheim? [Re: parob] #2653933 23/03/2021 11:20
H
hJürg1 Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
H
Sitat: parob
Vi pusset opp et bad for noen år tilbake, og er i sluttfasen av å få ferdigstilt oppussing av bad nr. 2 akkurat nå (deilig å sitte på hjemmekontor og høre håndverkerne jobbe i vei i etasjen under - ikke like deilig de dagene det foregikk pigging av gulv).
På forrige bad innhentet vi også pris fra bl.a. Byggmester Hofstad, og alt rundt dem virket utrolig proft, men de var også milevis over de andre i pris. Vi endte opp med å bruke et lite firma, med en kar som drev for seg selv men han hentet inn eksterne rørleggere og elektrikere.
Har samme lille firma hos oss nå, men han har i mellomtiden utvidet og har noen ansatte nå - er allikevel usikker på om prosjektet ditt er i største laget, men send meg PM hvis du allikevel vil ha kontaktinfo.

Når det gjelder riving så ba vi om egen pris for dette i tilbudet, og det var så rimelig at det var bare glemme at vi skulle bruke tid på dette selv.

Har benyttet Hofstad tidligere og vet at de er gode. De har også mye å gjøre og derfor tror jeg også de kan prise seg høyere enn andre, men mitt prosjekt er ganske omfattende så kan hende det er smart med en større aktør.
Send gjerne kontaktinfo

facebook.com/secondhandsessions

Re: Anbefaling byggmester i Trondheim? [Re: hJürg1] #2653936 23/03/2021 11:25
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sliter med å anbefale Knudsen.
Hadde et "lite" prosjekt, 3-400000kr, fikk aldri et tilbud tross 3 purringer og lovnad om "neste uke". Null kommunikasjon etter en positiv befaring.
Har tenkt å melde tilbake til Tobb, siden de er ført opp som "Tobb-fordel"... det bør kreve litt av et selskap.

Vi endte med Hofstad(flere kjente har endt opp der, alle fornøyde), de er ikke billigst, men alt gjennomført etter planen. Ryddig kommunikasjon og oppfølging hele veien.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Anbefaling byggmester i Trondheim? [Re: hJürg1] #2653997 23/03/2021 18:36
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg har en del erfaring med å lete etter håndverkere nå og har vel landet på at jeg først og fremst ser etter noen jeg stoler på og så tar jeg det på timing.

Nå er det kanskje mye fordi at det har vært påbygg på gamle konstruksjoner og da skjønner jeg at det er vanskelig å sette en pris. Hvem vet hva man finner når det åpens opp? Det er også fint med timing dersom jeg har mulighet å gjøre noe selv. Riving for eksempel, har jeg lyst til å gjøre litt selv så gjør jeg det. Har jeg ikke tid så betaler jeg for det. Ingen frem og tilbake med prising av ditt og prising av datt.

Jeg har selv brukt Hofstad for mange år siden og var fornøyd med dem.

Nå vurderer jeg EOK Bygg. Svært godt inntrykk av dem så langt. Om noen har noe de vil si meg om dem så send meg gjerne en pm! Det er snakk om en stor jobb.

En fare jeg ser er det at entreprenøren går konkurs underveis. Sånn basert på nyheter jeg ser så skjer det rett som det er. Så det er kanskje greit å ta en titt på den en kan finne om økponomisen deres. Her er EOK sin: https://proff.no/selskap/eok-bygg-as/skaun/bygg-og-anleggsleverand%C3%B8rer/IF6YDQU0CVG/
Jeg vet egentlig ikke hva det forteller meg, men alt var ikke på rødt i alle fall ICON_SMILE

Re: Anbefaling byggmester i Trondheim? [Re: hJürg1] #2674053 03/08/2021 05:44
T
TrondAM Offline
Veteran
Veteran
T
Finst det nokon som tek mindre jobbar skal tru...eller har alle så mye å gjere at det er uinteressant, har litt den følelsen. Foreløpig berre snakk om å få satt inn eit takvindu her iår/neste år, men også med muligheit for utvendig isolering/bordkledning av murhus frå 60-talet. En av dei større som reklamerer for å ta slike jobbar responderte med "ikke mulighet til å gi tilbud" berre.

Redigert av TrondAM; 03/08/2021 06:00.
Re: Anbefaling byggmester i Trondheim? [Re: hJürg1] #2674071 03/08/2021 07:44
K
kolli Offline
Ringrev
Ringrev
K
Jeg prøvde også å få en håndverker i Trondheim før sommeren for en mindre jobb, men gav tilslutt opp. Virker som om de alle de store seriøse firmaene har flust opp med større prosjekter og ikke er interessert i småjobber. Sikkert mulig å få en øst-europeer til å ta jobben, mange av disse er jo også veldig dyktige. Du kan jo prøve anbudstorget e.l. for å se hvilken respons du får der

Moderator  support