Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Shockwiz Quarq

Shockwiz Quarq #2653262 19/03/2021 09:35
thomassen Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Jeg har en shockwiz som jeg bruker på innstillingene på syklene mine og leier/låner ut til andre.
Jeg synes det er mye jobb og kalibrere wizen til hver demper.
Når den koples til så får du to valgmuligheter, en med å slå inn ratioen direkte, og en annen for å kalibrere gjennom appen.
Jeg kan ikke finne disse ratioene pr demper noe sted og velger derfor kalibrering gjennom appen.
Det er jo en hel treningsøkt for å få den riktig kalibrert!!
Er det noen som har forslag og evt steder som ratioen pr demper står slik at kalibreringen kan gå fortere?

-Sykkelverksted, hjulbygging, sykkelreparasjoner.
-Ibis forhandler på sørlandet. Ripmo som demosykler.
http://sykkelsor.no
Re: Shockwiz Quarq [Re: thomassen] #2653273 19/03/2021 10:21
ØysteinS Offline
Ivrig
Ivrig
Kompresjonsraten er jo spesifikk iht volumreduserere som er montert, stempeltype og evt olje inni luftkammer, så måten jeg gjør det på er å kalibrere, og lagre unna kompresjonsforholdet i "Profiles", så jeg slipper å gå gjennom oppsetter hvet gang jeg skifter mellom syklene.

Red. Mulig jeg misforsto, dvs mulighet for å hente fram gamle opptak, som er temaet. Tipper dette ikke er mulig.

Redigert av ØysteinS; 19/03/2021 10:23.
Re: Shockwiz Quarq [Re: ØysteinS] #2653274 19/03/2021 10:23
thomassen Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Sitat: ØysteinS
Kompresjonsraten er jo spesifikk iht volumreduserere som er montert, stempeltype og evt olje inni luftkammer, så måten jeg gjør det på er å kalibrere, og lagre unna kompresjonsforholdet i "Profiles", så jeg slipper å gå gjennom oppsetter hvet gang jeg skifter mellom syklene.

Red. Mulig jeg misforsto, dvs mulighet for å hente fram gamle opptak, som er temaet. Tipper dette ikke er mulig.

Takk, Jeg kikket litt på youtube og fanget opp dette tipset. Det vil hjelpe litt

-Sykkelverksted, hjulbygging, sykkelreparasjoner.
-Ibis forhandler på sørlandet. Ripmo som demosykler.
http://sykkelsor.no

Moderator  support